Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Chcą autostrady A-2 przez nasz region. I to jak najszybciej

Petycje, grupy na portalach społecznościowych apele do lokalnych władz samorządowych. Wszystko to ma pomóc w szybszym wybudowaniu wschodniego odcinka autostrady A-2.

Mieszkańcy Podlasia coraz bardziej aktywnie walczą o jak najszybsze wybudowanie wschodniego odcinka autostrady A-2 do granicy z Białorusią w Terespolu. Zbierane są podpisy pod petycjami, tworzone grupy na portalach społecznościowych, wszystko to ma przekonać władze, jak bardzo potrzebna jest ta trasa. Według specjalistów droga E-30, której częścią jest droga krajowa nr 2, to najważniejszy ze szlaków wschód – zachód w Europie. Większość przebiegu tej międzynarodowej trasy jest zbudowana w standardzie autostrady. Oprócz właśnie odcinka na wschodzie Polski, od Warszawy a następnie przebiegającego przez nasz region.

Jak wyjaśniają pomysłodawcy petycji brak autostrady nie wpływa korzystnie na rozwój ekonomiczny tej części kraju. -Autostrada A-2 to jeden z najważniejszych szlaków komunikacyjnych Polski i Europy. Na koniec unijnej perspektywy 2007-2013 zbudowano ok. 72% planowanej trasy. Niestety, większość w zachodniej części Polski. Jedynym istniejącym odcinkiem na wschód od Warszawy jest obwodnica Mińska Mazowieckiego. Kolejny okres programowania to najlepszy moment na walczenie o ważne dla nas inwestycje. Autostrada A-2 prowadząca, aż do przejścia granicznego w Terespolu jest koniecznym warunkiem rozwoju gospodarczego tej części Polski Wschodniej- tłumaczą.

Tymczasem pomimo że plany budowy autostrady A-2 sięgają czasów międzywojennych, to jednak budowa autostrady nigdy nie została dokończona. Oprócz oddania do użytku obwodnicy Mińska Mazowieckiego w standardzie autostrady trudno przewidzieć kolejne etapy budowy autostrady do Terespola. Zaczęło się coś dziać w tej sprawie dopiero w ostatnich latach, jednak decyzja środowiskowa dla 170-kilometrowego odcinka ze stolicy do Terespola została wydana w grudniu 2011 r., a do dziś minister transportu nie zlecił przygotowania dokumentacji do wniosku o pozwolenie na budowę. Dla resortu transportu priorytetem są te trasy, na których jest duży ruch, a jak obliczono Na krótkim odcinku drogi krajowej nr 2 od miejscowości Zakręt do Mińska Mazowieckiego jeździ co prawda 20 tys. pojazdów na dobę, jednak już na lubelskim odcinku, do granicy z Białorusią, natężenie ruchu wynosi 3,5 tys. pojazdów na dobę, podczas gdy średnia dla całej Polski jest prawie trzy razy większa.

(fot lublin112/z mat. organizatorów)
2014-07-06 10:04:38

6 komentarzy

  1. Też się obudzili .

  2. A potem będą płakać, że za przejazd autostradą płacić trzeba. Tylko autostrady tam brakuje, hehe

  3. Autostrada by się przydała, albo droga szybkiego ruchu, ale czy to normalne, że za przejazd autostradą z Warszawy do Poznania płaci się 65 zł? Nie wspominając, że w akcyzach i innych podatkach za benzynę płaci się dużo więcej jadąc autostradą, bo auto więcej pali. Nienormalne. Pozostają zwykłe drogi co wydłuża jadę o 40 – 50 %. Albo niech chociaż do Szczecina latają tanie linie… Jakby nie patrzył to lipa z podróżowaniem po Polsce z południowego wschodu na północny zachód.

  4. Myślę że dużo bardziej przydała by się ekspresowa S12 od Dorohuska przez Puławy, Radom aż do Piotrkowa Trybunalskiego.

  5. skoro koncert życzeń, to Ja poproszę S19 z Lubartowa przez Lublin, do Barwinka

  6. A ja bym chciał S842 Z KRASNEGOSTAWU do KRAŚNIKA

Z kraju