Czwartek, 24 kwietnia 202524/04/2025
690 680 960
690 680 960

Trwa rozbiórka starego mostu w Łęcznej

Nowy most na rzece Wieprz w ciągu drogi krajowej nr 82 w Łęcznej jest już na ukończeniu. Trwa rozbiórka starej przeprawy.

Prace przy budowie nowego mostu, rozpoczęte w lipcu 2023 roku, są już zaawansowane w 82 procentach. Główne roboty konstrukcyjne zostały ukończone, a do finalizacji inwestycji pozostało m.in. montowanie ekranów akustycznych, prace drogowe na styku istniejącej i nowej drogi krajowej nr 82, a także ułożenie warstwy ścieralnej na dojazdach. Niezbędne jest również zakończenie budowy ciągów pieszo-rowerowych oraz przebudowa sieci energetycznej i teletechnicznej.

Nowy most został wzniesiony obok starego obiektu, który powstał w 1966 roku i znajdował się w złym stanie technicznym. Nowa konstrukcja ma szerokość jezdni wynoszącą 7 metrów oraz ciągi pieszo-rowerowe po obu stronach. Przeprawa spełnia najwyższe standardy obciążenia, umożliwiając przejazd pojazdów o masie do 50 ton – to o 20 ton więcej niż w przypadku starego mostu.

Dotychczasowy obiekt pełnił funkcję objazdu podczas prowadzonych robót, jednak po przełożeniu ruchu na nową konstrukcję rozpoczęto jego rozbiórkę. Obecnie, ze względu na trwające prace wykończeniowe, obowiązuje ruch wahadłowy.

Inwestycja jest realizowana przez firmę Primost Południe, a jej wartość wynosi 49,1 mln zł. Zakończenie budowy zaplanowano na sierpień bieżącego roku.

8 komentarzy

  1. Ocena: 6

    Ale po co niszczyć ten stary? Rozumiem że nie mogą jeździć po nim ciężarówki 20 ton, ale dla rowerów czy dla pieszych chyba bezpiecznie można by się przemieszczać.. można by jeszcze na nim jakieś ławeczki nad rzeką postawić 🙂

  2. Sierpień bieżącego roku? O Panie już widzę te korki nad jeziorko w weekendy i z jeziorka 😀

  3. Nie mówcie, że oni go z tej zwyżki rozbierają?🙂Moze jeszcze młotkiem i przecinakiem?🤔

  4. Po co się spieszyć
    Ocena: 2

    Czas najwyższy, bo ile można się z tym p…….ć? Korek tam zazwyczaj jak jasny gwint.

  5. Ocena: 1

    a nie budowali go w latach 90 tych?

  6. A na cholerę jest wprowadzony ruch wahadłowy?!

  7. Ta rozbiórka raczej jest nieekonomiczna. Taniej by było go zostawić jako atrakcję turystyczną, punkt widokowy, po lekkim nawet społecznym odnowieniu. Nawet na wypadek zablokowania przejazdu przez nowy most np wypadkiem, byłby przydatny.

  8. Jestem Ciekawy co się stanie z tym gruzem nad lustrem wody

Dodaj komentarz

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Polityka

Społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia