Poniedziałek, 24 czerwca 202424/06/2024
690 680 960
690 680 960

Pociągiem ze Szczebrzeszyna wygodnie do Zamościa i Lublina

W Szczebrzeszynie i Długim Kącie widać konstrukcje nowych peronów. Na stacji Niedzieliska-Kolonia, na nowym peronie zamontowane zostały tablice informacyjne, wiaty i ławki. 3 nowe przystanki zapewnią mieszkańcom centralnego Roztocza wygodniejsze podróże do Lublina, Zamościa i Zwierzyńca. Prace w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” za około 7 milionów złotych realizują PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Stacja Szczebrzeszyn Miasto, Niedzieliska-Kolonia (dawniej Klemensów) oraz przystanek osobowy Długi Kąt między Lublinem a Zwierzyńcem (lk69) budowane są w nowej lokalizacji, aby zapewnić mieszkańcom łatwiejszy dostęp do kolei. Przystanki zapewnią lepsze podróże w kierunku Zamościa, Rzeszowa oraz Lublina.

– Kolej zmienia się w całej Polsce i pasażerowie to doceniają. Ubiegły rok był rekordowy pod względem liczby pasażerów polskiej kolei. Liczymy, że rok 2023 pozwoli nam bić kolejne rekordy. Jest to możliwe dzięki inwestycjom realizowanym przez rząd i zmianie filozofii myślenia o transporcie kolejowym – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Nowy, jednokrawędziowy peron w Niedzieliska – Kolonia zlokalizowany jest bliżej skrzyżowania torów z drogą powiatową. Ustawione są już wiaty, ławki, oznakowanie i tablice z rozkładami jazdy. Do peronu jest dojście chodnikiem z pochylnią od strony przejazdu kolejowo-drogowego. Wartość prac to ponad 2 mln zł.

– Po latach wracają połączenia kolejowe do mniejszych miejscowości. Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021 – 2025 pozwala coraz częściej wybierać ekologiczną kolej jako atrakcyjny środek transportu w codziennych i okazjonalnych podróżach – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W Szczebrzeszynie i Długim Kącie ustawiane są ścianki peronów. Obiekt w Szczebrzeszynie powstaje bliżej przejazdu kolejowo drogowego. Nowy przystanek w Długim Kącie budowany jest w sąsiedztwie przejścia dla pieszych przez tory. W obu przypadkach nowe perony będą wyposażone w wiaty, ławki, poręcze do odpoczynku, oznakowanie, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Energooszczędne oświetlenie LED zapewni lepszą orientację także po zmroku. Osobom o ograniczonej możliwości poruszania dostęp do pociągów ułatwią pochylnie. Na potrzeby rowerzystów ustawione zostaną stojaki rowerowe.

Z nowych peronów pasażerowie będą mogli skorzystać w czerwcu 2023 r.

Rządowy Program dla lepszej komunikacji kolejowej

Celem „Rządowego Programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” jest przeciwdziałanie wykluczeniu komunikacyjnemu, promowanie ekologicznych środków transportu oraz wspieranie polskiej gospodarki. Inwestycje umożliwią podróżnym dostęp do kolejowej komunikacji wojewódzkiej i międzyregionalnej. Na ten cel przeznaczono 1 mld zł. Środki zostaną wykorzystane m. in. na wybudowanie lub zmodernizowanie przystanków kolejowych, a także sfinansowanie prac, związanych z dostępnością miejsc parkingowych dla pasażerów.

W „Rządowym Programie budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” uwzględniono 314 lokalizacji – 185 lokalizacji na liście podstawowej i 129 na rezerwowej.

Program Przystankowy w woj. lubelskim

W województwie lubelskim „Rządowy Program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” obejmuje 20 lokalizacji. Na liście podstawowej programu są przystanki: Łagiewniki, Żurawnica, Leopoldów, Sarnów, Bystrzyca koło Lublina, Kraśnik, Wólka Niedzieliska, Zamość Starówka, Zamość Wschód, Chotyłów, Szczebrzeszyn Miasto, Niedzieliska – Kolonia, Długi Kąt, Chełm, Grabów Szlachecki, Milanów, Bezwola, Lisiowólka, Jaski i Aleksandrów.

Podróżni korzystają już z nowych peronów w Leopoldowie na trasie Łuków – Dęblin (lk26). Inwestycja poprawiła dostępność i komfort podróży koleją. Rozpoczęły się prace na przystanku Sarnów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy na zaprojektowanie i budowę przystanków: Łagiewniki, Bystrzyca koło Lublina, Kraśnik, Żurawnica, Wólka Niedzieliska.

Dokumentacja projektowa przygotowywana jest na przebudowę – przedłużenie peronów na przystankach Zamość Starówka oraz Zamość Wschód. Takie rozwiązanie umożliwi postój na stacji dłuższych pociągów dalekobieżnych. Prace budowlane rozpoczną się w 2023 r.

(fot. lublin112.pl)

7 komentarzy

  1. A z CPK nie można polecieć? Taniej by było…

  2. „Stacja Szczebrzeszyn Miasto, Niedzieliska-Kolonia (dawniej Klemensów) oraz przystanek osobowy Długi Kąt między Lublinem a Zwierzyńcem (lk69) budowane są w nowej lokalizacji, aby zapewnić mieszkańcom łatwiejszy dostęp do kolei”.
    Przystanek osobowy Długi Kąt nie leży między Lublinem a Zwierzyńcem. To jest w drugą stronę od Zwierzyńca, za Józefowem.

  3. Z Dlugiego Kąta chyba drezyna bo pociągów nie ma

  4. Zygmunt z ulicy Zygmunta

    Perony peronami ale bardziej potrzebne są poczekalnie.

  5. To ile będzie tych przystanków w tym Krasniku…

  6. ☆☆☆☆☆ ☆☆☆

    W Zamościu NIGDY NIE BEDZIE DLUZSZYCH POCIAGOW DALEKOBIEŻNYCH. Niech się nikt z tamtad nie obraża, ale to wschodni koniec Polski. Małe miasto z którego uciekają ludzie…
    Na innych trasach tej naszej tzw.Polski B co najwyżej będą kursować autobusy szynowe….
    Jak tutaj jest to każdy wie kto podróżoje w inne części naszego kraju. Tutaj nigdy nic nie zmieni.
    I nie słuchajcie kłamców z pis którzy obiecują gruszki na wierzbie. To wszystko praktycznie w całości jest za pieniądze z UE. A teraz jeszcze przez nich nie mamy miliardów euro z funduszu odbudowy z UE.

  7. a kto tam będzie jeździć? W Zwierzyńcu, Szczebrzeszynie etc. jest za mała baza noclegowa, więc to się mija z celem. Lepiej i taniej dojechać samochodem.