Postępują prace przy budowie drogi ekspresowej Lublin – Kraśnik. Dwa odcinki ukończone zostaną jesienią (zdjęcia)

Kilkuset pracowników każdego dnia zajmuje się budową 42-km trasy S19 z Lublina do Kraśnika. Inwestycja miała się zakończyć w tym roku, jednak na przeszkodzie stanęły problemy na jednym z odcinków.

Budowa drogi ekspresowej z Lublina do Kraśnika podzielona jest na trzy odcinki. Pierwszy wiedzie z Lublina do Niedrzwicy Dużej, drugi od Niedrzwicy Dużej do Kraśnika, trzeci to obwodnica Kraśnika. Wiadomo, że każdy będzie oddawany do użytkowania w innym terminie. Wynika to z różnego zaawansowania prac, jak też z problemów, na jakie natrafił wykonawca jednego z nich.

Kierowcy na bieżąco mogą obserwować prace na pierwszym od Lublina odcinku, gównie dlatego, że jego znaczna część przebiega po dawnej trasie. Z tego też powodu korzystają już z 3,7 kilometrów nowej jezdni. Ogółem zaawansowanie robót wynosi 71 proc. przy czym budowa obiektów mostowych zaawansowana jest w 90 proc., a na 93 proc. jezdni 12-kilometrowej trasy ułożona jest już bitumiczna warstwa wiążąca. Jednocześnie trwają prace m.in. przy budowie dróg dojazdowych, Miejsc Obsługi Podróżnych Radawiec i Zemborzyce, powstaje też system odwodnienia drogi i ekrany akustyczne. Zakończenie prac planowane jest na przełomie III i IV kwartału tego roku, dokładnie ma to być początek września.

Znacznie dłużej trzeba będzie poczekać na zakończenie prac na drugim odcinku, od Niedrzwicy Dużej do Kraśnika. Zaawansowanie robót wynosi tam nieco powyżej 50 proc. Wszystko dlatego, że wykonawca natrafił na kamieniste podłoże, którego nikt w tym miejscu się nie spodziewał. To sprawiło, że niezbędna była zmiana technologii prac, jak też opracowanie nowych specyfikacji technicznych. Jak jednak zapewniono, na całym 20-kilometrowym odcinku prace ziemne powoli dobiegają końca. Na ponad połowie odcinka, gdzie nie było większych problemów, ułożona jest już bitumiczna warstwa podbudowy jezdni. Zakończenie prac planowane jest w II kwartale przyszłego roku.

Z kolei na 10-kilometrowej obwodnicy Kraśnika dobiega końca budowa obiektów mostowych, powstają drogi dojazdowe w tym łącznik drogi krajowej nr 74 z węzłem Kraśnik Południe, a także prace bitumiczne w ciągu trasy głównej. Na ukończeniu jest też mająca 220 metrów długości i 17 metrów wysokości estakada nad naturalnym wąwozem w miejscowości Słodków Drugi. Powstaje też Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej oraz MOP Słodków. Tutaj zaawansowanie robót wynosi 69 procent, zaś ich termin ich zakończenia określono na IV kwartał tego roku, dokładnie ma to być koniec listopada.

(fot. GDDKiA)

5 komentarzy

  1. A kiedy do k***y nędzy zakończy się przebudowa Ronda Honorowych Krwiodawców? Czy to łysy przebudowuje czy GDDKiA ?

    • To jest ulica zarządzana przez ZDiM w Lublinie, GDDKiA nie pozwoliłaby sobie na totalny brak prawidłowej tymczasowej organizacji ruchu.Skandal!! Z tego co widać prace budowlane pewnie ukończą się na jesieni.

    • Jak nazwa skrótu wskazuje, łatwo się można domyśleć kto zarządza. GDDKiA – trudno rozszyfrować skrót?

  2. Byle szybciej, dokąd zmierzamy ?

    • Do normalności zmierzamy. Można szybko i dobrze. Nie jak za PO z psl długo i drogo i zaraz remonty. Pamiętamy jak to było. CH z tą Polską wschodnią. To za PSL z pO.

Materiały wideo

Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

Co? Gdzie? Kiedy?

Bezpłatne szkolenia z samoobrony dla kobiet ruszają w Lublinie
Gminne Święto Ziemniaka w Suchocinie
Rusza kolejny cykl wykładów otwartych z historii sztuki. I ty możesz wziąć w nich bezpłatnie udział
Dożynki w mieście, czyli Dożynkowe Jarmarki Lubelskie
Startuje Lubelski Festiwal Nauki. Będzie specjalny pokaz na placu Litewskim oraz Piknik Naukowy