Poniedziałek, 06 maja 202406/05/2024
690 680 960
690 680 960

Film z autobusu komunikacji miejskiej. -Piesi wchodzą pod koła, osobówki zmieniają pasy

Jak się okazuje kierowcy autobusów nie mają lekkiego życia za kierownicą. Po ostatnim materiale, gdzie pokazaliśmy grzechy kierowców komunikacji, dostaliśmy nagrania zza szyby autobusu.

66 komentarzy

  1. Zapraszam wszystkich co narzekają na kierowców komunikacji miejskiej ( bo nie wszystkie autobusy są MPK !!!! i prosze nie pisać ogólnie kierowcy MPK , tylko rozróżniać firmy przewozowe ) darmowa przejażdżkę w kabinie kierowcy wystarczy na jedno kółko żeby zobaczyć jak to wszystko wyglada z prespektywy kierowcy . Kontakt za pośrednictwem redakcij.

    • Nie „nerwujsja”, kierowco – dla niektórych każdy autobus to MPK, a każdy samochód osobowy to taksówka.
      W Lublinie większość społeczeństwa to ludność napływowa z okolicznych wioch i takich drobnych niuansów niedostrzegają.

  2. Panie Adamie – cyt. ,,Zatrzymanie „kolosa” w miejscu, nawet jak jedzie przepisowe 50km/h, nie jest proste.” – na kursie uczyli że 50km/h jest maksymalną dopuszczalną prędkością w terenie zabudowanym, a nie obowiążakową. Ale prędkość należy dopasować do warunków panujących na drodze…

    @Kierowca – chyba dawno nie byłeś na dywaniku u pani Sz.

  3. O właśnie . pajac z Mpk nagrywa. Teraz ja ponagrywam pajacy z Mpk jak wymuszają pierwszeństwo na autach. Zobaczymy komu do śmiechu będzie. Od jutra zabieram się na zbieranie filmików z wami hamami z autobusów .

    • Wymuszanie do tego blokowanie skrzyżowań i jazda na czerwonym świetle. Nagrywaj nagrywaj chamów

    • narywajcie się wzajemnie, niedługo Policja nie będzie miała co robić bo wzorowi obywatele będą donosić na siebie wzajemnie aż nastanie taki moment gdy donoszący dostanie po własnych 4literach jak za komuny polacy przerobili a ich następcy dalej wniosków nie wyciągają.
      Niektórzy kierowcy autobusów/osobówek/traktorów itd. to ślepe fujary ale w końcu ktoś im prawo jazdy dał czy zatrudnił do roboty.

    • KTylko jakby nie te hamy z autobusów to niuniek zostają ci własne kapcie bo na tych drugich taxiarzy zapewne cię nie stać ale tak to jest jak każdy może napisać głupi komentarz nie mając pojęcia jak wygląda jazda autobusem itp a 3/4 kierowców osobowek nie powinno jeździć ślepy głuchy daje w łapę i za 10 razem zdaje i jest królem ulic tylko jak zmienią jeden znak zrobią pas dla rowerów albo nie działa sygnalizacja świetlna to zaczynają się problemy jeżeli kierowcy na kategorie B musieliby przejść te same badania co kierowcy autobusów to ulice byłyby puste bo jak pisałem 3/4 odpadłoby na początku

    • Po co od razu wyzywasz nas od hamow?kazdy ma swoje argumenty i doswiadczenia na drodze , nikt nie jest bez winy , prawda jest taka ze ogolnie brak w polakach kultury i wzajemnego zrozumienia.. jezzdilem prawie 10 lat zawodowo w UK i mam jak najgorsze zdanie o polskich kierowcach……

  4. Dokładnie a szczególnie łobuzów z trajtków ruszających na pełnym gazie z zatoczek ,wjeżdżających na czerwonym , nagminnie pod Leclerkiem na pasy dla pieszych i skręcających w lewo na rondzie pod ZUSem ze środkowego pasa to normalka a 55 to już standard do przewidzenia.

