Niedziela, 05 maja 202405/05/2024
690 680 960
690 680 960

Kierująca volkswagenem wjechała w pieszego na przejściu. Trwa akcja ratunkowa (zdjęcia)

Utrudnienia w ruchu napotkają kierowcy na al. Spółdzielczości Pracy w Lublinie. Po potrąceniu pieszego na miejscu pracują ratownicy medyczni oraz policjanci.

54 komentarze

  1. Dlaczego pieszy jako uczestnik ruchu nie musi być oświetlony po zmroku?

  2. Ostatnio jako pieszy (i równocześnie) kierowca zauważyłem ze płeć piękna ma klapki na oczach i 3z4 sie nie zatrzymują gdy pieszy stoi przy pdp.

    • najczęściej poza tyrbo oświetlonymi miejscami jak centrum miasta pieszych stojących metr od przejścia często nie widać. trzypasmowa droga, a kierowca ma widzieć ciemną postać na poboczu..

      • Masz rację ech.
        Nawet gdy samo przejście jest dodatkowo solidnie doświetlone, od krawężnika już widać tylko mrok. Oświetlenie przeważnie nie obejmuje chodnika przed przejściem.
        Pieszych trzeba wyszukiwać dojeżdżając do przejścia, rozważać jego wszelkie możliwości i obstawiać którą wybierze (nawet gdy go nie widać).
        W naszym kraju łatwiej zmienić prawo, niż poprawić infrastrukturę drogową.

  3. Drogi pieszy
    Opłacało ci się egzekwować pierwszeństwo za wszelką cenę?

  4. Zaraz zaraz jak to było…. Należy się zatrzymać gdy pieszy zbliża się do przejścia dla pieszych…a co jeśli się zbliża ale nie przechodzi tylko idzie tą samą drogą co szedł i mija przejście dla pieszych?? Nasz rząd ma krew na rękach i prezydent który to podpisał!!!

  5. Pieszy bez odblasków w ciemnym ubrani jest niewidoczny dla kierowcy. Pieszy na przejście wchodzi bez skontrolowania sytuacji, bo mu wszystko wolno, a kierowca to cudotwórca… Proszę,, wychodząc z domu zabierajcie Państwo ze sobą mózgi. Naprawdę mogą się przydać.

    • Kierowca wystarczy jak przestanie bo czas najwyższy kozakować na drodze a zacznie spokojnie i ZGODNIE Z PRZEPISAMI jeździć TZN do…!!! 50 w terenie zabud a przed pdp MA ZWOLNIĆ nawet do 30U!!!! jeśli nie widzi bo ciemno lub niedowidzi z innego powodu, deszcz czy slońce oślepiające. Dalej trwa próba sił na naszych drogach kierowcy co niektórzy wręcz scigają się z pieszym, wręcz dodają gazu aby przejechac zanim pieszy wejdzie. Policja powinna zwrócic uwagę na takie zachowania a juz najgorsi są taksówkarze …bo kazda sekunda to grosz czy dwa?.. żenujące.

      • Abc, jeśli będziesz się tak wpatrywał w szybkościomierz jeżdżąc po mieście, to raczej długo nie pojeździsz.

      • Tylko jakoś nie słyszałam żeby taksówkarz potrącił kogoś na pasach (mówię tu o prawdziwych taksówkarzach, a nie o boltach czy innych wynalazkach). Za to co chwilę zdarza się to „normalnym” kierowcom. Mieszkam przy bardzo ruchliwej drodze krajowej i w 99% przypadków przed pasami zatrzymują się tiry, dostawczaki, taxi. Kierowcy osobówek są ślepi i udają, że nie widzą mnie przed przejściem, więc zazwyczaj czekam aż jakiś zawodowy kierowcą się zatrzyma, bo pomimo że to właśnie im się zazwyczaj najbardziej śpieszy to widać łatwiej im zatrzymać takiego kolosa tira czy załadowany towarem dostawczak niż waćpanom i waćpannom osobówkę.

