Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Po ośmiu miesiącach na rondo im. Honorowych Krwiodawców powrócił ruch okrężny (zdjęcia)

We wtorek na rondzie im. Honorowych Krwiodawców został przywrócony okrężny ruch pojazdów. Nadal w rejonie ronda trwają prace, m.in. na pobliskich chodnikach.

Dzisiaj, po ośmiu miesiącach przebudowy wrócił ruch okrężny na rondo im. Honorowych Krwiodawców w Lublinie. Podczas przebudowy przeprowadzono w tym rejonie prace drogowe oraz podziemne. Objęły one m.in. budowę kanalizacji deszczowej ze zbiornikiem na deszczówkę o pojemności 143 tysięcy litrów wody, która będzie odprowadzana do Czechówki, przez al. Sikorskiego. Powstały także elementy sygnalizacji świetlnej i trakcji trolejbusowej.

Drogowcy wykonali rury osłonowe oraz maszty pod sygnalizatory. Wybudowano także fundamenty, na których posadowiono 18 słupów trakcyjnych. Powstała podbudowa pod ścieżkę rowerową i chodnik, ułożono krawężniki oraz podbudowę bitumiczną i warstwę wiążącą nawierzchni ulic. Na docelowych słupach zamontowano oświetlanie.

– Przywracamy ruch okrężny na ważnym skrzyżowaniu w mieście. Cieszę się, że jeszcze przed świętami możemy korzystać z odnowionego obiektu drogowego. Przebudowa ronda Honorowych Krwiodawców to jeden z istotnych komponentów realizowanej przez Miasto kluczowej inwestycji i pierwszy z efektów wielomiesięcznych prac drogowych. W najbliższych dniach na Al. Racławickich, na odcinku od ul. Krakowskie Przedmieście do ul. Łopacińskiego, drogowcy położą warstwę wiążącą i skierują ruch na środkowe pasy, co również ułatwi poruszanie się w tej części miasta, szczególnie komunikacji miejskiej – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Modernizacją objęto także zatoki autobusowe zlokalizowane w rejonie ronda. Dwa miejsca postojowe dla komunikacji miejskiej – przy jednostce wojskowej oraz na al. Sikorskiego, zyskały nowe betonowe nawierzchnie. Teren wokół ronda został uporządkowany, a na nawierzchni jezdni wykonano oznakowanie poziome. Uruchomienie sygnalizacji świetlnej nastąpi w późniejszym terminie.

– W związku z przywróceniem ruchu okrężnego na rondzie Honorowych Krwiodawców, od 22 grudnia br. obowiązują zmiany w zakresie przystanków w tej okolicy. Przywrócona zostaje pierwotna lokalizacja przystanku Rondo Krwiodawców 01 na al. Sikorskiego oraz przystanku Rondo Krwiodawców 02 na Al. Racławickich. Tym samym tym,czasowy przystanek zlokalizowany na al. Warszawskiej zostaje zlikwidowany – poinformowała Monika Fisz inspektor ds. marketingu i kontaktów z mediami z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Obsługa przystanków, do czasu zakończenia okresu karencji zatok przystankowych, będzie odbywała się z pasa drogowego.

Po ośmiu miesiącach na rondo im. Honorowych Krwiodawców powrócił ruch okrężny (zdjęcia)

Po ośmiu miesiącach na rondo im. Honorowych Krwiodawców powrócił ruch okrężny (zdjęcia)

Po ośmiu miesiącach na rondo im. Honorowych Krwiodawców powrócił ruch okrężny (zdjęcia)

(fot. UM Lublin)

12 komentarzy

  1. No i tak powinna wyglądać infrastruktura drogowa w mieście, a przynajmniej w jego centrum. Jest droga dla rowerów, są szerokie chodniki tak gdzie ruch pieszy jest większy, jest pas dla autobusów, jest pas ogólnego dostępu (żeby ktoś nie napisał, że samochodziarze są dyskryminowani), jest zieleń. Chodnik/DdR oddzielone od jezdni bo to poprawia bezpieczeństwo, jak i zniechęca do wjeżdżania/parkowania samochodem na chodniku. Autobusy mają własny pas, więc nie stoją w korku i nie wyjeżdżają złośliwie z przystanków. Nie widzę ławeczek, żeby można było na chwilę przysiąść, ale może będą.

