Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Niedawno na przejeździe kolejowym w tej miejscowości zginęła 17-latka. Kolej postawi tam światła

Pięć przejazdów kolejowych na linii szerokotorowej w naszym regionie zostanie wyposażonych w urządzenia zapewniające większe bezpieczeństwo. Są to głównie sygnalizatory ostrzegające przed nadjeżdżającym pociągiem.

Spółka PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa ogłosiła podpisanie umowy na zbudowanie sygnalizacji ostrzegawczej na 13 przejazdach kolejowych. Pięć z nich znajduje się w naszym regionie. Wybrano je na podstawie analizy bezpieczeństwa i natężenia ruchu drogowego. Inwestycja będzie się wiązała z podwyższeniem kategorii przejazdów do kategorii B i kategorii C. Te pierwsze otrzymają rogatki i sygnalizację ostrzegawczą, drugie zaś samą sygnalizację.

W naszym regionie modernizacja obejmie przejazdy w miejscowościach: Werbkowice, Miączyn, Chyża, Żurawnica oraz Jarosławiec. W tej ostatniej miejscowości przed zaledwie dwoma tygodniami doszło do tragicznego w skutkach wypadku. Kierujący nissanem 23-letni mieszkaniec Zamościa wjechał na przejazd kolejowy wprost pod nadjeżdżający pociąg. Podróżowała z nim 17-letnia mieszkanka gminy Zamość, która w wyniku zdarzenia zginęła na miejscu. Mężczyzna został przewieziony do szpitala. Nie odniósł poważniejszych obrażeń ciała.

Choć zdarzenie to miało miejsce na linii normalnotorowej, to jednak pobliski przejazd na linii szerokotorowej również nie należy do bezpiecznych. Dlatego też kolej zdecydowała się na wyposażenie go w urządzenia ostrzegające kierowców przed najeżdżającym pociągiem.

– W ubiegłym tygodniu ogłosiliśmy rozpoczęcie kampanii edukacyjnej skierowanej do wszystkich kierowców korzystających z przejazdów kolejowo-drogowych na linii szerokotorowej. Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności, ponieważ droga hamowania pociągu wynosi nawet 1000 metrów, dlatego maszynista, w przypadku naruszenia przepisów przez kierowcę nie ma żadnej możliwości manewru – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa.

Sygnalizacją będzie sterował komputerowy system RASP 4.4 Ft zaprojektowany w Zakładach Automatyki Kombud. Jest on automatycznie uruchamiany i wyłączany w oparciu o działanie liczników osi. Pozostałe osiem przeznaczonych do modernizacji przejazdów znajduje się w województwach podkarpackim, świętokrzyskim i małopolskim.

(fot. policja)

2 komentarze

  1. Ślepy w wjechał,zginęła pasażerka i tyle w temacie.Tak jest jak w *** ma się przepisy i znaki drogowe.
    Co to kogo interesuje w jakiej firmie został zaprojektowany ten system???Darmowa reklama.

  2. Co czyni przejazd niebezpiecznym? Liczba skończonych idiotów, która nie widzi dużego, głośnego i oświetlonego pociągu?
    Na pewno dziesiątki, a może setki kierowców przekraczają ten przejazd każdego dnia. Jeden imbecyl wjechał wprost pod koła i już „niebezpieczny”…
    Dochodzimy już do takiego zafiksowania na punkcie ochrony życia półgłówków, że robimy światła na rondach, na zjazdach, na przejazdach kolejowych – niedługo będą światła przed światłami, żeby głąby zdążyły po przejechaniu jednego czerwonego wyhamować przed drugim…

Z kraju