  6. Jeszcze troche i tacy kierowcy beda chodzic pieszo lub rowerem,bo bede zabierane prawka i wysokie mandaty,czekam tylko jak to wejdzie z ogromna radoscia

  7. „którzy najechali na zdarzenie”
    rany boskie dziennikarze od siedmiu boleści ogarnijcie się trochę i przeczytajcie co napiszecie

  8. Ten przepis to jedno wielkie nieporozumienie. Najpierw należy edukować i to obie strony. Potem wprowadzić infrastrukturę dostosowaną do nowych wymagań, a dopiero na końcu wprowadzać takie zmiany. U nas jak zwykle od du…y strony wszystko. Najpierw nauczyć tych co najwięcej cierpią w wypadku, że mózg można trzymać w domu. Tych od blaszaków uczyć terapią szokową i terrorem, że głupi na 2 nogach może iść jak święta krowa, a infrastrukturę kiedyś może się zrobi jak monsieur Obwarzanek firmę budowlaną skończy zakładać ;). Co z tego, że mam samochód który wykrywa pieszych nawet po zmroku. Waży ponad 2.3 tony. Jeśli przy dozwolonych 50 ktoś wlezie przed maskę w odległości mniejszej niż droga hamowania, to nawet najlepszy przepis prawa od kaczego stowarzyszenia nie sprawi, że będzie szedł dalej o własnych siłach.

    • Kogo edukować? Tych kretynów i kretynki w SUWach co myślą że są królami życia. Tylko wysokie mandaty i fotoradary są w stanie ostudzić zapędy kierowców

      • Kobieta ostrożny Kierowca

        Jeżdżę SUV-em. Nie zgadzam się z opinią, że wszyscy kierowcy SUVów są kretynami.

        Kilka dni temu o zmroku pijany pieszy ubrany na ciemno wtargnął mi przed samochód na przejściu dla pieszych na ulicy Nowy Świat w Lublinie. Zahamowałam ostro i zdążyłam się zatrzymać przed przejściem. Nie potrąciłam pieszego.
        W dowód wdzięczności pijany pieszy zaczął mnie wyzywać i mi wygrażać.

        Mam nadzieję, że pieszy ten następnym razem trafi na mniej ostrożnego kierowcę.

      • No jeśli uważasz, że tylko jedną stronę należy uczyć odpowiedzialności za bezpieczeństwo, to mogę Ci tylko współczuć i życzyć żebyś któregoś dnia sam nie był „idiotą w SUVie” gdy na nieoświetlonym przejściu prosto przed samochód wejdzie Ci widmo w kapturze ubrane na czarno. Prawo powinno zawsze kłaść większą odpowiedzialność za bezpieczeństwo na tych którzy w sytuacji niebezpiecznej są narażeni w większym stopniu. Nie przypominam sobie żeby w zakładach pracy czy na budowie uczono pracowników żeby zawsze szli gdzie i jak chcą, bo ci w sprzęcie ciężkim będą na nich uważać. A przypominam, że 50km/h na budowie mało która maszyna jest w stanie osiągnąć. Ale różnica jest taka, że tam za ewentualne skutki wypadku odpowiadają również ci, którzy te wymogi bezpieczeństwa ustalali i je wprowadzali, a w naszym kraju nikt z rządzących nie będzie pociągnięty do odpowiedzialności za skutki własnej głupoty.

  9. Widziałem na żywo zanim przyjechała karetka. Policjant kucał nad poszkodowanym ułożonym w pozycji bocznej. Tyle bylo opieki. Przejscie jest niebezpieczne ale jednak osietlone z dobrą widocznością. Nie wiem czy gość wszedł pod koła czy idiotka jechała z klapkami na oczach. Wiem że na dwupasmówce na kazdym pasie rozhladam się w obie strony zanim przejde, tyle wiary mi w ludzi zostało

  10. Ile jeszcze ludzi musi ucierpieć zanim zmienią to chore prawo???!!! Osobowe auta mają problem z wychamowaniem a co dopiero ciężarówki na mokrej nawierzchni. Ale co on ma pierszeństwo a puźniej płacz i lament