Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Po szerokich torach przewieziono rekordową ilość ładunków. Zmienia się też ich rodzaj

Po biegnącej przez nasz region linii szerokotorowej przewożonych jest coraz więcej ładunków. W ubiegłym roku osiągnięto pod tym względem rekord w całej historii spółki.

Mająca swoją siedzibę w Zamościu spółka PKP LHS, która zarządza Linią Hutniczą Szerokotorową, osiągnęła w minionym roku rekord, jeżeli chodzi o zakres zrealizowanych przewozów. Po szerokich torach przetransportowano 11,1 mln ton ładunków, co stanowi najwyższy wynik w całej historii spółki.

Jak podkreślają przedstawiciele LHS, w ostatnich latach zauważalna jest zmiana w rodzaju towarów transportowanych tą linią. Coraz mniej przewożonej jest rudy żelaza, rośnie znacząco rośnie za to udział pozostałych ładunków. Wiąże się to jednak ze zwiększeniem nakładów finansowych oraz wzmożonej pracy pracowników LHS, a także służb administracji państwowej na granicy.

– Realizacja takich przewozów była możliwa dzięki prowadzonej w ostatnich latach intensywnej działalności inwestycyjnej przez spółkę PKP LHS. Na bardzo dobry wynik przewozowy istotny wpływ miały też przewozy realizowane w ramach pomocy humanitarnej Ukrainie – powiedział prezes Zarządu PKP LHS Zbigniew Tracichleb.

Licząca prawie 400 km linia, zaczyna się na polsko – ukraińskim przejściu granicznym w Hrubieszowie i biegnie przez 5 województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie do Sławkowa w Zagłębiu Dąbrowskim koło Katowic. Linią Hutniczą Szerokotorową transportowana jest ruda żelaza, do tego węgiel kamienny, cement, wapno, wyroby metalowe, a także produkty rolne, artykuły spożywcze i pasze. Do tego dochodzi transport kontenerów.

W ubiegłym roku spółka zrealizowała szereg inwestycji na łączną kwotę ponad 57 mln zł Przebudowano m.in. układ torowy wraz z modernizacją hali wagonowej na stacji Hrubieszów LHS, zakończono II etap inwestycji dotyczącej zabudowy urządzeń SRK, pozwalających w pełni zobrazować sytuację ruchową na szlakach, mijankach i stacjach.

Kolejna inwestycja spółki, budowa mijanki Zamość – Majdan LHS, znacznie przyczyniła się do zwiększenia przepustowości linii nr 65. Na terenie Terminala Przeładunkowego Szczebrzeszyn LHS oddano do użytku halę magazynową. Na terenach spółki PKP LHS powstało 7 farm fotowoltaicznych o łącznej mocy ponad 365 kWh.

Na początku ub. roku linią przejechał najdłuższy i najcięższy pociąg przewożący rudę żelaza. Skład posiadał 66 wagonów, a jego długość wynosiła 924 metry. Całość ważyła 5883 tony. Transport przyjechał do naszego kraju z Ukrainy.

(fot. LHS/zdjęcie ilustracyjne)

20 komentarzy

  1. Nie ma się czym szczycić wywiezliscie z polski polowe uzbrojenia przy czym spadło nasze bezpieczeństwo. Paliwo nawozy do tej pory widzicie za darmo A teraz zalewania nas zbożem

    • Napisz czy czym pachną ruble?

    • To uzbrojenie było do walki z kim? Z Rosją jezeli by na nas napadła.
      Lepiej chyba żeby ta broń walczyła z tym samym wrogiem ale nie na naszym terenie i nie naszymi ludźmi, prawda?

    • deporto mamy w zastępstwie nowy sprzęt z Koreii i z USA.A ze zbożem to przejściowe. Bo jak wiadomo mimo najmocniejszych przepisów Polak zawsze zakombinuje.

    • Skąd masz tak dokładne dane? Tylko połowę uzbrojenia, a nie np. 75%?
      Coś ci się pomyliło. Nawozy i paliwo to raczej w drugą stronę. Mimo propagandy sukcesu, Polska nie jest samowystarczalna w tej dziedzinie.

  2. A z tymi szerokimi torami to było tak:Główny inżynier poprosił o audiencję u cara żęby ustalić paramery.No i pyta cara:Waszyje Impieratorskoje Wielicziestwo,ory mają być zwykłe czy szersze.Na to car-Na wuj szersze?I tak już zostało.

  3. A węgiel jechał na Ukrainę czy do Polski?

    • Duduś (nie mylić z panem prezydentem)

      Raczej na Ukrainę przecież tam wszystkiego brakuje, nie to co u nas, wszystkiego nadmiar.

  4. Nikt za ciebie nie walczy wyprany masz mózg przez tv Teraz to już każdy wie że jesteśmy rozbrojeni Białoruś by nas lyknela w dwa dni nie trza ruskiego

  5. Kiedy linia powstała miała nazwę Linia Hutniczo Siarkowa, wiadomo że w tamtych czasach trafiała byle jaka ruda, a wyjeżdżała extra siarka. Czemu zmieniła się nazwa?

    • Da Wania, da putlersynu kałmucki w onucach i walonkach. Loda zrób twojej puti, jeśli łaskawie wypełznie z bunkra, kremlowski karaluch z metra strugany.

  6. Andzik, to nie do Ciebie odpowiedź. To do putlersyna Deporto było. Przepraszam.

  7. Do Polski zboże techniczne bez cła za dolary w odwrotnym kierunku broń, paliwa, żywność, samochody….. za darmo 🙁

    • Polska bogaty kraj stać nas na pomoc dla braci . A nam zostaje szczaw i mirabelki

      • Duduś (nie mylić z panem prezydentem)

        Bo Polska chce uzasadnić powiedzenie „Zastaw się, a postaw się”.
        Dobrze, że Niemcy nie chcą nam tych wojennych odszkodowań zapłacić, pewnie wiedzą, że utopilibyśmy je w „braterskiej” pomocy.

    • Nawet nie wiesz co to jest zboże techniczne a piszesz komentarz.

  8. Coś ta moc farm mocno zaniżona, może miało być w MWh?

Z kraju