Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Stokrotka otworzyła w ubiegłym roku blisko 100 sklepów. Na ten rok planuje jeszcze więcej

Sieć sklepów Stokrotka podsumowuje miniony rok uruchomieniem blisko stu nowych sklepów. Plany na ten rok są nieco większe, gdyż mówią o przekroczeniu setki nowych placówek.

Mająca swoją siedzibę w Lublinie sieć sklepów Stokrotka przez cały ubiegły rok powiększyła się o 93 sklepy. Nowe placówki były otwierane na terenie całego kraju, jak też we wszystkich prowadzonych przez siebie formatach. Łącznie sieć posiada już 720 placówek. Sprawiło to, że zarówno w sklepach, jak też w obsługujących je centrach dystrybucji a także w lubelskiej centrali utworzono ponad 600 nowych miejsc pracy. Tym samym w firmie pracuje łącznie blisko 11 tysięcy osób.

Jak wyjaśnia Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu i dyrektor sprzedaży oraz marketingu Stokrotki, miniony rok był chyba najbardziej nieprzewidywalnym rokiem w całej historii tej sieci. O ile pierwsze miesiące przyniosły realizację zaplanowanych działań, tak w marcu epidemia koronawirusa niemal z dnia na dzień zmieniła reguły gry. Wyzwaniem stało się przede wszystkim zadbanie o zapewnienie dostępności podstawowych produktów, na które lawinowo wzrosło zainteresowanie. To tego dochodziło zapewnienie bezpieczeństwa klientów i pracowników.

– Mimo wyjątkowo trudnej sytuacji na rynku, wydłużenia się procesów decyzyjnych i inwestycyjnych, oceniam rok 2020 w obszarze organicznego rozwoju jako pozytywny. Pokazaliśmy jako organizacja, że potrafimy szybko i elastycznie funkcjonować w czasach pandemii – mówi Mirosław Wawryszczuk.

Podobnie jak większość sieci, tak również Stokrotka skierowała się ku sprzedaży internetowej. Na początku była to usługa zapewniająca jedynie odbiór zakupów w wybranym sklepie. Jesienią firma uruchomiła usługę zakupów z dostawą do domu i szybko rozwinęła ten segment sprzedaży. W grudniu e-sklepy Stokrotki działały już w 17 miastach w Polsce. Do tego dochodzą samoobsługowe stanowiska kasowe. Pierwsze zamontowano w czerwcu, a na koniec 2020 można było korzystać z nich w blisko 70 sklepach.

W planach na ten rok sieć zakłada uruchomienie kolejnych ponad stu sklepów i szybki rozwój sklepu internetowego z dostawą zakupów do domu klienta. Chodzi o doskonalenie platformy internetowej i sukcesywne powiększanie ilości miast, gdzie świadczona będzie usługa dostarczania zakupów.

(fot. archiwum)

9 komentarzy

  1. A jak to będzie po polsku?

  2. Ło No tak jesce wiency nastawiajta tych gieesów

  3. Stokrotki biedronki Lidl otwarte ale restauracje kawiarnie siłownie fitness nie mogą się otwierać tak??

  4. Niech wypieprz*ją. Gówniane sieci, niszczą małych przedsiębiorców

  5. Niech ludziom dadzą zarobić a nie podwyżka placy minimalnej to resztki dodatków zabierają żeby jak najmniej zapłacić !

  6. Lepsza stokrotka jak biedna;p

Z kraju