Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zbuduj profesjonalny wizerunek firmy

Wizerunek firmy odgrywa bardzo ważną rolę w procesie sprzedaży. Napędza ją, dając szansę na dotarcie do nowych klientów i zwiększenie zasięgów. Profesjonalny wizerunek firma powinna budować już od pierwszych dni swojego funkcjonowania. Jak to zrobić? Pomocne jest dobrze zaprojektowane logo oraz identyfikacja wizualna. Z tego artykułu dowiesz się, jak przydają się one w budowaniu wizerunku firmy.

Co to jest wizerunek firmy?

Każda firma, która chce się liczyć na rynku, musi zadbać o swój wizerunek. Przez to pojęcie rozumie się wyobrażenie klientów o marce lub przedsiębiorstwie. Wizerunek jest tym, z czym firma kojarzy się odbiorcom, co wpływa na chęć obcowania z nią i oferowanymi produktami lub usługami. Jednocześnie wraz z nim przekazywany jest ładunek emocjonalny, który pobudza klientów do działania.

Jak budować profesjonalny wizerunek firmy?

Sposobów na budowanie wizerunku firmy jest kilka. Warto jednak zacząć od rzeczy podstawowych. Nie można o nich zapominać, ponieważ są wykorzystywane w codziennej komunikacji z odbiorcami. Mowa o logo oraz identyfikacji wizualnej.

Logo

Logo to symbol, który jest najczęściej stosowanym elementem graficznym. Jest ono wykorzystywane na wszelkich możliwych publikacjach, począwszy od opakowań produktów, przez reklamy w internecie i telewizji, ulotki, wizytówki, na mediach społecznościowych kończąc. Logo składać się może z 3 elementów: sygnetu, logotypu oraz sloganu. Przy czym nie muszą one zawsze występować razem. Sygnet to element graficzny, logotyp zaś typograficzny. Slogan to hasło, jakim posługuje się firma, a które jednocześnie wskazuje na wyznawaną ideę.

Logo jest bardzo ważne w budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy. Powinno się je projektować indywidualnie, zlecając studiu graficznemu, takiemu jak Good Projecthttps://goodproject.pl/ . Korzystanie z darmowych kreatorów jest tutaj niewskazane. Logo przekazuje bowiem wartości firmy. Ciężko jest taki efekt osiągnąć w darmowym kreatorze. Wymagane jest przeanalizowanie rynku, konkurencji i stworzenie niepowtarzalnego projektu. Efektem prac powinno być proste i ponadczasowe logo, które będzie łatwe w odbiorze, a zarazem zachęcające do nawiązania relacji z firmą.

Identyfikacja wizualna

Zaprojektowanie firmowego logo to często pierwszy etap do stworzenia całej identyfikacji wizualnej. Określa ona wszystkie elementy graficzne wykorzystywane w komunikacji z klientami oraz innymi przedsiębiorcami, a także rozmaite zachowania. Identyfikacja wizualna wprowadza harmonię we wszystkich przekazach. Przykładami elementów graficznych, które się w niej zawierają, są:

  • wizytówki,
  • papier firmy,
  • oznakowanie siedziby,
  • oznakowanie samochodów służbowych,
  • ulotki,
  • banery,
  • strona internetowa,
  • oprawa mediów społecznościowych.

Identyfikacja wizualna nawiązuje do wartości wyznawanych przez firmę. Jednocześnie kształtuje jej osobowość na rynku, zwiększając przewagę nad konkurencją.

Podsumowanie

Budowanie profesjonalnego wizerunku firmy to bardzo ważne i odpowiedzialne działanie. Podstawowymi elementami wykorzystywanymi w tym celu są logo oraz identyfikacja wizualna. Wpływają one na wyobrażenie odbiorców o firmie, wywołując pozytywne emocje oraz skojarzenia. Tym samym pomagają nawiązać relacje z potencjalnymi klientami oraz zapaść im na długo w pamięci. Profesjonalny wizerunek firmy wpływa na rozpoznawalność oraz sprzedaż.