690 680 960

Prezes PiS stwierdził, że młode kobiety „dają w szyję” zamiast rodzić dzieci. Jak jest naprawdę?

Na podstawie paragonów postanowili sprawdzić, czy słowa Jarosława Kaczyńskiego o lubiących alkohol młodych kobietach pokrywają się z zakupami trunków. Okazuje się, że panie do 25 roku życia kupują najmniej napojów wyskokowych.

W ostatnim czasie niezwykle popularne stało się powiedzenie „dawać w szyję”. Słów tych użył prezes PiS Jarosław Kaczyński, który w Ełku, niczym ekspert od demografii ogłosił, dlaczego w naszym kraju rodzi się coraz mniej dzieci. Jego zdaniem, młode kobiety do 25. roku życia piją alkohol zamiast zakładać rodziny. Jakby tego było mało dodał, że mężczyzna, aby popaść w alkoholizm, musi pić przez 20 lat, zaś kobiecie wystarczą tylko dwa lata, aby stać się alkoholiczką.

Czy rzeczywiście w Polsce sytuacja tak wygląda i młode kobiety nadużywają alkoholu? W obecnych czasach bez problemu można to sprawdzić. W tym przypadku pomocni okazali się twórcy jednej z popularnych aplikacji do przechowywania paragonów. Na podstawie setek tysięcy anonimowych dowodów zakupu wprowadzanych do systemu, przeprowadzili analizę dotyczącą tego, czy więcej alkoholu kupują kobiety czy mężczyźni, jak też w jakim wieku są osoby odwiedzające stoiska alkoholowe w sklepach.

Choć w gospodarstwach domowych to kobiety wiodą prym w sprawach zakupów, to jednak kupno alkoholu jest domeną mężczyzn. Różnice w zakupach trunków z podziałem na płeć są znaczące. Kobiety kupują niemal dwukrotnie mniej alkoholu niż mężczyźni. Jeżeli chodzi zaś o wiek klientów wkładających do koszyków różnego rodzaju trunki, to najwięcej napojów wyskokowych kupują mężczyźni od 36 do 45 roku życia, na drugim miejscu są panowie w kategorii wiekowej 26-35.

– Niemal identyczna tendencja przedstawia się wśród płci pięknej. Warto jednak dodać, że odsetek paragonów z alkoholem na liście jest wśród kobiet jest niższy blisko o połowę. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że spośród pań kupujących trunki niemal na szarym końcu znalazły się młode kobiety do 25 roku życia. Co więcej, ich zakupy alkoholowe są o około jedną trzecią mniejsze niż ich rówieśników – wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

Specjaliści na podstawie paragonów określili również, jakiego rodzaju alkohol najczęściej kupują kobiety. Okazuje się, że zdecydowanie przoduje piwo. Ten trunek zdyskwalifikował swoich “rywali” i znalazł się na ponad 76 proc. alkoholowych paragonów. Na drugim miejscu jest wino, na trzecim wódka, a następnie whisky, rum i tequila.

(fot. pixabay.com)

69 komentarzy

  1. Wiekowy, zakamuflowany gej jest w tym kraju autorytetem w sprawach małżeńskich, oraz prokreacji.

  2. Ale foczka na zdjęciu. Oj szarpałby jak reksio szynkę. Mmm

  3. panie do 25 lat to pasożytki czekajace na sponsora co im flaszkę kupi

Kursy walut

  • USD 4.5111zł 0.02%
  • GBP 5.4497zł -0.08%
  • EUR 4.6884zł -0.23%
  • CHF 4.7729zł -0.17%

Polub nas

Materiały wideo

Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

Co? Gdzie? Kiedy?

Walka o drugie z rzędu zwycięstwo na własnym parkiecie, konkurs „Rzuty za buty” i bezpłatny popcorn, czyli kolejny mecz koszykarskiej Lublinianki już w niedzielę
Zbiórka na rzecz psychiatrii dziecięcej
Zbiórka darów dla potrzebujących w Ukrainie
CITY TRAIL nad Zalewem Zemborzyckim po raz drugi
FILM „SUPERHEROES”. Wolontariuszom oraz osobom zaangażowanym w pomoc Ukrainie…