Postępy na budowa S19 Lubartów – Lublin (wideo, zdjęcia)
07:43 19-03-2025 | Autor: redakcja

Na odcinku budowanej drogi ekspresowej S19 między Lubartowem a Lublinem trwają intensywne prace. W ostatnich tygodniach skupiono się na robotach ziemnych – prowadzona jest odhumusowanie terenu oraz demontaż jednej z jezdni drogi krajowej nr 19 na odcinku Leonów – Ciecierzyn. Równolegle wykonywane są przebudowy podziemnych sieci oraz pierwsze obiekty mostowe.
Zakres inwestycji
Prace budowlane ruszyły w grudniu 2024 roku, krótko po uzyskaniu decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) przez wojewodę lubelskiego. W ramach inwestycji powstanie nowoczesny, dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej o długości 23 kilometrów, z możliwością dobudowy trzeciego pasa ruchu w przyszłości. Dodatkowo zbudowanych zostanie ponad 40 km dróg do obsługi ruchu lokalnego oraz 29 obiektów inżynieryjnych, w tym cztery węzły drogowe, wiadukty i infrastruktura ochrony środowiska oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Przebieg trasy i węzły drogowe
Nowa trasa poprowadzi ruch po zachodniej stronie Lubartowa, wykorzystując obecny korytarz jednojezdniowej obwodnicy miasta. Od wschodu ominie miejscowość Niemce. Przewidziano budowę czterech węzłów drogowych:
- Lubartów Północ – w miejscu skrzyżowania DK19 z drogą wojewódzką nr 815,
- Lubartów Zachód – na przecięciu z drogą powiatową prowadzącą przez Nowodwór do Kozłówki,
- Niemce Wschód – na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 828,
- Niemce Południe – w pobliżu obecnej DK19 i skrzyżowania z drogą powiatową prowadzącą do Leonowa.
Trasa zakończy się węzłem Lublin Rudnik, łącząc się z obwodnicą Lublina. Generalnym wykonawcą projektu jest firma Duna, wcześniej działająca pod nazwą Mota Engil Central Europe.
Galeria zdjęć




Gdyby nie pisiory to by nie było via carpatii, kałowcy mówili ( Karpiniuk ) a c..j z polską wschodnią. bo chcieli cały wschód poddać w razie wojny bez wystrzału. Rozbrajali i przenosili jednostki na zachód. Zachowują się jak niemieccy agenci. Budowa drogi była pomysłem Lecha Kaczyńskiego. A całe te kpo pójdzie do niemiec zamiast na rozwój Polski podobnie jak i plany na zaciągnięcie kredytu na zbrojenie. Jak trzaska wybiorą to zielony ład w Polsce przyśpieszy w unii nie ma żadnego opamiętania.
Nowa wystawa w baraku warszawskim przedstawia plakaty młodego pokolenia blokującego Warszawę i cytaty typu our planet is hot as f..k . Widać jak na dłoni do czego ten cały syf zmierza.
O i to jest głłos rozsądku. Jka pis-u nie lubię tak w kwestiach gospodarczych często mieli rację.
Takie są fakty.
A najgorsza jest glupota ludzka i krótka pamięć. Pieniędzy na ścianę wschodnia zawsze było mało a za poprzednich rządów PO prawie wcale bo wiedzieli ze nie mają tu elektoratu i mieli w nosie. PiS licząc na głosy łaskawie pompował w Nasz region różne środka za co są teraz wyśmiewanie. Jak zwykle najważniejsza Warszawka i POstępowy zachód a u nas gumiaki i słoma z butów.
Ta droga powinna być zbudowana 30 lat temu jak się jeździ przez Niemcy każdy z nas widzi
To nie lepiej od razu zrobić trzy pasy w jednym kierunku tu zawsze jest dużo ludzi dojeżdża w jedną lub w drugą stronę.
Lepiej 4.
A najlepiej 5. Niech licytacja trwa.
Ale w Polsce powinny być standardem 3 pasy na eskach.
Ale w Polsce standardem powinny być 3 pasy. Właśnie ze względu na drogowych bandytów i poganiaczy nie trzymających dystasnu. Ja to jadąc 120 czy 180 trafiam na idiotę dla którego wyprzedzam za wolno.
Więc tu twój sarkazm to nietrafiony jest
Ciekawe czy na tych mijankach busiarze i mieszkańcy lubartowa przestrzegają przepisów. Jak był wjazd do Lublina robiony to potrafili blokować żeby cfaniaki nie jechały lewym pasem przez co się mega korki robiły.
Teraz to tam pewnie dopiero jazda na czołówkę jest niekiepska
Łódek to formy zajęcia?
Ciekawy jestem tych węzłów w Lubartowie jak i w Niemcach. Jeżeli chodzi o Lubartów to sens ma tylko węzeł przy trasie na Parczew (wyjazd straży pożarnej), zbyt duże odstępy od węzłów, a przy miejscowościach zjazd od zjazdu na odległości 2-3km? „Obwodnica” Niemiec to istny bezsens, bo po co jest robić zjazd na trasie woj. w kierunku jawidza (w środku Niemiec) i później w leonowie? Moim skromnym zdaniem zjazdy powinny być przy wiadukcie w Wandzinie i w leonowie, wtedy to wszystko miało by sens, a tak korki w Niemcach jak były, tak i beda.. Może ktoś kogoś przepłacił, co by mieć lepszy wyjazd na S19? 😉 pozdrawiam… 🙂
Postępy czy podstępy…? Melissa, to jak prawidłowo?
masz problem ze wzrokiem, czy czytaniem?
A co Cię to obchodzi…. ?