Niedziela, 05 maja 202405/05/2024
690 680 960
690 680 960

Już jest! Opera Lubelska ma swoje logo

Od kilku dni nowa instytucja kulturalna na mapie miasta, regionu i kraju, jaką jest Opera Lubelska, ma już swoje logo, składające się z logotypu i sygnetu.

Na specjalnej konferencji prasowej dyrekcja Opery Lubelskiej zaprezentowała logo instytucji, które wyłoniono w ogólnopolskim konkursie. Mogły wziąć w nim udział zarówno osoby fizyczne, jak i spółki oraz osoby prawne zajmujące się projektowaniem graficznym, a także studenci kierunków związanych z projektowaniem i grafiką.

– Na konkurs na logo Opery Lubelskiej wpłynęło aż 59 poprawnych pod względem formalnym zgłoszeń – informuje dyrektor Opery Lubelskiej Kamila Lendzion. – Projekty napływały z całej Polski: nie tylko z Lubelszczyzny, ale także z Warszawy, a nawet ze Szczecina. W projekcie zwycięzcy komisja konkursowa doceniła prostotę oraz nowoczesne podejście artystyczne.

Zwycięzcą konkursu został Łukasz Zwolan.

Artysta pochodzi z wioski Wierzbie, położonej w gminie Łabunie w województwie lubelskim. Tam mieszka i pracuje. Jest absolwentem zamojskiego Liceum Plastycznego im. Bernarda Morando. W 2008 roku uzyskał dyplom z wyróżnieniem w pracowni reklamy wizualnej pod kierunkiem Michała Mazurkiewicza. W tym samym roku Łukasz Zwolan rozpoczął studia na Wydziale Grafiki i Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Jest laureatem międzynarodowych konkursów plakatowych, uczestnikiem wystaw w kraju i za granicą.

– Projekt tego znaku jest bardzo prosty, oparty na schemacie geometrycznym, w który wpisana jest litera „O” – tłumaczy laureat konkursu Łukasz Zwolan. – Gdy czasami rzeczy są poparte pewną wiedzą, tak tutaj zupełnie przypadkowo, zakrywając część tej litery kartką, dostrzegłem w danym znaku coś, co niewątpliwie łączy się z Lublinem, czyli z koziołkiem i z jego rogiem. Mam nadzieję, że ten znak na stałe wpisze się w to miejsce i będzie identyfikowany z Operą.

Zwycięzca otrzymał nagrodę główną w wysokości 5 tys. zł. Jednocześnie podpisze on także umowę z Operą Lubelską na opracowanie księgi znaku, czyli autorskiej instrukcji obsługi logo w celu ułatwienia prawidłowego używania go przez inne osoby. Każde bowiem logo ma ściśle określone parametry, takie jak kolorystyka, typografia, pole ochronne czy proporcje. Opracowywanie księgi znaku jest zatem kolejnym etapem pracy nad logo, jest wręcz naturalną jego kontynuacją.

II miejsce w konkursie i nagrodę w wysokości 3 tys. zł otrzymała Ewelina Cis. III miejsce i 1,5 tys. zł nagrody przypadło Piotrowi Depta-Kleście.

Już jest! Opera Lubelska ma swoje logo

fot. Opera Lubelska

(tekst Leszek Mikrut)

8 komentarzy

  1. Opera Lubelska ma swoje logo cieszę się z tego jak nie wiem co. Albo może jeszcze bardziej .
    Choć zaprawdę powiadam Wam, świetnie się mam bez tej instytucji.
    I zdrowy jestem. 😆

  2. Układy układziki. Warto wejść na Jawny Lublin i poczytać w jakiej atmosferze to to powstało i aby komu podnieść pensje.

  3. ( ͡° ͜ʖ ͡°) Chichot Losu

    Od teraz nasze dzieci i wnuki będą straszone nie tylko Żydem na krzyżu, ale i logo Opery 😆

  4. No. Odetchnąłem. Bo zanosiło się że opera padnie bez logo.

  5. Fajne. Czyste, czytelne. Coś nowego na wiejskiej mapie Lublina.

Dodaj komentarz