Polsat nakręci program o firmie Westerfield International AG i Alektum Inkasso. Szukamy chętnych do wzięcia udziału w materiale
15:28 02-11-2014 | Autor: redakcja

O sprawie maszynek do golenia pisaliśmy w 2013 i 2014 roku tutaj:
Firmą Westerfield International AG zajmuje się w tej chwili Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, wszystko za sprawą przesyłek realizowanych w ramach sprzedaży telefonicznej różnych produktów, głównie maszynek do golenia. W imieniu firmy Westerfield International AG działa z kolei w Polsce firma Alektum Inkasso, która wzywa do zapłaty za przesyłki towaru, na który zostały wystawione faktury.
Sęk w tym, że coraz więcej osób dzwoni do naszej redakcji z informacją, że nie otrzymało przesyłek a muszą teraz zapłacić. Nie ma tygodnia aby nie dzwonił ktoś kogo firma Alektum Inkasso wzywa do zapłaty pieniędzy. Wszystko w ramach współpracy obu firm, handlowej i windykacyjnej. Zapytaliśmy przedstawicielkę firmy Alektum Inkasso na jakiej podstawie windykują należności, usłyszeliśmy, że ze względu na tajemnicę handlową nie może nam ujawnić takich informacji.
W całym kraju rośnie liczba osób, które czują się oszukane a część z nich zgłasza sprawę na policję, mówiąc że jest to próba wyłudzenia pieniędzy bez jakichkolwiek podstaw do ich windykowania.
W związku z tym przypominamy:
Europejskiego Centrum Konsumenckie porusza tematykę działalności firmy Westerfield krytykując jej praktyki.
1. Czym charakteryzują się praktyki Westerfield International AG?
Jak wynika z licznych wyjaśnień konsumentów, konsultant telefoniczny firmy proponuje maszynki do golenia, rzekomo do bezpłatnego testowania. Po otrzymaniu odpowiedzi twierdzącej, maszynki są wysyłane pocztą nierejestrowaną do nabywcy przy akompaniamencie zapewnień konsultantów zachwalających produkt,.
Produkt jest najczęściej są wrzucany do skrzynek pocztowych w sposób powodujący, zniszczenie zawartość opakowania.
Do przesyłki dołączona jest faktura opiewająca na kwotę 19,90 zł oraz informację, że w najbliższym czasie dostarczone pod ten sam adres zostaną kolejne maszynki ( co firma nazywa abonamentem/subskrypcją). Szwajcarska firma Westerfield International AG informuje o możliwości odstąpienia od umowy, jednakże wskazana infolinia w Polsce jest notorycznie zajęta, a adres do zwrotu przesyłki znajduje się w Holandii. Utrudnia to konsumentom możliwość skutecznego odstąpienia od umowy.
Regulamin Westerfield International AG przewiduje, iż można z niego skorzystać w terminie 14 dni od otrzymania przesyłki. Jednakże, aby odstąpić od umowy, czyli zrezygnować z produktu oraz dalszego abonamentu, należy wysłać maszynki pod adres holenderski lub zadzwonić pod numer obsługi klienta, pod który niezwykle ciężko się dodzwonić. A zatem, konsumenci są zmuszeni ponosić niepotrzebne koszty związane z wysyłką towaru do Holandii. Jednocześnie, nie odwołując u konsultanta niezamówionego abonamentu będą zmuszeni do ciągłego odsyłania maszynek poza Polskę, co wiąże się z kolejnymi kosztami finansowymi.
2. Czy maszynki do golenia Good Shave mogą być traktowane jako towar niezamówiony?
Jak wynika ze skarg konsumentów, byli oni wyraźnie informowani o tym, że produkt otrzymają bez żadnych opłat, włącznie z tymi ukrytymi. Sama przesyłka nie zawiera żadnych pocztowych znaków identyfikacyjnych, stąd zachodzi duże prawdopodobieństwo, że maszynki do golenia traktować można jako świadczenie niezamówione , za które konsument nie musi płacić i jest ono wysyłane na ryzyko przedsiębiorcy. Warto pamiętać, że zgodnie z przepisami ciężar udowodnienia, że doszło do zawarcia umowy i zgody na płatne przesłanie maszynek spoczywa na firmie Westerfield International AG, a nie na konsumencie.
3. Czy praktyki stosowane przez Westerfield International AG mogą być niezgodne z prawem?
W ocenie Europejskiego Centrum Konsumenckiego praktyki stosowane przez Westerfield International AG mogą stanowić nieuczciwe praktyki rynkowe, które przybierają postać praktyk wprowadzających w błąd oraz praktyk agresywnych. Oznacza to, że mogą być sprzeczne z dobrymi obyczajami oraz zasadami współżycia społecznego tzn., że w istotny sposób zniekształcają lub mogą zniekształcić decyzje i zachowania przeciętnego konsumenta przed zawarciem umowy dotyczącej produktu, w trakcie jej zawierania lub po jej zawarciu. ECK wystosowało w tej sprawie oficjalne pismo do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w którym sygnalizuje podejrzenie stosowania takich praktyk rynkowych z wnioskiem o interwencję.
4. Jak postępować?
Europejski Centrum Konsumenckie przestrzega przed udzielaniem zgody na testowanie maszynek do golenia marki Good Shave od firmy Westerfield International AG. Pozwoli to uniknąć podobnych problemów w przyszłości. ECK doradza by nie ulegać presji sprzedawcy i nie podejmować decyzji pochopnie.
