Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Film z autobusu komunikacji miejskiej. -Piesi wchodzą pod koła, osobówki zmieniają pasy

Jak się okazuje kierowcy autobusów nie mają lekkiego życia za kierownicą. Po ostatnim materiale, gdzie pokazaliśmy grzechy kierowców komunikacji, dostaliśmy nagrania zza szyby autobusu.

-Mam nadzieje, że te filmy też pokażecie dla równowagi. Kierowcy komunikacji łamią przepisy i są chamscy? To teraz kierowcy (autobusów) pokażą co wyprawiają inni uczestnicy ruchu i piesi. Kij ma dwa końce – napisał do nas Czytelnik Adam.

Na trzech przesłanych filmach widać jak piesi wchodzą pod koła widząc nadjeżdżający autobus i osobówki zmieniające pasy wprost przed jadącym autobusem. Grzechów kierowców aut osobowych jest więcej.

Jak przekazał nam w rozmowie telefonicznej jeden z Czytelników, kierowcy autobusów codziennie zmagają się z agresją na drodze, zwłaszcza kierowców aut osobowych. Grzechów jest sporo, od nagłego hamowania przez pojazdem komunikacji miejskiej po blokowanie zatoczek autobusowych. Jednej z najbardziej niebezpiecznych sytuacji fundują piesi, którzy wchodzą wprost pod jadący autobus. Zatrzymanie „kolosa” w miejscu, nawet jak jedzie przepisowe 50km/h, nie jest proste.

Od Czytelnika Łukasza otrzymaliśmy zaś zdjęcia, na których widać, że kierowcy innych pojazdów blokują zatoczkę autobusową. Przypomina jednocześnie, że za to jest także mandat.

Film z autobusu komunikacji miejskiej. -Piesi wchodzą pod koła, osobówki zmieniają pasy
Film z autobusu komunikacji miejskiej. -Piesi wchodzą pod koła, osobówki zmieniają pasy
Film z autobusu komunikacji miejskiej. -Piesi wchodzą pod koła, osobówki zmieniają pasy

W takich przypadkach wyjazd z zatoczki jest utrudniony, zresztą jak same manewrowanie autobusem podczas jej opuszczania.

2014-12-07 19:52:38
(fot. wideo nadesłane Czytelnik Adam i Łukasz)

66 komentarzy

  1. dsfgdfgfdb wychamowac to by sie dalo ale w autobusie trzeba chamowac delikatnie zeby ludzi w srodku nie narazic na niebezpieczenstwo ale komus sie w koncu zdazy ze zajedzie autobusowi droge on zachamuje pare osob sobie cos polamie i znajda takiego kierowce z monitoringu w autobusie i jak zaplaci wtedy odszkodowanie jakies a poznie jeszcz moze jjakis spor z tym pasazerem na drodze cywilnej to sie nauczy jezdzic

  2. A teraz ogolnie do tych zaje…stch kierowcow osobowek mam pytanie kto powoduje wiecej wypadkow Kierowcy autobusow czy osobowek. Poczytajcie i sie zatanowcie ktojest leprzym kierowca

  3. Uważam, że powinno się wprowadzić bezwzględny zakaz wkraczania pieszych na pasy, jeśli autobus komunikacji miejskiej zbliża się do przejścia, a „zbliża się” powinno oznaczać, ze znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m. od pasów. W razie wkroczenia pieszego, kierowca autobusu nie powinien mieć obowiązku hamowania (a wręcz zakaz gwałtownego hamowania, gdyż to zagraża pasażerom jadącym na stojąco), natoma9st prawo a nawet obowiązek TRĄBIENIA na pieszego i w razie potrącenia pieszego udowodnienie, że autobus zatrąbił, powinno kierowcę autobusu zwalniać z odpowiedzialności a sądy powinny to interpretować jako wtargnięcie pieszego przed autobus. Autobusy hamując i ruszając co krok trwonią olbrzymie ilości paliwa i powinny mieć bezwzględne pierwszeństwo przed pieszymi (i rowerzystami) a pieszy powinien mieć wręcz obowiązek traktowania autobusu miejskiego tak, jakby to była karetka pogotowia (być karany 500-złotowym mandatem, za wejście na pasy bliżej niż 100 m. od nadjeżdżającego autobusu a matka z wózkiem powinna płacić podwójny mandat, czyli 1000 zł. i z głośnika powinna być zwyzywana za pomocą niecenzuralnego wyrazu na literę k). Już lepiej przechodzić, gdy jedzie tramwaj, gdyż on zwraca prąd do sieci przy hamowaniu (jest elektryczny). Autobusy powinny trąbić na pieszych i na rowerzystów a ustępować pierwszeństwa tylko karetkom pogotowia, straży pożarnej.

Z kraju