Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Megaprojekt drogowy zakończony. Z Dęblina do Ryk szybciej i bezpieczniej (zdjęcia)

Prace zakończyły się w połowie listopada, w drugiej połowie grudnia przeprowadzono zaś odbiory. Tym samym inwestycja polegająca na przebudowie ulic pomiędzy Rykami a Dęblinem została oficjalnie zakończona.

Pod koniec grudnia odbył się końcowy odbiór inwestycji drogowych wykonanych w ramach megaprojektu pn. „Szybciej i bezpieczniej z Dęblina do Ryk”. Prace polegały na wyremontowaniu ulic, a także budowie chodników, ścieżek rowerowych i montażu elementów zapewniających bezpieczeństwo. Starania o realizację inwestycji prowadzone były od kilku lat. Już w 2013 r. władze powiatu składali wniosek o dofinansowanie, jednak bezskutecznie. Udało się dopiero w 2018 roku.

Ulice Stawska w Dęblinie i Słowackiego w Rykach stanowią główne i najkrótsze połączenie pomiędzy miastami. Dodatkowo ul. Słowackiego w Rykach jest zaraz po krajowej „siedemnastce” główną arterię komunikacyjną miasta. Przy niej zlokalizowane są siedziby wielu punktów oświatowych i usługowych, takich jak: Szkoła Podstawowa, Liceum Ogólnokształcące, Szpital Powiatowy, Urząd Pocztowy i wiele innych miejsc, odwiedzanych przez mieszkańców całego powiatu. Dlatego też realizacja inwestycji była tak ważna.

Na ul. Słowackiego, oprócz nowej nawierzchni, pojawiły się chodniki i ścieżka rowerowa, przebudowano rondo na skrzyżowaniu z ul. Żytnią, a w rejonie skrzyżowania z ul. Graniczną powstały wyniesione przejścia dla pieszych. Przy budynku szkoły, szpitala, poczty oraz obok Tesco zbudowano azyle dla pieszych, zaś w pobliżu szkół zamontowano balustrady. Przebudowano również zatoki postojowe.

Na terenie Dęblina wymieniono nawierzchnię na blisko 2,5 km odcinku ul. Stawskiej, 1-go Maja i Tysiąclecia, powstały nowe chodniki a także ścieżka rowerowa. W ramach poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym wyniesione zostało skrzyżowanie ul. Tysiąclecia i ul. Lipowej a także przejście dla pieszych przy Zespole Szkół Nr 3. Przebudowano też rondo znajdujące się się na skrzyżowaniu ul. Stawskiej i Jagiellońskiej. Z kolei przy Zespole Szkół Nr 3 powstały zatoki postojowe oraz parking.

Inwestycja kosztowała ponad 9,6 mln zł, złożyły się na nią Powiat Rycki, Gmina Ryki oraz Miasto Dęblin. Uzyskano również dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w kwocie ponad 4 mln złotych.

(fot. Powiat Ryki)

14 komentarzy

  1. AHAHAHAHAHA MEGA PROJEKT !!!!!!!! Dobre, bardzo dobre :))))) Prawie tak dobry jak ruskie wysztrzeliły psa w kosmos albo lądowanie na księżycu załogi Apollo ! Ale w Polsce wylanie kilka km. asfaltu czy postawienie kibla we wsi to megaprojekt !!! GRATULACJE…… Aż wstyd się przyznawać do polskości

    • Widzisz, to S17 czy S19 nawet nie można Hiperprojektem nazwać, jego ranga to raczej sięga określenia uniwersum S17, S19

  2. Barwna ta nowomowa redakcji.
    Remont 4 kilometrów ulicy to już „Megaprojekt”.
    Słuszną linię ma nasza partia!

  3. Ciekawe jak piesi mają przejść przez ścieżkę rowerową jak nie domalowali tam pasów. Przebudowa godna zakompleksionego Janusza a nie megaprojekt!

  4. MinisterBieńkowska

    Jechałam ostatnio opisaną wyżej drogą: rondo w Dęblinie na ul. Stawskiej w kierunku Ryk to koniec inwestycji, później ok 6,5km jazdy lasem po dziurach i wybojach aż trafiamy na przejazd kolejowy w Rykach i znów zaczyna się inwestycja. Wzdłuż wspomnianego odcinka brak pobocza, ścieżki rowerowej. Miasta zrobiły zmowę, wzięły hajs na pół, wyremontowały sobie co chciały a rzekoma „najszybsza” droga z Ryk do Dęblina nadal jest niebezpieczna. Czas zaprosić kolesi z NIK albo kogoś kto rozlicza te inwestycje.

  5. Jeżeli to zdjęcie jest z tego „megaprojektu” to rzeczywiście BEZPIECZNIEJ, na zdjęciu widać idealne wyprzedzanie bezpośrednio przed skrzyżowaniem…

  6. No napewno to nie koniec mega projektow robionych przez starostwo w rykach Bo w planach jest modernizacja drogi powiatowej od ryk przez oszczywilk brusow bazanow do drogi k48 w planach jest ze ma miec szerokosci 6 metry utwardzone pobocze rowy chodniki tylko umknelo I’m jedno gdzie to zmieszcza jak pas drogowy nawet tyle szerokosci nie ma by umiesc pobocze I row. Nie mowiac o chodnikach chyba ze zrobia je w rowach melioracyjnych glebokich niekiedy nawet Na 1’5,. Metra

  7. Co za bzdura kawałek z jednej strony (w mieście), kawałek z drugiej (w mieście), a w środku ponad 6 km niebezpiecznej i dziurawe drogi! Tytul, to kpina z ludzi mieszkających przy tej drodze.

Z kraju