    • No kolejny gość który nie ma pojęcia o jeździe trolejbusem jeżeli chodzi o rondo przy zusie to muszą jechać ze środkowego pasa bo któs mądry tak zaprojektował sieć trakcyjna że inaczej się nie da gdyż pały są zbyt krótkie

      • Ale co to kogo obchodzi ?? pasy są wyznaczone dla wszystkich, a trolejbus jeszcze pojazdem uprzywilejowanym nie jest…

        • poczytaj trochę zanim coś napiszesz. Autobus to nie rower którym możesz się kręcić w kółko.

          cytując fragment ze strony WORD Siedlce: „Z uwagi na rozmiary, autobusy mogą też skręcać z innego pasa ruchu niż właściwy. np. autobus skręca w prawo z pasa środkowego, gdyż ze skrajnego byłoby to niemożliwe.”

  5. Na filmie zaprezentowano 3 zdarzenia, z których tak na prawdę tylko pierwsze jest klarowne i oczywiste. Aż chciało by się powiedzieć, że to wyjątkowo kiepski dobór przykładów. W pierwszej sytuacji, na Kunickiego, kierujący Renault Clio faktycznie zbyt nonszalancko zmienia pas ruchu. Druga sytuacja jest wynikiem mylącego oznaczenia na przebudowanym skrzyżowaniu Lipowa-Narutowicza. Pozostałości nie do końca usuniętego starego malowania pasów w sposób oczywisty mylą kierowców. Proszę zwrócić uwagę, że kierowca autobusu również wjeżdża na skrzyżowanie mając linie oddzielającą pasy między kołami.
    Ostatnia z zaprezentowanych sytuacji jedynie źle świadczy o kierowcy autobusu. Pieszy, puszczany przez skręcający pojazd, powoli wkracza na przejście, po drugiej stronie, na przejście oczekuje dwójka pieszych a kierowca autobusu ma to za nic. Jeśli kierowca miał jakiekolwiek problemy z zatrzymaniem pojazdu oznacza to, że nie dostosował prędkości do panujących warunków.

    Podsumowując, w pierwszym przypadku faktycznie kierowca samochodu osobowego zachował się nieodpowiedzialnie. W drugim przypadku, wynikającym z niejasnych oznaczeń zbrakło życzliwości. Trzeciego przypadku wstydziłbym się nawet publikować bo tylko źle świadczy o kierowcy.

  6. Hotels Lublin ul. Podzamcze – jak przyjeżdżają Żydzi to w świetle prawa (nigdy straż miejska ani policja nie interweniują) autokary blokują całe zatoki przystankowe, parkują na chodniku, ale przyzwolenie władz musi być!!!

  7. każdego dnia minimum kilka razy szoferzy MPK itp (pks zielona góra są jeszcze gorsi) wpychają się na hama przede mną jak wyjeżdzają z zatoczki. Po zamknięciu drzwi od razu jest but i koła skręcone w lewo, w dupie mają to, że ktoś musi nagle hamować. Ja się nauczyłem , że jak tylko widzę , że jakis k**as próbuje się wepchać to przyśpieszam i trąbie na barana, jak się naje trochę wstydu przy pasażerach, że ktos go strąbił to może spokornieje…

    • Jak widzę że rusza to przyspieszam i tu pokazałes jak mądrym i inteligentnym człowiekiem jesteś panie mariuszu he he a co cie du…u uczyli przez tyle godzin na kursie? Ale mamy proszę państwa przykład mądrego kierowcę z kategoria b ku…sa który 30 godzin jeździł z instruktorem prawym pasem i puszczal każdy autobus z zatoki aby później zdać a teraz pokazuje swoje umiejętności

  8. okiem kierowcy…zwykle autobusy łamia przepisy tylko w godzinach szczytu bo jest roznica jechac przez skrzyzowanie 15min a 5min….nieładne wyjezdzanie z zatoki-zdarza sie ale w wiekszosci przypadkow tylko dlatego ze sie goni za czasem i z czystej automatyki robi sie mnostwo razy….a zwykle z ta osobowka ktora tak nie chce wyposcic sie mozna spotkac na najblizszych swiatłach… . Nagłe hamowanie przed autobusem-hm udezyc w auto czy poprzewracac pasazerow…wyjscie pieszego pod autobus jadacy tylko 40km/H stanac deba wywrocic pasazerow czy pieszego?ciekawey wybor….i dla wiekszosci krytykow zapraszam za kierownice zobaczyncie jak zmienicie zdanie i jak wyglada ta praca od srodka…..ciekawe czy zawsze sie zatrzymacie (Lagodnie!)zawsze wszystko wyłapiecie i oczywiscie zawsze punktuaknie…powodzenia…

