Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Polsat nakręci program o firmie Westerfield International AG i Alektum Inkasso. Szukamy chętnych do wzięcia udziału w materiale

Sprawa firmy, która wysyła maszynki do golenia trafi wkrótce na szklany ekran. Telewizja Polsat przystępuje do nakręcenia materiału na temat firmy Westerfield International AG oraz wezwań do zapłaty wysyłanych przez firmę Alektum Inkasso.

O sprawie maszynek do golenia pisaliśmy w 2013 i 2014 roku tutaj:

http://www.lublin112.pl/wezwania-do-zaplaty-z-firmy-alektum-za-maszynki-do-golenia-placic-czy-nie-placic-tylko-u-nas/

http://www.lublin112.pl/bylam-szpitalu-rzekomo-wyslali-majtki-zadaja-pieniedzy-ciag-dalszy-historii-alektum-inkasso-tle/

Firmą Westerfield International AG zajmuje się w tej chwili Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, wszystko za sprawą przesyłek realizowanych w ramach sprzedaży telefonicznej różnych produktów, głównie maszynek do golenia. W imieniu firmy Westerfield International AG działa z kolei w Polsce firma Alektum Inkasso, która wzywa do zapłaty za przesyłki towaru, na który zostały wystawione faktury.

Sęk w tym, że coraz więcej osób dzwoni do naszej redakcji z informacją, że nie otrzymało przesyłek a muszą teraz zapłacić. Nie ma tygodnia aby nie dzwonił ktoś kogo firma Alektum Inkasso wzywa do zapłaty pieniędzy. Wszystko w ramach współpracy obu firm, handlowej i windykacyjnej. Zapytaliśmy przedstawicielkę firmy Alektum Inkasso na jakiej podstawie windykują należności, usłyszeliśmy, że ze względu na tajemnicę handlową nie może nam ujawnić takich informacji.

W całym kraju rośnie liczba osób, które czują się oszukane a część z nich zgłasza sprawę na policję, mówiąc że jest to próba wyłudzenia pieniędzy bez jakichkolwiek podstaw do ich windykowania.

W związku z tym przypominamy:

Europejskiego Centrum Konsumenckie porusza tematykę działalności firmy Westerfield krytykując jej praktyki.

1. Czym charakteryzują się praktyki Westerfield International AG?

Jak wynika z licznych wyjaśnień konsumentów, konsultant telefoniczny firmy proponuje maszynki do golenia, rzekomo do bezpłatnego testowania. Po otrzymaniu odpowiedzi twierdzącej, maszynki są wysyłane pocztą nierejestrowaną do nabywcy przy akompaniamencie zapewnień konsultantów zachwalających produkt,.

Produkt jest najczęściej są wrzucany do skrzynek pocztowych w sposób powodujący, zniszczenie zawartość opakowania.

Do przesyłki dołączona jest faktura opiewająca na kwotę 19,90 zł oraz informację, że w najbliższym czasie dostarczone pod ten sam adres zostaną kolejne maszynki ( co firma nazywa abonamentem/subskrypcją). Szwajcarska firma Westerfield International AG informuje o możliwości odstąpienia od umowy, jednakże wskazana infolinia w Polsce jest notorycznie zajęta, a adres do zwrotu przesyłki znajduje się w Holandii. Utrudnia to konsumentom możliwość skutecznego odstąpienia od umowy.

Regulamin Westerfield International AG przewiduje, iż można z niego skorzystać w terminie 14 dni od otrzymania przesyłki. Jednakże, aby odstąpić od umowy, czyli zrezygnować z produktu oraz dalszego abonamentu, należy wysłać maszynki pod adres holenderski lub zadzwonić pod numer obsługi klienta, pod który niezwykle ciężko się dodzwonić. A zatem, konsumenci są zmuszeni ponosić niepotrzebne koszty związane z wysyłką towaru do Holandii. Jednocześnie, nie odwołując u konsultanta niezamówionego abonamentu będą zmuszeni do ciągłego odsyłania maszynek poza Polskę, co wiąże się z kolejnymi kosztami finansowymi.