Ponadto, przestrzegamy przed podawaniem jakimkolwiek podmiotom swoich danych osobowych, które są nierzadko odsprzedawane innym firmom i wykorzystywane dla celów marketingowych.
JEDNOCZEŚNIE INFORMUJEMY, ŻE TELEWIZJA POLSAT PODJĘŁA TEN TEMAT I POSZUKUJE OSÓB, KTÓRE SĄ CHĘTNE DO WZIĘCIA UDZIAŁU W MATERIALE POŚWIĘCONYM TEJ FIRMIE, JAK RÓWNIEŻ FIRMIE ALEKTUM INKASSO WYSYŁAJĄCEJ WEZWANIA DO ZAPŁATY.
KONTAKT Z REDAKCJĄ TELEWIZJI POLSAT – [email protected]
Zachęcamy do wzięcia udziału w materiale, który można także zgłaszać przez naszą redakcję.
2014-11-02 15:02:18
(fot. lublin112.pl)
bardzo dobrze, że będzie o nich materiał wciskają za darmo jakieś maszynki czy gacie, a później ślą wezwania.Wiele osób nie wie i płaci, moja sąsiadka miała z nimi problem, niestety już nie żyje.
Ja również miałam do czynienia z tą firmą. Przysłali mi maszynkę jako bez płatnę raz z fakturą. Gdy chciałam zakończyć współpracę: odesłałam maszynkę do Holandii i maila z potwierdzeniem nadania paczki. Przemiła pani oddzwoniła do mnie i powiedziała, że rozwiązują ze mną umowę i przesłali mi to na piśmie.
Nie głupi to wymyślił !!!! Ale amber GOLD nic nie przebije jak narazie
To jest o tyle sprytnie pomyślane, że nawet jak odeśle im się maszynkę, to zarobią na umowie z pocztą bo ostaną część opłaty za wysyłkę oraz od operatora telefonicznego za ewentualne rozmowy z ich infolinią.
Radzę przerwać rozmowę zaraz po przedstawieniu się takiej panienki chcącej „wyspowiadać” rozmówcę z danych osobowych jeszcze przed złożeniem jakiejkolwiek oferty handlowej.
Nawet niektóre banki, czy operatorzy telefonii komórkowej stosują taki myk: ” Czy mam przyjemność rozmawiać z panią,( panem) „XYZ”?… dla pana, (pani) bezpieczeństwa rozmowa jest nagrywana, a ja MUSZĘ sprawdzić dane osobiste… proszę podać nr PESEL, nazwisko panieńskie matki i rodowe babci, oraz czy pradziadek hodował krowy, czy owce…, a czy pra, pra….”
Należy wtedy odkrzyknąć z dobrą dykcją: – A buda, wy ku…wa wasza w d…ę zaj…na mać! Jak zechcę być spowiadanym, pójdę do „dobrodzieja” z najbliższej parafii!
Miałam okazję spotkać się z podobnym problemem,gdzie firma groziła mi windykacją,ale ja tak łatwo nie odpuściłam dzwoniłam,pisałam e-maile i wkońcu dali sobie spokój (chyba stwierdzili,że zadarli nie z tą osobą co trzeba) wystarczyło zagrozić im sądem.
Ja z kolei zamówiłem maszynki – to znaczy zgodziłem się, żeby mi wysłali, ale zamiast męskich, dostałem damskie, więc nie zapłaciłem. Za jakiś czas zadzwoniła do mnie firma Alectum i pani pokierowała mnie co mam zrobić. Wysłałem na adres warszawski na plac grzybowskiego 12/16 paczkę i w następnym tygodniu dostałem dobre masyznki, pozniej ostrza, a nastepnie zrezygnowałem z dalszych paczek, bo już nie potrzebuję i nie ma żadnego problemu.
propaganda firmy dzoiała
witam . zamówiłam maszynke w tamtym roku. lecz odesłałam przyszło mi wezwanie do zaplaty zadzwoniłam, i pan mi powiedział zewyśle mi maszynke i za nią zapłace i rozwiąrzemy umowe. i tak zrobiłam, w listopadzie. a teraz mi przyszło wezwanie do zapłaty z firmy alektum 60,72 zł zadzwoniłam i kazali ;potwierdzenie wysłać wpłaty. wysłałam. i dziś przyszło mi pismo ze nie porawidłowa faktura. zadzwoniłam do firmy alektum ze to była wpłata za wkłady, mówiłam jej ze ja zadnych wkładów nie dostałam, tylko maszynke która opłaciłam , i ze nie wpłace. powiedziała ze wysłałam złą fakturę ze to wpłata za wkłady. i ze jeszcze za maszynke . i ja nie interesuje ze ja wkładów nie dostałam. co robić??????????????
W czym wy ludzie macie problem??? Skontaktujcie się z Alektum, odeslijcie towar albo każcie im udowodnic, że go dostaliście jezeli nie macie nic i po sprawie. Moja mama dała się wpakoweac w to g…. ale nie było problemu, żeby odkręcić temat.
witam mam pytanie ponieważ dzwonili do mnie i zgodziłem sie jedynie na wyslanie do mnie listu z informacją, podałem imie nazwisko adres, czy to mnie jeszcze do niczego nie zobowiązało? pozdrawiam
Maszynkę otrzymałam ,zapłaciłam . Dostałam drugą przesyłke którą odesłałam na adres z przesyłki dawno temu a teraz mam płacić97zł za co? Co robić?