Fiat 125p na minuty trafił do Lublina. Można już z niego korzystać (foto)

Firma Panek, operator systemu samochodów na minuty, przewiozła do Lublina jeden ze swoich samochodów retro. Od momentu ich wprowadzenia do systemu, cieszą się one bardzo dużym zainteresowaniem. Flota tych pojazdów ma być rozwijana.

Bardzo dużym zainteresowaniem wśród użytkowników samochodów na minuty cieszą się wprowadzone ponad rok temu przez firmę Panek pojazdy retro. Jako pierwszy w usłudze CarSharingu pojawił się 26-letni Polonez Caro. Jego zakup był spontaniczną decyzja pracowników i zarządu firmy, początkowo nie sądzono, że uzyska on większe zainteresowanie i przetrwa choćby kilka miesięcy. Jednak był tak często wynajmowany, że postanowiono rozszerzyć flotę tego typu aut.

Obecnie są cztery samochody retro które można wypożyczać: Polonez, Maluch, Fiat 125p i Syrena. Firma Panek przygotowuje kolejne dwa, jednak na chwilę obecną ich marki pozostawia w tajemnicy. Plany jednak są ambitne, gdyż do końca 2020 roku tego typu aut w usłudze ma być już 20. Proces wprowadzania samochodu retro nie jest prosty. Auto należy przystosować do nowoczesnych systemów i zamontować specjalnego oprzyrządowanie. Często przerabia się w nim elektrykę i niektóre mechanizmy, jednak wszystko robione jest tak, żeby jak najwięcej części pozostało oryginalnych. Samochody są ponadto szczegółowo przeglądane, wymienia się części, które mogą zepsuć się w pierwszej kolejności.

-Tuż po wprowadzeniu Poloneza Użytkownicy zaczęli prosić o kolejny stary samochód w usłudze. Byliśmy nieco zaskoczeni, gdyż nie mieliśmy wtedy planu rozwoju CarSharingu w kierunku samochodów retro. Mieliśmy za to przeszło 600 nowych hybrydowych Yarisów i pracowaliśmy nad wejściem z usługą do Lublina. Użytkownicy jednak chcieli więcej, także zaczęliśmy rozglądać się za kolejnym pojazdem, który będzie w stanie ich uszczęśliwić. Po długich poszukiwaniach znaleźliśmy dobrze zachowanego Malucha, którego wprowadziliśmy do usługi w kwietniu 2019 roku. Potem pojawił się fiat 125p – informuje Katarzyna Panek.

Przez rok Polonez Caro przejechał już blisko 18 000 kilometrów, wprowadzony w kwietniu 2019 roku Maluch 7 tys. km a jeżdżący kwartał Fiat 125p około 3 tys. km. Samochody były wynajęte ponad 3 tys. razy. Najdłuższy przejazd, ponad 95 km jednorazowo zrobił Fiat 125p. Najtrudniejsza w obsłudze jest z pewnością Syrena 105 LUX, która w CarSharingu jeździ około miesiąc. Jest to samochód dla znawcy i konesera. Auta dostępne były jednak tylko w Warszawie, choć można nimi podróżować pomiędzy miastami. Nie zdecydował się ta to jednak żaden z użytkowników. Przed kilkoma dniami firma Panek zapowiedziała, że jeden z pojazdów retro zostanie przetransportowany do Lublina. Wybór padł na Fiata 125p, który jest już dostępny dla użytkowników i można z niego korzystać. Pierwsi mieszkańcy Lublina już korzystają z tej możliwości. Koszt przejazdu to 0,80 zł za minutę i od 0,50 do 0,80 zł za kilometr, w zależności od tego, czy posiada się subskrypcję.

(fot. Panek)

15 komentarzy

  1. Jeszcze trochę i pozajmują większość miejsc do parkowania Wszędzie ich pełno nawet na osiedlach

  2. Drogowancaniedorowiec

    Co z tego że jest dostępny jak nie ma gdzie jeździć bo przez buspasy jest zakorkowane.

  3. ja bym te buspasy zlikwidował to by było luźno sprawnie i szybko

  4. Od 10:20 minuty, wyjaśnia pan dlaczego nie było międzymiastowych podróży tym Fiatem https://youtu.be/orvkUOPcxxs

  5. To wy nie wiecie że buspasy potworzyli by zdobyć dofinansowanie unijne na remonty?,kretyńskie rozwiązanie ale jaka oszczędność

  6. 18 000 km przez rok, no zaskakujący rezultat, mało kto tyle w rok wyjeździ własnym samochodem… Nie no żarty 🙂

  7. nie kumam sentymentów do komunistycznego ******.
    ani to retro ani samochód. Nie ma w Fiacie 125 nic pięknego
    pospolity blaszak kanciasty, sprzedawany jako samochód.
    Jak można się zachwycać takim badziewiem !!!!

    • też nie rozumiem co twoja żona w tobie widzi brzydalu…..
      a fiacik jest najpiękśniejszym samochodzikiem na świecie.

  8. bus pasy są potrzebne … choćby po to, aby na głównych ulicach centrum był jeden pas,
    który uniemożliwia rajdy piratów asfaltowych. Nikt nikogo nie zmusza do wjazdu w centrum
    Lublina własnym autem, jest komunikacja miejska. Jestem za tym aby ulice Lublina miały
    tylko jeden pas dla samochodów osobowych.

    • A ja jestem za likwidacją MPK.

    • A ja jestem za likwidacją komunikacji miejskiej. Drogo nas kosztuje, wozi powietrze i korkuje miasto. I te ciągłe marudzenie że nie ma kierowców… Poza tym takie 12 letnie jelcze są mniej ekologiczne od mojej hybrydy.

  9. Szkoda będzie jak rozbiją. A jak się sebixy wezmą i będą próbować upalać bo napęd na tył (a idzie zima) to tylko szkoda kredensu będzie. No chyba że jakimś cudem ludzie będą szanować. Ale widzę jak jeżdżą tymi małymi modelami więc stąd moje obawy

  10. Dla kilentów tych wypozyczanych aut ,powinny być do dyspozycji jakieś tanie uzywane fiaty „cienko cienko ” albo inne tanie i proste auta ,kórych rozbicie i utrata to mała strata …przecież to to nie umie jeżdzić ,mimo ze jakimś cudem posiada prawo jazdy …osobiscie znam kilka osób ,kótre prawo jazdy posiadają ale nie wsiadł bym z nimi do auta jako pasażer ,bo mi zycie jeszcze miłe

  11. do robert 125 p jezdzilem ponad 10 lat i nie powiedzialbym ze to zlom a napewno byl bardziej niezawodny niz to badziewie rodem z bawarji tylko ta blacha niestety

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9573zł -0.13%
    • GBP 5.1246zł -0.47%
    • EUR 4.3093zł 0.23%
    • CHF 4.0617zł 0.2%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      W Lublinie odbędą się spotkania biznesowo-szkoleniowe dla przedsiębiorców. Udział jest bezpłatny
      „Zalipie. Malowana wieś” Wystawa zdjęć z niezwykłej miejscowości odbędzie się w Zamościu
      Zbadaj swoje płuca w Nałęczowie
      Żołnierze Wyklęci – wielkie obchody Dnia Pamięci w Chełmie
      Zagrają dla Jasia Bednarza. Chłopiec cierpi na chorobą genetyczną – zespół Aperta
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.