Niedziela, 28 kwietnia 202428/04/2024
690 680 960
690 680 960

Dobra informacja dla podróżnych. Od 1 lutego na Dworcu Lublin pojawią się kolejni przewoźnicy

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie informuje, że już jutro zgodnie z zapowiedziami, kolejni przewoźnicy rozpoczną realizację kursów z Dworca Lublin. Tym samym zrealizują dziennie blisko 30 kursów do Warszawy, Opola, Chełma i Nowego Dworu Mazowieckiego.

Od 1 lutego z Dworca Lublin przewoźnicy będą realizować blisko 200 kursów w 34 kierunkach. Stanowić to będzie ok. 35% dostępnego potencjału całego rynku krajowego, a to faza startowa zmian, zapowiada Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie.

– Przewoźnik Contbus będzie realizował kursy z Dworca Lublin do Warszawy, wykorzystując jednocześnie możliwość zatrzymywania się na przystanku Dworzec Główny PKS 04, który dotychczas był nieodstępny dla komunikacji „busowej”. Taka opcja jest możliwa dzięki realizacji postulatów pojawiających się na etapie spotkań z przewoźnikami i ich stowarzyszeniami, jeszcze przed uruchomieniem obiektu. Wówczas kilkudziesięciu z nich skorzystało z możliwości udziału w wizji lokalnej na terenie nowego dworca jeszcze przed jego otwarciem, jak i budynku socjalnego z parkingiem. Wówczas przedsiębiorcy mogli zobaczyć z bliska kompleks dworcowy, warunki tam panujące oraz poznać zasady ruchu drogowego i korzystania z obiektu. To wtedy zgłaszane były postulaty dotyczące przenosin na dworzec. Efektem tych rozmów są m.in. decyzje o możliwości korzystania z przystanków, które dotychczas były niedostępne dla komunikacji busowej np. przystanek Dworzec Główny PKS 04, Tarasy Zamkowe 01 czy przystanki w kierunku Krasnegostawu. Ponadto zrealizowano na wniosek przewoźników, lokalizację buspasów na al. Unii Lubelskiej – informuje Monika Fisz Starszy Inspektor ds. marketingu i kontaktów z mediami Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie.

Jak przekazuje przedstawicielka ZTM Lublin, ponadto prawie 50 % wszystkich przewoźników (czyli połowa funkcjonujących obecnie na rynku krajowego) uzgodniła zasady korzystania z Dworca Lublin tzn. złożyli do ZTM wniosek, otrzymali tzw. promesę czyli przydzielono ich do konkretnego stanowiska i nadano stosowne uprawnienie o możliwości korzystania z Dworca Lublin.

– Z dokumentem „promesy” każdy przewoźnik kieruje się do organu wydającego zezwolenie uruchamiając procedurę. W większości przypadków jest to Marszałek Województwa Lubelskiego, ale są też inne organy zezwalające np. Mazowiecki czy Małopolski Urząd Wojewódzki. Ponadto, ten proces wymaga uzgodnień i opinii zarządców przystanków na trasie (gminnych, powiatowych czy wojewódzkich) i formalnego uzgodnienia starostów terenów przez które przebiega linia. Tym samym jest to proces dość złożony i jego czas trwania jest różny w zależności od zasięgu linii czy liczby przystanków. Dotyczy to m.in. kierunków takich jak: Zamość, Puławy, Opole Lubelskie, Kraśnik, Tomaszów Lubelski, Milejów, Parczew, Włodawa, Biała Podlaska, Przemyśl, Kraków, Poznań, Toruń, Bydgoszcz – wyjaśnia Monika Fisz.

Zasadniczej części kierunków podlubelskich należy się spodziewać w lutym-marcu (np. Puławy, Opole, Kraśnik, Nałęczów). Chodzi o to, żeby przewoźnicy równocześnie rozpoczęli odjazdy w danym kierunku. Takie rozwiązanie zostało ustalone z przewoźnikami, w celu uniknięcia sytuacji, że np. jeden przewoźnik na kierunku nie uzyskał zezwolenia.

