Fiat 125p na minuty trafił do Lublina. Można już z niego korzystać (foto)

Firma Panek, operator systemu samochodów na minuty, przewiozła do Lublina jeden ze swoich samochodów retro. Od momentu ich wprowadzenia do systemu, cieszą się one bardzo dużym zainteresowaniem. Flota tych pojazdów ma być rozwijana.

Bardzo dużym zainteresowaniem wśród użytkowników samochodów na minuty cieszą się wprowadzone ponad rok temu przez firmę Panek pojazdy retro. Jako pierwszy w usłudze CarSharingu pojawił się 26-letni Polonez Caro. Jego zakup był spontaniczną decyzja pracowników i zarządu firmy, początkowo nie sądzono, że uzyska on większe zainteresowanie i przetrwa choćby kilka miesięcy. Jednak był tak często wynajmowany, że postanowiono rozszerzyć flotę tego typu aut.

Obecnie są cztery samochody retro które można wypożyczać: Polonez, Maluch, Fiat 125p i Syrena. Firma Panek przygotowuje kolejne dwa, jednak na chwilę obecną ich marki pozostawia w tajemnicy. Plany jednak są ambitne, gdyż do końca 2020 roku tego typu aut w usłudze ma być już 20. Proces wprowadzania samochodu retro nie jest prosty. Auto należy przystosować do nowoczesnych systemów i zamontować specjalnego oprzyrządowanie. Często przerabia się w nim elektrykę i niektóre mechanizmy, jednak wszystko robione jest tak, żeby jak najwięcej części pozostało oryginalnych. Samochody są ponadto szczegółowo przeglądane, wymienia się części, które mogą zepsuć się w pierwszej kolejności.

-Tuż po wprowadzeniu Poloneza Użytkownicy zaczęli prosić o kolejny stary samochód w usłudze. Byliśmy nieco zaskoczeni, gdyż nie mieliśmy wtedy planu rozwoju CarSharingu w kierunku samochodów retro. Mieliśmy za to przeszło 600 nowych hybrydowych Yarisów i pracowaliśmy nad wejściem z usługą do Lublina. Użytkownicy jednak chcieli więcej, także zaczęliśmy rozglądać się za kolejnym pojazdem, który będzie w stanie ich uszczęśliwić. Po długich poszukiwaniach znaleźliśmy dobrze zachowanego Malucha, którego wprowadziliśmy do usługi w kwietniu 2019 roku. Potem pojawił się fiat 125p – informuje Katarzyna Panek.

Przez rok Polonez Caro przejechał już blisko 18 000 kilometrów, wprowadzony w kwietniu 2019 roku Maluch 7 tys. km a jeżdżący kwartał Fiat 125p około 3 tys. km. Samochody były wynajęte ponad 3 tys. razy. Najdłuższy przejazd, ponad 95 km jednorazowo zrobił Fiat 125p. Najtrudniejsza w obsłudze jest z pewnością Syrena 105 LUX, która w CarSharingu jeździ około miesiąc. Jest to samochód dla znawcy i konesera. Auta dostępne były jednak tylko w Warszawie, choć można nimi podróżować pomiędzy miastami. Nie zdecydował się ta to jednak żaden z użytkowników. Przed kilkoma dniami firma Panek zapowiedziała, że jeden z pojazdów retro zostanie przetransportowany do Lublina. Wybór padł na Fiata 125p, który jest już dostępny dla użytkowników i można z niego korzystać. Pierwsi mieszkańcy Lublina już korzystają z tej możliwości. Koszt przejazdu to 0,80 zł za minutę i od 0,50 do 0,80 zł za kilometr, w zależności od tego, czy posiada się subskrypcję.

(fot. Panek)

Zobacz również

15 komentarzy

  1. do robert 125 p jezdzilem ponad 10 lat i nie powiedzialbym ze to zlom a napewno byl bardziej niezawodny niz to badziewie rodem z bawarji tylko ta blacha niestety

Materiały wideo

Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

Co? Gdzie? Kiedy?

Klimat mazurskich jezior w Opolu Lubelskim, czyli impreza „Szanty i ryby”
Żniwowanie w skansenie: W lnianych strojach i z kosami w dłoniach ruszą do pracy
Pokazy symulatora dachowania oraz wystrzału poduszki powietrznej
Koncert Marcina Stycznia w Parku Dźwięków. Będą też zajęcia o ziołach
Muzyka, leżaki, jedzenie, kawa i napoje: Chillout Festiwal 2021