Wtorek, 19 marca 202419/03/2024
690 680 960
690 680 960

Przebudowana przed kilkoma laty droga wojewódzka zaczyna pękać (zdjęcia)

Duże pęknięcia nawierzchni pojawiły się na przebudowanej niedawno drodze wojewódzkiej nr 835 Wysokie – Frampol. Zarządca drogi zapewnia, że wszystkie uszkodzenia, w tym także spękania jezdni, są na bieżąco monitorowane.

Kierowcy poruszający się drogą wojewódzką nr 835 Lublin – Biłgoraj, dostrzegli, że w ostatnim czasie na jezdni pomiędzy Zagrodami a Gorajem pojawiły się pęknięcia. Co więcej, ta część drogi jest wyłączona z ruchu, także pęknięcia pojawiają się w miejscu, gdzie żadne ciężkie pojazdy się nie poruszają. Jak wskazują nasi czytelnicy, droga ta przed kilkoma laty została kompleksowo przebudowana, a więc powinna służyć jeszcze długie lata. Tymczasem nawierzchnia zaczęła pękać już teraz.

Wskazano nam również, że w trakcie przebudowy trasy, nie zostały wybudowane obiecane chodnik i ścieżka rowerowa od Zagród do Goraja. Owszem w listopadzie 2019 drogowcy postanowili nadrobić zaległości, jednak po miesiącu prace stanęły. Jeden pas jezdni został wyłączony z użytkowania i trwa to tak do tej pory.

Jak wyjaśniał nam zastępca dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Lublinie, wszystkie uszkodzenia elementów drogi, w tym także spękania jezdni na odcinku drogi wojewódzkiej nr 835 Wysokie – Frampol są na bieżąco monitorowane. Uszkodzenia powstałe z powodu niewłaściwego wykonania robót w ramach rozbudowy drogi są usuwane przez wykonawcę w ramach gwarancji, natomiast pozostałe przez zarządcę drogi. W tym przypadku pęknięcia pojawiły się w rejonie stawu, więc w tym upatruje się przyczynę.

– Aktualnie badany jest wpływ niekorzystnych warunków gruntowo – wodnych na powstanie spękań w rejonie stawu. Nadmienić należy, że wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu do czasu zakończenia robót związanych z budową ciągu pieszo rowerowego w pełni gwarantuje wymagany poziom bezpieczeństwa dla ruchu drogowego na tym odcinku drogi – dodaje Andrzej Sieńko.

Jeżeli zaś chodzi o budowę ciągu pieszo-rowerowego, prace zostały wstrzymane właśnie z uwagi na stwierdzenie wystąpienia niekorzystnych warunków geologicznych w rejonie stawu, co uniemożliwiało kontynuację robót. Aktualnie zaprojektowano rozwiązania technologiczne mające na celu konsolidację gruntu w tym rejonie, oraz prowadzone są procedury mające na celu wznowienie i dokończenie prac. Ich termin jest ściśle uzależniony od postępu stabilizacji gruntu.

Przebudowana przed kilkoma laty droga wojewódzka zaczyna pękać (zdjęcia)

Przebudowana przed kilkoma laty droga wojewódzka zaczyna pękać (zdjęcia)

Przebudowana przed kilkoma laty droga wojewódzka zaczyna pękać (zdjęcia)

Przebudowana przed kilkoma laty droga wojewódzka zaczyna pękać (zdjęcia)

Przebudowana przed kilkoma laty droga wojewódzka zaczyna pękać (zdjęcia)

Przebudowana przed kilkoma laty droga wojewódzka zaczyna pękać (zdjęcia)

Przebudowana przed kilkoma laty droga wojewódzka zaczyna pękać (zdjęcia)

Przebudowana przed kilkoma laty droga wojewódzka zaczyna pękać (zdjęcia)

(fot. nadesłane)

19 komentarzy

  1. Kilka lat temu to ile? Bo pewnie to za Tuska i jego wina.

    • Idzie koniec świata
      Zaraza, ruchy ziemi ?

    • spoko, karton się podłoży trytkami złapie jak cała nasze „państwo”… W TV powie się że to wina Tuska ale obecny rząd doskonale sobie poradził z kataklizmem… i żyć, chorować, nie umierać….

    • Lepsze wina Tuska od zwietrzałych piw Kaczyńskiego.

