Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Na ul. Jana Pawła II powstają kolejne światła. Będzie też wjazd do centrum handlowego i przystanek (zdjęcia)

Trwa budowa nowego skrzyżowania w ciągu ul. Jana Pawła II. Inwestycję realizuje i finansuje firma, która zbudowała w pobliżu park handlowy.

Na ul. Jana Pawła II w Lublinie trwa budowa kolejnej sygnalizacji świetlnej. Powstaje ona na odcinku między ul. Gęsią a Roztocze, na wysokości centrum handlowego. To część większej inwestycji, jaką realizuje firma odpowiedziana za budowę pobliskiego parku handlowego.

Do tej pory w tym miejscu był jedynie wjazd w drogę wewnętrzną dla kierowców jadących od strony centrum. Po powstaniu kolejnych sklepów postanowiono wykonać również dojazd z drugiej jezdni jak też wyjazd w kierunku ul. Armii Krajowej. Do tego dochodzi również przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla jednośladów.

Całość realizuje spółka Węglin Retail Park na podstawie uzgodnień z Urzędem Miasta. Oprócz przebudowy drogi i budowy skrzyżowania prace obejmują także kwestie związane z oświetleniem i siecią trolejbusową. Przy jezdni w kierunku al. Kraśnickiej powstanie również nowy przystanek komunikacji miejskiej.

Zmiany mają również wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa na tym odcinku drogi. To właśnie w tym rejonie miał miejsce jeden z najtragiczniejszych wypadków ostatnich lat w Lublinie. 5 stycznia rozpędzone audi uderzyło w słup trakcji trolejbusowej. Zginęła wtedy trójka nastolatków.

Zgodnie z umową zawartą z Zarządem Dróg i Mostów, prace mają potrwać do końca czerwca. Wszystko wskazuje jednak na to, że ich realizacja się przedłuży.

Na ul. Jana Pawła II powstają kolejne światła. Będzie też wjazd do centrum handlowego i przystanek (zdjęcia)

Na ul. Jana Pawła II powstają kolejne światła. Będzie też wjazd do centrum handlowego i przystanek (zdjęcia)

Na ul. Jana Pawła II powstają kolejne światła. Będzie też wjazd do centrum handlowego i przystanek (zdjęcia)

Na ul. Jana Pawła II powstają kolejne światła. Będzie też wjazd do centrum handlowego i przystanek (zdjęcia)

(fot. lublin112)

29 komentarzy

  1. Kolejny raz UM wyciera sobie gębę „poprawą bezpieczeństwa drogowego”.

  2. Najlepiej motłochowi wyjaśnić wszystko względami bezpieczeństwa… Wyjazdu z osiedla zrobić się nie dało, za to światła i wyjazd z galerii handlowych jak najbardziej.. A ludzie niech się w godz szczytu dzień w dzień męczą z wyjazdem z osiedla. Miasto galerii i patodeweloperki… dobrze że niedługo wyprowadzka.

  3. Czerwonej fali ciąg dalszy…….

  4. Przecież obok Orlenu jest skrzyżowanie i bez problemu można tam dojechać. Po co kolejne światła tam robić? Bez sensu

    • ale te miejsca są od siebie bardzo oddalone! Przecież to ze 350m! Jak ty sobie to wyobrażasz? Że jak jakiś lord będzie jechał np od strony Roztocza i zechce mu się np do Aldi to będzie gonił taki „kawał” do orlenu, tam skręcał a potem sie jeszcze wraacał? Łooooo! Ja uważam że te światła to za mało, powinni zbudować specjany bezkolizyjny węzeł i estakadę, oczywiście przy okazji zakorkować okolicę na kolejne 3 lata.

  5. Piękna wewnętrzna obwodnica, która stanie się czerwoną wstążką na mapach drogowych. Kto widział, żeby na obwodnicach wewnętrznych stawiać światła w odległości mniejszej niż 250m? takie pomysły to tylko w polsce. Celowo z małej litery.

  6. Tam powinni zrobić kładkę nad drogą żeby piesi mogli bezpiecznie przejść. Zwłaszcza dzieci, które z tego osiedla mają rejonizację w szkole na Roztoczu…
    Kolejne światła są tam potrzebne jak korek w dudzie…

    • Potrafisz czytać czy może masz problem ze zrozumieniem?
      Nikt tam nie buduje przejścia dla pieszych z sygnalizacją tylko skrzyżowanie.
      Dla pojazdów też mają wybudować kładkę?

      • „Do tego dochodzi również przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla jednośladów.”
        Tyle w temacie głąbie, jak sam nie umiesz czytać i nie rozumiesz co „Komentator” miał na myśli to się nie wypowiadaj

        • Przecież „Komentator” zaproponował kładkę dla pieszych pisząc, że „kolejne światła są tam potrzebne jak korek w dudzie…”
          Wyraźnie określił się jako przeciwnik „świateł”.
          To co?
          Kładka dla pieszych i nowe skrzyżowanie bez świateł?
          Usprawni to ruch gdy pojazdy jadące od Kraśnickiej będą stały oczekując na skręt w lewo?
          A wyjeżdżające i skręcające w lewo też będą miały ułatwienie gdy nie będzie sygnalizacji świetlnej?
          Wypominasz komuś, że jest głąbem a sam piszesz jak IDIO*A!

          • Odniosłem się tylko do wypowiedzi tylko, że… i jego błędnego zrozumienia wypowiedzi komentatora, czego nie rozumiesz? Po co wyciągasz jakieś wnioski? Czy ja pisałem o całej tej budowie? Postawiłeś sobie pytania, na które sam odpowiedziałeś i wmawiasz, że jestem idiotą, doprawdy zagranie godne naszych polityków ? brawo TY

          • Dobra… „kolejne światła” w domyśle miały znaczyć całe skrzyżowanie. Jadąc w stronę ul. Kraśnickiej jest skręt w prawo, więc nie ma problemu żeby zjechać do kompleksu sklepów. Jadąc od drugiej strony, można przejechać skrzyżowaniem koło stacji paliw i Selgrosa – KAŻDY jadący od strony ul. Kraśnickiej lub z osiedla mija to skrzyżowanie.
            Dodawanie kolejnych świateł (skrzyżowania) w odległości jakichś 100-150m od poprzedniego skrzyżowania to paranoja. Inaczej miałaby się sprawa, jakby to nowe skrzyżowanie komunikowało również nowy wyjazd z osiedla… ale tak nie jest, więc te światła to TYLKO kolejna czerwona kropka na mapie korków w mieście.

  7. Odniosłem się tylko do wypowiedzi tylko, że… i jego błędnego zrozumienia wypowiedzi komentatora, czego nie rozumiesz? Po co wyciągasz jakieś wnioski? Czy ja pisałem o całej tej budowie? Postawiłeś sobie pytania, na które sam odpowiedziałeś i wmawiasz, że jestem idiotą, doprawdy zagranie godne naszych polityków 🙂 brawo TY

Dodaj komentarz

Z kraju