Osiem nowych pociągów wyjedzie na tory w naszym regionie. Podpisano umowę na ich dostawę

Najstarsze elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57, które kursują po naszym regionie, zostaną wymienione na nowoczesne składy. Dzisiaj podpisano umowę na ich dostawę.

W poniedziałek w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego podpisana umowa na dostawę ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Pociągi dostarczy polskie przedsiębiorstwo Newag. Będą to dwuczłonowe pojazdy, które mają zostać skierowane do obsługi ruchu regionalnego na liniach zelektryfikowanych. Każdy z nich będzie wyposażony m.in. w nowoczesne, oszczędne zespoły napędowe zapewniające prędkość do 160 km/h oraz urządzenia Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym.

Przestrzeń pasażerska zaoferuje m. in. specjalną strefę do przewozu większego bagażu oraz rowerów, wygodne i ergonomiczne fotele pasażerskie, wydajne układy klimatyzacji, dostęp do Internetu oraz do gniazd elektrycznych i USB zasilających urządzenia mobilne. Dzięki nowoczesnemu systemowi informacji pasażerskiej, pasażerowie otrzymają niezbędne informacje o podróży, które będą prezentowane na wysokiej jakości wyświetlaczach i monitorach. Bezpieczeństwo podróży zapewni pełny monitoring wnętrz i otoczenia. Ponadto każdy z dostarczanych pojazdów zostanie wyposażony w defibrylator AED.

Pociągi będą też przystosowane dla pasażerów o ograniczonej mobilności. Oprócz przestrzeni dla wózków inwalidzkich zamontowane zostaną rampy wjazdowe lub windy, w strefie wejściowej a także znacznej części w środku, będzie w nich niska podłoga. Do tego wygodne toalety, system poręczy i oznaczeń, specjalne urządzenia dla pasażerów niedosłyszących i inne udogodnienia.

Zgodnie z założeniem, nowe elektryczne zespoły trakcyjne mają przyczynić się do zmiany wizerunku transportu kolejowego w naszym regionie, a także podnieść jego atrakcyjność w codziennych podróżach. Pojazdy zastąpią najstarsze elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 eksploatowane na trasach: Siedlce – Łuków – Terespol, Dęblin – Lublin – Chełm, Łuków – Dęblin oraz Świdnik Miasto – Lublin Airport. Dodatkowo po zakończeniu elektryfikacji linii kolejowej Lublin – Stalowa Wola – Rozwadów będą mogły kursować do Stalowej Woli i Rzeszowa. Każdy z nich będzie się mógł poruszać z prędkością 160 km/h.

Kontrakt przewiduje, że wszystkie pojazdy muszą zostać dostarczone w ciągu 24 miesięcy. Umowa opiewa na kwotę ponad 146 mln zł. Co więcej, zapisano w niej, że istnieje możliwość rozszerzenia zamówienia z ośmiu do dziesięciu sztuk. Decyzje o zwiększeniu dostaw mogą być podejmowane w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy.

(fot. Piotr Wójcik/UMWL)

Zobacz również

13 komentarzy

  1. Super !!! a takie pytanie do zorientowanych …Czy może wiadomo kiedy pociagi wróca na wyremontowaną „starą ” trasę lublin warszawa ? Bo przed wyborami podano termin 14 grudnia ,który po kilku dniach okazał się fake newsem

    • Wyszukiwarka rozkładów PKP pokazuje, że niby w niedzielę 15.12 jakiś osobowy z Lublina do Dęblina będzie jechał… Dzień wcześniej pokazany jest jeszcze jako RegioBUS

    • Wyjadą albo nie wyjadą :))) Pamiętajcie że mieszkamy w mieście inspiracji żuka:) co dziś toczył nie wiemy:) ale są nawet takie żuki co potrafią kulkę z goowna utoczyć w jakimś programie przyrodniczym widziałem

  2. Dwuczłonowe? Czy w umowie przewidziano możliwość dodania jednego członu?

    • Człony to były decyzyjne bo ręce opadają: wydane miliardy, lata remontów żeby pociąg jechał MAX 160…
      W roku 1938 pociągi MtE zaczęły kursować z prędkością 100 km/h…. W PRL w już w roku 1973 pociągi bez problemu osiągały 130 km/h…. Po prawie 60 latach mogą 160 km/h… normalnie SF… siąść i płakać…

  3. Na trasę Lublin-Łuków przewidywane są drezyny z ręcznym napędem. Czy marszałek juź pomyślał o zakupie tych pojazdów?????To najtańszy , ekologiczny transport .

  4. A szynobusy na trasie do Parczewa ciągle przepełnione.

  5. No jak PSL z PO dostaje tu szału. Jak to mogło się udać władzom PiS? I zaraz wyjdzie bajka o a może i Prof Pawłowicz się przyplącze? Aha nie zapomnijcie o Misiewiczu. hehe Banasiu

  6. Ciekawe ile jeszcze miliardów trzeba bedzie wydać ,żeby średnia prędkosć pociągów zblizyła się do 100km/h .Bo to ze miejscami mogą jechąć trochę powyzej 100km/h to zadna rewelacja ,liczy się średnia prędkosć na całej trasie ,a ta ,dla wiekszosci skladów pewnie nie przekracza 60km/h i jeszcze długo tak pozostanie .No ale czym już mamy śmigać ,tylko „po czym „jeszcze długo nie bedzie …..

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8665zł -0.18%
    • GBP 5.0608zł -0.31%
    • EUR 4.5772zł -0.23%
    • CHF 4.2732zł 0.04%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej
    Uroczyste obchody 81 rocznicy masowego mordu w Szczuczkach