  9. Niestety kierowca autobusu pokazał tylko i wyłącznie jak dużo wrogości ma w sobie i nie potrafi zachować się na drodze. Czemu jedzie lewym pasem przez lipową, jak obowiązuje ruch prawostronny? Wie, że są tam źle narysowane pasy i mogą zmylić, domyślnie pewnie będą przesunięte i będzie dodatkowy pas w prawo. Dziwne, że nie są tymczasowe namalowane na żółto, ale cóż – to nie zwalnia nikogo z myślenia. Poza tym – jechał lewym pasem, zmienił pas na ciągłej linii na prawy i trąbi na tego co się niby „pomylił”. Chociaż nie do końca się pomylił, bo to kierowca autobusu zmienił pas w niedozwolonym miejscu. Kierowca jak tylko zauważył swoje położenie – przed skrzyżowaniem i przed nowymi liniami – przed końcem starych, włączył kierunkowskaz, jednak ku zdziwieniu na jego pasie znalazł się autobus. Jak dla mnie szczyt chamstwa – tym bardziej umieszczać to w internecie. Pewnie jeszcze uważa, że jak 2/3 pasa przechodzi z tego jak jechał, to pojechał dobrze – nic bardziej mylnego! Za takie coś powinni tylko ukarać kierowcę autobusu.
    W pierwszym przypadku widać jak specjalnie zjeżdża na lewą stronę, jadąc prawdopodobnie po linii, albo nawet drugim pasem, bo wie, że zaraz mu ktoś pewnie skręci i chce sobie jeszcze trąbnąć, zamiast delikatnie zwolnić i jechać swoim pasem by nie sprawiać niebezpiecznych sytuacji na drodze.
    Pieszych z daleka też widać, nawet ci z prawej mogą wejść, więc należy zwolnić troszkę jak jest taka sytuacja, a nie później awaryjnie hamować. Dziwne, ale jak sam kieruję samochodem osobowym zachowuję o wiele więcej ostrożności, niż ten kierowca autobusu, a powinno być odwrotnie.
    Jest pewnie wiele sytuacji, które kierowca autobusu mógłby zaprezentować jak to źle kierowcy i piesi się zachowują (sam widzę wiele takich na drogach), jednak w tym przypadku widzę bardzo dużo wrogości ze strony kierowcy. Jeśli autor nagrania to czyta – proponuję jakąś terapię przeciw agresji, bo taka kumulacja może się źle dla kogoś skończyć.

    • Trafna uwaga dotycząca zmiany pasa w drugiej sytuacji. Dokładniej analizując film widać, że OBAJ kierowcy w tym samym momencie zmieniają pas ruchu na środkowy. Co prawda manewr jest wynikiem problematycznego oznaczenia i można powiedzieć, że odbywa się w niedozwolonym miejscu ale de facto autobus zmienia pas ze skrajnego lewego na środkowy, a kierowca łaciatej skody ze skrajnego prawego. Przypominam, że przy równoczesnej zmianie pasa ruchu przez dwa samochody z pasów skrajnych na środkowy, pierwszeństwo ma samochód znajdujący się z prawej strony. Można więc powiedzieć, że w drugiej sytuacji kierowca skody miał PIERWSZEŃSTWO!

      Trzecia sytuacja jest oczywista. Pieszy, przepuszczany przez kierowcę wyjeżdżającego z ul. Raabego powoli wkracza na przejście, a kierowca Autobusu ze znacznym opóźnieniem hamuje w ostatniej chwili.

  10. No i co? To ktoś teraz powinien posklecać nagrania na siłę jak kierowcy autobusów nie używają kierunkowskazów, wymuszają i przejeżdżają nagminnie na czerwonym świetle, nie wspominając za mega chamskim zamykaniu drzwi przed samym nosem.