Wtorek, 05 marca 202405/03/2024
690 680 960
690 680 960

Prezes PiS stwierdził, że młode kobiety „dają w szyję” zamiast rodzić dzieci. Jak jest naprawdę?

Na podstawie paragonów postanowili sprawdzić, czy słowa Jarosława Kaczyńskiego o lubiących alkohol młodych kobietach pokrywają się z zakupami trunków. Okazuje się, że panie do 25 roku życia kupują najmniej napojów wyskokowych.

W ostatnim czasie niezwykle popularne stało się powiedzenie „dawać w szyję”. Słów tych użył prezes PiS Jarosław Kaczyński, który w Ełku, niczym ekspert od demografii ogłosił, dlaczego w naszym kraju rodzi się coraz mniej dzieci. Jego zdaniem, młode kobiety do 25. roku życia piją alkohol zamiast zakładać rodziny. Jakby tego było mało dodał, że mężczyzna, aby popaść w alkoholizm, musi pić przez 20 lat, zaś kobiecie wystarczą tylko dwa lata, aby stać się alkoholiczką.

Czy rzeczywiście w Polsce sytuacja tak wygląda i młode kobiety nadużywają alkoholu? W obecnych czasach bez problemu można to sprawdzić. W tym przypadku pomocni okazali się twórcy jednej z popularnych aplikacji do przechowywania paragonów. Na podstawie setek tysięcy anonimowych dowodów zakupu wprowadzanych do systemu, przeprowadzili analizę dotyczącą tego, czy więcej alkoholu kupują kobiety czy mężczyźni, jak też w jakim wieku są osoby odwiedzające stoiska alkoholowe w sklepach.

Choć w gospodarstwach domowych to kobiety wiodą prym w sprawach zakupów, to jednak kupno alkoholu jest domeną mężczyzn. Różnice w zakupach trunków z podziałem na płeć są znaczące. Kobiety kupują niemal dwukrotnie mniej alkoholu niż mężczyźni. Jeżeli chodzi zaś o wiek klientów wkładających do koszyków różnego rodzaju trunki, to najwięcej napojów wyskokowych kupują mężczyźni od 36 do 45 roku życia, na drugim miejscu są panowie w kategorii wiekowej 26-35.

– Niemal identyczna tendencja przedstawia się wśród płci pięknej. Warto jednak dodać, że odsetek paragonów z alkoholem na liście jest wśród kobiet jest niższy blisko o połowę. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że spośród pań kupujących trunki niemal na szarym końcu znalazły się młode kobiety do 25 roku życia. Co więcej, ich zakupy alkoholowe są o około jedną trzecią mniejsze niż ich rówieśników – wyjaśnia Antonina Grzelak z aplikacji PanParagon.

Specjaliści na podstawie paragonów określili również, jakiego rodzaju alkohol najczęściej kupują kobiety. Okazuje się, że zdecydowanie przoduje piwo. Ten trunek zdyskwalifikował swoich “rywali” i znalazł się na ponad 76 proc. alkoholowych paragonów. Na drugim miejscu jest wino, na trzecim wódka, a następnie whisky, rum i tequila.

(fot. pixabay.com)

68 komentarzy

  1. Wiekowy, zakamuflowany gej jest w tym kraju autorytetem w sprawach małżeńskich, oraz prokreacji.

  2. Ale foczka na zdjęciu. Oj szarpałby jak reksio szynkę. Mmm

Z kraju

Polityka i społeczeństwo