Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Miasto rozstrzygnęło przetarg na budowę nowej siedziby. Biurowiec zaprojektuje i wykona Budimex

Ma mieć siedem kondygnacji naziemnych oraz parking podziemny, ok. 7,6 tys. mkw powierzchni biurowej i skupi w sobie większość wydziałów i biur Departamentu Inwestycji i Rozwoju. W miejscu obecnego biurowca Urzędu Miasta postawiona zostanie nowa siedziba urzędników.

Rozstrzygnięty został przetarg na zaprojektowanie oraz wybudowanie nowej siedziby Urzędu Miasta Lublin. Wykonawca będzie miał za zadanie w ciągu trzech miesięcy stworzyć wstępny projekt budowlany, a w rok dokumentację techniczną niezbędna do uzyskania pozwoleń na rozbiórkę obecnego i budowę nowego biurowca. Następnie przez cztery miesiące mają powstać projekty wykonawcze i pozostałe opracowania wraz z dokumentacją kosztorysową i specyfikacjami. Sam budynek ma być gotowy do końca września 2023 r.

O kontrakt starało się sześć firm, jednak wszystkie oferty były droższe, niż miasto zarezerwowało na ten cel. Urzędnicy planowali, że inwestycja będzie kosztowała maksymalnie 80 mln zł, tymczasem firmy wyceniły swoje prace na kwoty od 82,6 do 98,1 mln zł. Ostatecznie podjęta została decyzja o dołożeniu brakującej kwoty i rozstrzygnięciu przetargu. Zadanie o łącznej wartości 82,6 mln zł zrealizuje firma Budimex.

Nowy biurowiec będzie miał 29-metrów wysokości, znajdzie się w nim siedem kondygnacji naziemnych oraz parking podziemny. Łączna powierzchnia użytkowa ma wynosić około 13,7 tys. m2, w tym ok. 7,6 tys. mkw to powierzchnia biurowa. Budynek stanie przy ul. Leszczyńskiego, w miejscu obecnej siedziby Urzędu Miasta, która to zostanie wyburzona.

Jak wyjaśnia Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin, celem realizowania tej inwestycji jest usprawnienie pracy urzędu a w szczególności poprawa warunków obsługi interesantów oraz komunikacji między poszczególnymi wydziałami. W biurowcu zostanie zlokalizowana większość wydziałów i biur Departamentu Inwestycji i Rozwoju: Wydziały – Architektury i Budownictwa, Funduszy Europejskich, Geodezji, Gospodarki Komunalnej, Gospodarowania Mieniem, Planowania, Ochrony Środowiska, oraz Biura – Miejskiego Architekta Zieleni, Miejskiego Konserwatora Zabytków, Rewitalizacji i Klimatu oraz Zarządzania Energią. Do tej pory jednostki te mieściły się w biurowcu przy ul. Wieniawskiej 14, a także w siedzibach przy ul. Zana 38, Peowiaków 13, Złotej 2, Leszczyńskiego 14.

– Przystępujemy do budowy nowego budynku Urzędu, co jest niezbędne w kontekście liczby usług, które świadczymy na rzecz mieszkańców. Urząd Miasta Lublin obsługuje rocznie ponad 400 tysięcy spraw, zaś nowoczesne, przestronne i klimatyzowane pomieszczenia to w tej chwili podstawowy standard pracy biurowej i obsługi klientów. Od lat stary budynek przy ul. Leszczyńskiego nie spełniał w tym zakresie wymagań. Budowa nowej siedziby będzie również usprawnieniem naszej pracy w zakresie komunikacji między wydziałami. Znajdą się w niej przede wszystkim komórki wchodzące w skład Departamentu Inwestycji i Rozwoju, co umożliwi mieszkańcom obsługę wielu spraw, które są ze sobą powiązane, w jednym miejscu – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Na Leszczyńskiego trafi też część pracowników Wydziału Organizacji Urzędu, Biura Obsługi Kancelaryjnej, Biura Obsługi Prawnej, a także Biuro Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Powstanie tu także nowe Biuro Obsługi Mieszkańców z 12 stanowiskami obsługi. Łączna przewidywana liczba pracowników Urzędu w nowej lokalizacji wyniesie ok. 570. To wszystko ma sprawić, że mieszkańcy będą mieli możliwość obsługę wielu spraw w jednym miejscu.

Miasto wymaga, aby wykonawca projektując budynek, tak rozplanować podział pomieszczeń, aby w jednym pionie oprócz poszczególnych pokoi dla pracowników znalazły się: sekretariat, zaplecze sekretariatu, pokoje dyrektora oraz zastępców. Na poszczególnych kondygnacjach powinny też być pomieszczenia bez dostępu światła, w których zlokalizowane zostaną archiwa akt oraz skład chronologiczny. Na przedostatniej i ostatniej kondygnacji biurowca mają zaś znaleźć się dwie nowoczesne sale konferencyjne z kompletnym sprzętem audiowizualnym, m.in. projektorami, ekranami oraz nagłośnieniem. W biurowcu ma również zostać zamontowany monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, system kontroli dostępu do pomieszczeń technicznych i wydzielonych stref budynkowych, system rejestracji czasu pracy, system rozpoznawania tablic rejestracyjnych i powiązany z tym dostęp do parkingu podziemnego.

Miasto rozstrzygnęło przetarg na budowę nowej siedziby. Biurowiec zaprojektuje i wykona Budimex

Miasto rozstrzygnęło przetarg na budowę nowej siedziby. Biurowiec zaprojektuje i wykona Budimex

Miasto rozstrzygnęło przetarg na budowę nowej siedziby. Biurowiec zaprojektuje i wykona Budimex

Miasto rozstrzygnęło przetarg na budowę nowej siedziby. Biurowiec zaprojektuje i wykona Budimex

(fot. UM Lublin)

20 komentarzy

  1. Technik lotniczy

    10500 zł za 1mkw super sprzedaż jednorazowo takiej powierzchni Świta Zuka ( Bryłowski , Kalinowski , itp zainkasuje niezłą prowizję ok 8 mlin

  2. Budynek pięknie wpasowuje się w okoliczną zabudowę. Do tego swoimi rozmiarami udowadnia mieszkańcom, kto w mieście sprawuje prawdziwą władzę.

  3. Budimex. A to ci niespodzianka…

  4. Mafia w Lublinie ma się dobrze.

  5. Sprzedali za bezcen wieżowiec przy Piłsudskiego, a teraz za horrendalne pieniądze budują sobie luksusy. Przecież tam pomieściliby się. Brak parkingu? Nie szkodzi, wszak miasto namawia do korzystania z komunikacji miejskiej.

  6. Żenada. W trakcie plandemi kawogodziny nie robiły nic. Powinni powąchać realiów jak inni, którzy dostawali mniejsze wynagrodzenia. Tak rozbudowujcie administrację która szkodzi a nie pomaga zwykłym ludziom. Interesant dalej jest uważany jak INTRUZ to po co oni sa

  7. A dlaczego takie urzędy nie są na obrzeżach miasta? Gdyby nie urzędy w centrum bym się nie pojawiał i nie tworzył korków, a tak to z domu do klienta, od klienta do urzędu, potem do kolejnego klienta…

Z kraju