Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Za 23 mln zł poprawią bezpieczeństwo na 16 przejazdach kolejowych w naszym regionie

Rozpoczęły się prace na wybranych przejazdach kolejowych w naszym regionie. W ich ramach ruch pociągów będzie bezpieczniejszy i płynniejszy, lepsze warunki przejazdu przez tory zyskają także kierowcy.

W Chełmie i okolicach trwają prace związane z modernizacją sześciu przejazdów kolejowo-drogowych. W miejscowości Wereszcze Małe koło Zawadówki wymieniono już tory oraz nawierzchnię drogową. Zamontowane będą urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej. Od kwietnia prace trwają też na trzech przejazdach w Chełmie i Antoninie. W maju rozpoczęła się przebudowa dwóch przejazdów w okolicy Wólki Okopskiej. Wymienione będą tory i nawierzchnia drogi. Na skrzyżowaniu koło stacji Chełm Wschodni będzie jaśniej, za sprawą dodatkowego oświetlenia.

W ramach inwestycji, na dwóch przejazdach w pobliżu Antonina i Wólki Okopskiej na szlaku Chełm – Brzeźno i Brzeźno – Wólka Okopska będzie zainstalowana samoczynna sygnalizacja przejazdowa oraz nowe oświetlenie. Każdy z przejazdów zostanie wyposażony w nowoczesne urządzenia zdalnej kontroli. W przypadku usterki sprzętu, informacja natychmiast trafi do serwisu. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym. Inwestycje, które niebawem rozpoczną się na kolejnych dziesięciu przejazdach, zapewnią bezpieczniejszy i płynniejszy przejazd pociągów. Z kolei kierowcy zyskają lepsze warunki przejazdu przez tory.

Projekt zapewniający bezpieczniejszy ruch drogowy i kolejowy prowadzony jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Modernizacja 16 przejazdów w województwie lubelskim będzie kosztowała 23 mln złotych. Wszystkie prace prowadzone są bez wyłączania z ruchu linii kolejowych. Ruch pociągów prowadzony jest po jednym torze. Dla bezpieczeństwa kierowców zamykane są jednak dojazdy do przejazdów i wytyczane objazdy.

(fot. PKP PLK)
2018-05-16 20:32:48

5 komentarzy

  1. Dopoki tacy „madrzy” inaczej nie zostana wyeliminowani z drog, dopoty nawet 100 milionow nie pomoze.

  2. Ja obcy krajowca być, to wiem, że w Polska...

    Ja codziennie jeżdżę ulicą Nałęczowską i obserwując prace związane z budowanym tam wiaduktem wraz z dodatkami, wyrobiłem sobie pogląd dlaczego modernizacja tych tylko 16 przejazdów w województwie lubelskim będzie kosztowała aż 23 mln złotych.

  3. Aby poprawić bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych to: Albo wszystkie zlikwidować bo Polacy z umiejętnością jazdy autem wiele wspólnego nie mają (umiejętność odpalenia i zlokalizowania kierownicy to NIE jest umiejętność jazdy !) albo w końcu rzetelnie zweryfikować kwalifikacje obecnych kieroFcóF oraz nowo zdających!

  4. Zmodernizują tylko te, które nie przeszkadzają obecnie rządzącym. W Miłocinie (trasa Lublin-Nałęczów, ruch ogromny) przy okazji modernizacji trasy do W-wy od lat planowano budowę wiaduktu i obwodnicy. I co? PIS doszedł do władzy, przejął wszystko co mógł, PKP też. Trasa obwodnicy przecinała pole kacyka z PISu (członka Rady Politycznej przy kaczorze) i już nie przecina bo podobno był duży sprzeciw społeczny (petycja podpisana przez 5 osób! a 100 tys. protestujących to spacerowicze) i z wiaduktu zrezygnowano. Teraz suweren będzie dalej stał w dłuugich korkach przed zamkniętymi szlabanami bo po modernizacji ruch ma znacznie wzrosnąć. Miało być lepiej i jest ale tylko dla swoich, reszta to gorszy sort i niech cierpi jak se sam wybrał takich panów.

Z kraju