– Krótko mówiąc w stosunku do połowy przewoźników toczy się obecnie postępowanie (została wydana niezbędna dokumentacja przez ZTM). W efekcie, w lutym – marcu z Dworca Lublin odjeżdżać będzie 60% przewoźników z całego rynku krajowego w ok. 70 kierunkach – dodaje Monika Fisz.

19 komentarzy

  1. I co jęczybułu i hejterzy, Dworzec zaczyna rozkwitać, ale dziwne, że nie ma żadnego hejtera z małym rozumkiem. Brawo Lublin, wkrótce będzie tu tętniło życie.

  2. Spoko, korek w godzinach szczytu na Unii Lubelskiej w stronę kaliny sięga nawet stacji benzynowej. Ciekaw jestem kursu np, w stronę Puław około godziny 15-16 z nowego dworca.

    • A w innych kierunkach ze starego dworca to autobusy w powietrzu latały?

    • Chodzi ci o korek osobówek, to akurat tworzy nadmiar ludzi nie potrafiacych przemieszczać inaczej niż swoim autem. Dlatego muszą być korki jeszcze większe, mega męczące, musi być całe miasto płatną strefą parkowania, musi być znaczniej droższe parkowanie, musi SM i policja walić mandaty za nieprawidłowe parkowanie, WTEDY dopiero część kierowców rozważy inne sposoby przemieszcznia się po mieście. A jeszcze przydałaby się opłata za wjazd do miasta, wtedy trochę mniejszy zalew codzienny miasta przez LUB-ów.

  3. Dlaczego dobra wiadomość skoro podróżnik wolą stary dworzec.

    • „Aleja Kleja” w przeciwieństwie do ciebie nie każdy lubi moknąć w deszczu i wąchać smród z tojtoja w oczekiwaniu na autobus.

  4. Busiarzy wkrótce wykurzymy z Podzamcza, które rozkwitnie dzięki budowie nowoczesnych apartamentowców.

  5. a co z drogami? dziura na dziurze , jak za króla świeczka ! a Tu moloch za 340 mln zł! gdzie hula wiatr 2 busy do pcimcia dolnego ! to je właśnie Lublin pod nie’rządami peło= dno!

  6. kronikidewelorozwoju

    Dotąd, aż będzie działać dworzec na podzamczu, contbus na metroP0litalne bizancjum będzie wozić tylko powietrze. Ale dewelo-banda wątpienia bez wywiera naciski, żeby wygenerować sztuczny ruch na bizancjum.

  7. No tak, teraz będą wmawiać ludziom, że ten dworzec na zad…piu, to dla nich samo dobro i same korzyści…

  8. No właśnie. Jaki czas zajmie wyjazd z nowego dworca do granicy Lublina w kierunkach: Łęczna, Lubartów, Nałęczów, Puławy ? Mierzył to ktoś zanim wydał miliony ?

    • „Prawnik” jeśli nie wiesz to poproś kogoś mądrzejszego aby ci policzył czas dojazdu bus-pasem od nowego dworca do zamku.
      Może mieli wybudować dworzec pod Elizówką bo akurat do Lubartowa byłoby bliżej?
      A do Nałęczowa to uwierz, że szybciej się dojedzie do Nałęczowskiej przez zakorkowaną Głęboką niż przez Sikorskiego i Kraśnicką.

  9. Jak można głosować na bezbożników z gangu rudego? Czy sumienie was opóściło? Oby nas Pan Bóg oszczędził i Polacy się nawrócili i wybrali Prawych i Sprawiedliwych!

  10. Wszystko było by ok. gdyby jeszcze zabierali ludzi z pod PKS jakby nie było z centrum i tam też mieli przystanek powrotny. Zobaczymy co ustalą. Osobiście wolę wysiadać przy PKS starym jak nowym. Mam bliżej 🤔🙂

    • kronikidewelorozwoju

      Sorki, ale dewel0-banda raczej nie wzruszy się nad losem Twoim i tysięcy innych, którzy też „mają bliżej”. Za max, rok dworzec na Podzamczu zostanie zaorany i zacznie się budowa „akademików”.

Dodaj komentarz

Z kraju