    • Drogi rowerowy wydaje się, że poprowadzone prawidłowo o najlepszej nawierzchni – czyli asfaltowe. Występują krawężniki, ale jeżeli muszą być, to trzeba się z tym pogodzić. Oby tylko były gładko zrównane z obu stron z nawierzchnią. Dobrze to wygląda. A w ruchu samochodowym to ta przebudowa chyba zbyt wiele nie zmienia. Ktoś kto wcześniej lubił robić korki i w nich potem stać – będzie nadal stał w korku. Ale jeżeli ktoś się uparł, że musi samochodem, to jest jego wybór. Są inne środki transportu jeżeli komuś nie podoba się stanie w korkach. Wolny wybór.

      • A na buspasach kolejny korek osobówek.Wszak w tym mieście kierowcy znają tylko podstawowe przepisy drogowe a buspasy wykraczają poza podstawę.

      • Tymi drogami rowerowymi to możesz sobie dookoła ronda przejechać bo nie mają żadnego sensownego połączenia:
        – Sikorskiego/Kraśnicka trzeba jechać ulicą albo dziurwaym chodnikiem
        – Warszawska i Racławicka za to bardziej ruchliwa ale chociaż nie ma dziur w chodnikach

  2. Mam nadzieję, że te strzałki są do przemalowania – spodziewałem się dwóch pasów „tylko” do jazdy prosto na linii Kraśnicka-Sikorskiego w obu kierunkach – ale może się niemiło zaskoczę.

    • mirl.info.pl/publications/projects_on_map/#
      tylko przełącz sobie warstwy mapy na np. OSM

      • no i kliknij sobie w prostokąt, żeby włączyć podkład/podgląd interesującej Ciebie inwestycji

        • W jaki prostokąt?
          Fajna strona, ale jeszcze muszę nauczyć się ją odczytywać.

          Tam faktycznie będzie tylko jeden pas w stronę Sikorskiego?
          Jak tak to ciekawe czy będzie się dało z Zana na Kraśnickie wjechać.
          Ciekawi mnie w sumie dlaczego ronda w lublinie mają sygnalizację, bo z tego co pamiętam ronda bez sygnalizacji miałybyć teoretycznie płynniejsze, a z zachodnich eksperymentów drogowych wydaje się wynikać, że im mniej oznakowania tym bardziej kierowcy uważają i paradoksalnie mniej wypadków.

          Rondo przy ruskiej zdaje się temu przeczyć więc może dlatego właśnie zdecydowano się na sygnalizację.
          Jak możesz to napisz coś więcej o tym.

  3. Nie norka a potworka

    Zaraz ktos tam dzwona przybije, jestem pewny.
    Ja nie wiem, jak Wy jezdzicie?
    Kto dal te prawko, kto podpisal kwity, ze egzamin zdany? Nie wiem, ale to co Wy robicie az prosi sie o interwencje.

    Ahh gdyby Batmobil istnial, albo ten motor ktorym od Jokera uciekal, to tym dzialkiem lub rakietami usuwalo by sie takich gamoni. Jednostrzałowcy niczym zombie, jada tymi autami nie mysla. Nie patrza.
    „a co bedzie, jade…” i jadą na spontan.

    • Jak się poobserwuje przestrzeganie zasad ruchu na skrzyżowaniach równorzędnych, to odnosi się wrażenie, że bardzo niewiele osób posiada prawo jazdy. Dziwne to, bo np. 3/4 dorosłych rowerzystów posiada prawo jazdy, a wydawać by się mogło, że ten odsetek u kierujących samochodami powinien być wyższy.

      • Podobnie jak z parkowaniem.
        Na jezdni – źle.
        Na chodniku/trawniku/drodze pożarowej – dobrze.
        U polskich kierowców jak u Pana Sasina. Wszystko trzeba odczytywać odwrotnie.

  4. Do doopy z takim kwadratowym rondem

Z kraju