2. Czy maszynki do golenia Good Shave mogą być traktowane jako towar niezamówiony?

Jak wynika ze skarg konsumentów, byli oni wyraźnie informowani o tym, że produkt otrzymają bez żadnych opłat, włącznie z tymi ukrytymi. Sama przesyłka nie zawiera żadnych pocztowych znaków identyfikacyjnych, stąd zachodzi duże prawdopodobieństwo, że maszynki do golenia traktować można jako świadczenie niezamówione , za które konsument nie musi płacić i jest ono wysyłane na ryzyko przedsiębiorcy. Warto pamiętać, że zgodnie z przepisami ciężar udowodnienia, że doszło do zawarcia umowy i zgody na płatne przesłanie maszynek spoczywa na firmie Westerfield International AG, a nie na konsumencie.

3. Czy praktyki stosowane przez Westerfield International AG mogą być niezgodne z prawem?

W ocenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego praktyki stosowane przez Westerfield International AG mogą stanowić nieuczciwe praktyki rynkowe, które przybierają postać praktyk wprowadzających w błąd oraz praktyk agresywnych. Oznacza to, że mogą być sprzeczne z dobrymi obyczajami oraz zasadami współżycia społecznego tzn., że w istotny sposób zniekształcają lub mogą zniekształcić decyzje i zachowania przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu. ECK wystosowało w tej sprawie oficjalne pismo do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w którym sygnalizuje podejrzenie stosowania takich praktyk rynkowych z wnioskiem o interwencję.

4. Jak postępować?

Europejski Centrum Konsumenckie przestrzega przed udzielaniem zgody na testowanie maszynek do golenia marki Good Shave od firmy Westerfield International AG. Pozwoli to uniknąć podobnych problemów w przyszłości. ECK doradza by nie ulegać presji sprzedawcy i nie podejmować decyzji pochopnie.

Ponadto, przestrzegamy przed podawaniem jakimkolwiek podmiotom swoich danych osobowych, które są nierzadko odsprzedawane innym firmom i wykorzystywane dla celów marketingowych.

JEDNOCZEŚNIE INFORMUJEMY, ŻE TELEWIZJA POLSAT PODJĘŁA TEN TEMAT I POSZUKUJE OSÓB, KTÓRE SĄ CHĘTNE DO WZIĘCIA UDZIAŁU W MATERIALE POŚWIĘCONYM TEJ FIRMIE, JAK RÓWNIEŻ FIRMIE ALEKTUM INKASSO WYSYŁAJĄCEJ WEZWANIA DO ZAPŁATY.

KONTAKT Z REDAKCJĄ TELEWIZJI POLSAT – [email protected]

Zachęcamy do wzięcia udziału w materiale, który można także zgłaszać przez naszą redakcję.

2014-11-02 15:02:18
(fot. lublin112.pl)

13 komentarzy

  1. JA NIGDY W ŻYCIU NIE OTRZYMAŁEM ŻADNEJ PRZESYŁKI Z MASZYNKĄ OD FIRMY WESTERFIELD INTERNATIONAL AG
    A DZIŚ DOSTAŁEM WEZWANIE DO ZAPŁATY OD FIRMY ALEKTUM INKASSO NA KWOTE 60,49 zł JAKO MÓJ RZEKOMY DŁUG WOBEC TEJ FIRMY.
    JESTEM PRZERAŻONY TĄ SPRAWĄ!!! CO DALEJ ROBIĆ???
    PROSZĘ POMÓŻCIE

  2. Dzisiaj zadzwonila do mnie pani, przedstawila sie i powiedziala ze ma maszynki do golenia matrix ktore dopiero wchodza na rynek i wysylaja je za darmo do przetestowania. Powiedziala ze rozmowa jest nagrywana i koszty przesylki ponosi firma. No dobra… Pomyslalem ze skoro wszystko za free i za nic nie place (tak powiedziala) to wszystko mi jedno. Biore… A i jeszcze powiedziala ze jesli mi sie zpodoba to moge wykupić sb pakiet wymiennych ostrzy w cenie 60 ktore bd dostawal co 3msc. Co ja mam teraz robic? Czytam te forum no i jestem zaskoczony… Co dalej? Czy i ja padlem ofiarą oszustwa? Bardzo prosze o jakakolwiek pomoc :/

Z kraju