Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Jak zdawać egzamin na prawo jazdy to tylko w Puławach. Tam też mają najlepsze ośrodki szkolenia kierowców

W ubiegłym roku, tylko w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Lublinie i jego oddziałach w Puławach i Kraśniku przeprowadzonych zostało blisko 59 tys. egzaminów na praw jazdy. Najwięcej z pozytywnym wynikiem było w Puławach, najmniej w Kraśniku. Jak się okazuje, najlepiej kandydatów na kierowców szkolą puławskie ośrodki.

W 2019 roku w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Lublinie przeprowadzonych zostało 46 199 egzaminów na prawo jazdy, z czego 17 424 teoretyczne i 28 775 praktycznych. Jeżeli chodzi o te pierwsze, 62,66% z nich zakończyło się wynikiem pozytywnym. Znacznie gorzej wypadły wyniki egzaminów praktycznych. Jazdę po placu i mieście zaliczyło zaledwie 38,22% kandydatów na kierowców. Dodatkowo 1 804 osoby nie przystąpiły do egzaminu.

Jak co roku, najwięcej egzaminów dotyczyło kategorii B prawa jazdy. Z 13 628 teoretycznych zaliczonych zostało 7 931, co daje zdawalność na poziomie 61,04%, zaś jeżeli chodzi o praktyczne z 21 529 egzaminów, 7 379, a więc 35,39%, miało wynik pozytywny. Na drugim miejscu znalazła się kategoria C, na którą przeprowadzono 2 317 egzaminów teoretycznych i 2 813 praktycznych. Tutaj zdało odpowiednio 1 455 i 1 203 osób, co daje 66,11% oraz 44,87% zdawalności. Najmniej egzaminów przeprowadzono zaś na kategorię B1, gdyż zaledwie 38 teoretycznych i 30 praktycznych. Teorię zdało 20 zaś praktykę 16 osób.

W oddziale w Kraśniku przeprowadzonych zostało 2355 egzaminów: 908 teoretycznych i 1447 praktycznych. W porównaniu do Lublina statystyki zdawalności były gorsze i wynosiły 53,33% i 31,32%. W przypadku najpopularniejszej kategorii B odbyły się 833 egzaminy praktyczne, z których 416, a więc 52,13%, zakończyło się wynikiem pozytywnym. Z 1356 egzaminów praktycznych, 405 było pozytywnych, co daje 30,71% poziom zdawalności. Spośród 914 osób, które nie zdały, 419 błędy popełniło na placu, a 495 w ruchu miejskim.

Pozytywnie wyróżnia się za to oddział w Puławach. Tam odbyło się 10 375 egzaminów, 4462 teoretycznych i 5913 praktycznych. Zdały odpowiednio 2389 i 1494 osoby, co daje 56,5% i 43,62% zdawalności. Przy kategorii B było 4057 egzaminów teoretycznych, z których 2 106, a więc 54,89% zakończyło się wynikiem pozytywnym, oraz 5401 egzaminów praktycznych. Tutaj zdało 2176 osób, a więc odsetek wyniósł 41,68%. W porównaniu do Lublina, jest on wyższy o ponad 6 procent, a do Kraśnika, o blisko 11 procent.

Jeżeli chodzi o ośrodki szkolenia kierowców o najwyższej zdawalności, na pierwszym miejscu znalazł się puławski OSK LUKAS, z którego ze 113 kursantów 72,57% mogło udać się po wymarzony dokument prawa jazdy. Na drugim miejscu jest również puławski Ośrodek Szkolenia Kierowców Cezary Lipski, który wyszkolił 619 kursantów, a 61,12% z nich pozytywnie zaliczyło egzaminy. Trzecie miejsce przypadło dla Ośrodka Szkolenia Kierowców Marek Osior z Lubartowa, którego kursanci 277 razy podchodzili do egzaminów, a 60,66% z nich uzyskało wynik pozytywny. Na czwartym miejscu jest lubelski ośrodek Władcy Dróg, a na piątym puławski OSK Luzik. W zestawieniu ujęto tylko te ośrodki, których przynajmniej 100 kursantów zapisało się na egzamin kategorii B.

(fot. lublin112)

15 komentarzy

  1. Ciekawe bo Auto-holik mial bardzo duza zdawalnosc a nie jest brany pod uwage

    • bo to reklama tych szkół XDD tak samo w kurierze płacą hajs i tyle jak masz łeb na karku to zdasz wszędzie, ale szkoła dużo ułatwia i daje 🙂 essa wariaciku !

  2. Porównywanie jazdy po Puławach a w Lublinie, dla kierowcy z doświadczeniem to wszystko jedno ale dla tych ciężkich do ogarnięcia kursantów to jest duża różnica. Często jechało się do Puław żeby przygotować najsłabszych kursantów do egzaminu i zdawali za pierwszym, także to nie do końca tylko zasługa ośrodka ale samego miejsca, Puławy po prostu są łatwiejsze.

  3. Osrodki moze i dobre. Szkoda ze kierowcy po egzaminie zapominaja o zasadach ruchu drogowego

    • Bo potem wsiada do innego auta i wtedy kończą się jego/jej możliwości umysłowe. Nawet ich umysł nie ogarnia jak włączyć kierunkowskaz żeby zasygnalizować ZAMIAR zmiany kierunku jazdy.

  4. Prawo jazdy powinno być przywilejem dla wybranych a nie dla wszystkich. Nie każdy się nadaje a potem efekty widać.

    • Popieram. Sama zdawałam kilka razy, za 5 mi się udało i co nie jeżdżę wgl bo się boje i nie umiem po prostu. Bez sensu wydane pieniądze i stracony czas. Ale wszyscy mają to jak ty nie będziesz mieć …

  5. Nic nie warta statystyka, zawiera wyłącznie ośrodki z co najmiej 100 przystąpieniami do egzaminu, a prawda jest taka ze zazwyczaj małe ośrodki mają lepsze statystyki i lepiej szkolą niż w fabrykach które po 600 osob w roku szkolą.

    • To już jest nudne

      Właścicielu małego ośrodka, co ranking to ten sam lament. Nikt Ci nie broni przeszkolić sto osób w ciągu roku. Jest tylko mały problem, mało jest chętnych, żeby uczyć się u Ciebie, prawda?
      Prawda boli, oj boli. A tak naprawdę w tym rankingu nie ma ośrodków „fabryk” właśnie dlatego, że taka specyfika nie pozwala uzyskać dobrej ZDAWALNOŚCI jak to zwykło się mówić.
      Pozdrawiam

  6. tak, w Puławach szkolą najlepiej, a później przyjeżdża LPU do Lublina i się gubi na dwupasmowej drodze…
    jak oni tam na kursach są w stanie w ciągu 2 godzin przerobić wszystkie możliwe trasy egzaminu – to jak mogą nie zdać?

    • Ja widziałem kierowców z Lublina którzy gubią się na jednym kierunku w Kazimierzu dolnym , wiec nie ma co generalizować .

    • A później jedzie taki LU do Krakowa, Warszawy i parkuje na rogatkach bo go sytuacja przerasta.

  7. Tak mała zdawalnosc w Kraśniku jest dlatego że egzaminatorzy z Lublina myślą że są panami i oblewaja za głupoty bo może więcej pieniędzy dostaną. Także bez komentarza

Z kraju