  2. Oni tak budują teraz te drogi. Np drogą numer 17 pomiędzy Fajslawicami i Piaskami przebudowywana była z 10 lat temu w wielu miejscach pozapadał się asfalt a ciężarówkom na tych dołach opony pękają coś trochę w tym roku zaczęli to łatać, ale gdy tę drogę przebudowywali wycięli ponad 150 letnie lipy a teraz jeden z planów S17 zakłada budowę nowej drogi około 200 metrów na południe za budynkami mieszkańców wzdłuż obecnej trasy bądź pozostawienie przebiegu drogi i przerobienie jej na drogę ekspresowa w obecnym miejscu gdzie wydaje mi się to najbardziej rozsądne patrzeć na to, że ta droga już jest i tak w złym stanie również ma pęknięcie i zapadnięcia więc już teraz cała nadaje się do remontu plus wycięto i tak, tak stare drzewa i nikt nie protestował a teraz okazałoby się to zbędne plus musiałby gdyby planowali w nowym miejscu kolejne setki drzew wyciąć wykupić ogromną ilość działek które obecnie przynoszą dochód mieszkańcom więc w ogóle nie wiem kto mógł zaplanować nowy przebieg takiej drogi zamiast puścić szlakiem, który jest znany chyba 200 lat gdzie podłoże obecnej drogi jest zrobione z cegły klinkierowej no tak dawniej się budowało drogi a przecież musiał już wcześniej przebiegać tamtędy szlak bo sama miejscowość Piaski ma w swojej historii od wieków, że leży na skrzyżowaniu dróg. A wracając do tematu niech oni zaczną chociaż raz budować porządne drogi na wiele wiele lat a nie żeby naprawy były jeszcze na gwarancji plus budować trasy tam gdzie już są a nie kolejne trasy gdzie jedne będą popadać w ruinę a drugie będą się psuć kto na to pozwala wydawać tyle kasy przecież taniej jest budować trasę na miejscu gdzie już leży droga niż wykupować nowe tereny i doprowadzać je do stanu budowy.

    • Kuba jak ty nic nie rozumiesz…! Teraz tak się projektuje i wykonuje żeby społeczeństwo a właściwie podatnicy zapłacili za to możliwie najwięcej i jak najszybciej proces powtórzyć…
      Miś na miarę naszych czasów…
      Polecam film na YT „Miś – Lekcja inwestowania'”…

      • Wiem, wiem tylko to jest przerażające bo ile można by było zrobić za te pieniądze zamiast wykupować działki doprowadzić je do stanu budowy itp. Ale masz rację dam inny przykład S12 planowana pomiędzy Piaskami a Chełmem wygląda jak rzucona wstążka bądź pełzający wąż po mapie a obecna drogą numer 12 jest równa jak od linijki widać przez to dokładnie, że tam pieniądze mają trafić do konkretnych właścicieli a nie zapominajmy, że są tam łąki i pokłady torfu a jednak planiści swoje wiedzą. Ja po prostu nie mogę tego wytrzymać jak słyszę, że jest obecna krajowa 17 wyremontowana kilka lat temu wycięte setki a może i tysiące drzew zabytkowych na właśnie w przyszłości już poszerzenie a oni planują obok nowa szosę – to jest chore.

  3. ,,wpływ niekorzystnych warunków gruntowo – wodnych na powstanie spękań ,, powinno badać się chyba przed wykonaniem projektu budowy

  4. Balcerowicz i Nowak pilnie potrzebny

    • Kaczyński to by dopiero zrobił – centralną magistralę drogową Biłgoraj – Lublin, 6 pasów ruchu w jednym kierunku

      • napewno teraz go w trabke pocałujta juz po wyborach za pare lat znowu rzuch plebsowi ohchałapy a bidota zagłoruje

  5. W Zagrodach na 835 jest duży uskok w jezdni, jezdnia się zapada nad przepustem i to dzieje się już od jesieni ubiegłego roku.
    Zarząd dróg raczył postawić znak ostrzegawczy tzw. 2 piersi.
    Ciekawe kiedy ktoś tam wyleci w powietrze przez ten uskok.

  6. Staw pojawił się nagle?

  7. Mundre inżyniery nie wiedziały że kole stawuf może coś takiego wystempuwać?

  8. heheh to już taka nasza świecka tradycja… wybudować czyt, spier…… robotę za ciężkie mln, a potem za równie duże $ naprawiać ! żenada

  9. prostuje banany

    już uskok wyrównany.i nawet drugi uskok między korytkowem a niemirowem.

  10. tak wychodzi robienie tanio …

Z kraju