Wtorek, 24 czerwca 202524/06/2025
690 680 960
690 680 960

Oszustwo podczas wynajmu domku. 37-latka straciła dostęp do konta bankowego

37-letnia mieszkanka powiatu włodawskiego najprawdopodobniej padła ofiarą wyrafinowanego oszustwa internetowego. W wyniku manipulacji przestępców straciła kontrolę nad swoją bankowością elektroniczną. Policja apeluje o szczególną ostrożność w kontaktach z nieznajomymi, zwłaszcza w sieci.

Do Komendy Powiatowej Policji we Włodawie zgłosiła się kobieta, która podejrzewa, że została oszukana. Z ustaleń funkcjonariuszy wynika, że 37-latka opublikowała na jednym z portali aukcyjnych ogłoszenie dotyczące wynajmu domku letniskowego. W odpowiedzi na ofertę otrzymała wiadomość mailową z linkiem, który kierował do znanej platformy służącej do przekazów pieniężnych. Celem miało być potwierdzenie danych związanych z rzekomą transakcją.

Po zalogowaniu się na wskazaną stronę, kobieta przeszła pozytywną weryfikację, a następnie otrzymała komunikat informujący o zablokowaniu środków w wysokości 900 złotych – mimo że rzeczywisty koszt wynajmu był niższy. W dalszej kolejności z kobietą skontaktował się telefonicznie mężczyzna podający się za pracownika banku. Oświadczył, że wykryto próbę oszustwa i z tego powodu przelew został zablokowany.

Pod pretekstem zabezpieczenia konta bankowego, fałszywy pracownik nakłonił kobietę do zainstalowania aplikacji na telefonie, która miała pełnić funkcję ochronną. Po jej instalacji rozmówczyni została przekierowana do „działu technicznego”. Tam inny mężczyzna polecił jej wpisać pełne dane logowania do bankowości elektronicznej w edytorze wiadomości SMS, rzekomo w celu weryfikacji zabezpieczeń aplikacji.

Po wykonaniu tych czynności kontakt z rzekomymi konsultantami urwał się. Wkrótce potem 37-latka otrzymała powiadomienie z aplikacji bankowej o poprawnym zalogowaniu się do konta – mimo że sama nie wykonywała takiej operacji. To wzbudziło jej niepokój i podejrzenie, że padła ofiarą przestępstwa.

Kobieta natychmiast skontaktowała się z infolinią banku, gdzie zleciła zablokowanie karty płatniczej. Następnie udała się na komendę i złożyła zawiadomienie. Jak wynika ze wstępnych ustaleń, szybka reakcja pokrzywdzonej mogła zapobiec utracie środków finansowych.

Policja przestrzega przed podobnymi praktykami i przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci. Nie instalujmy aplikacji z nieznanych źródeł, nie udostępniajmy danych do logowania, nawet jeśli rozmówca podaje się za pracownika banku. Prawdziwi konsultanci nigdy nie proszą o tego typu informacje.

Służby apelują również o informowanie bliskich – szczególnie osób starszych – o metodach stosowanych przez oszustów. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem lub zgłosić sprawę odpowiednim organom ścigania.

Jeden komentarz

  1. Ocena: 0

    to istnieją takie strony jak naiwniacy znajdują takie rzeczy xD

Dodaj komentarz

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Sport

Polityka

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia