Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Pojazdów na ulicach przybywa, uruchamiane zostają sygnalizacje świetlne

Dzisiaj rano uruchomione zostały kolejne sygnalizacje świetlne na lubelskich skrzyżowaniach. Za kilka dni wszystkie światła mają już działać.

W poniedziałek na terenie Lublina rozpoczęło się uruchamianie sygnalizacji świetlnych, które zostały wyłączone aby usprawnić ruch. Po wprowadzeniu zakazu przemieszczania się, liczba pojazdów na ulicach miasta znacznie spadła. Dlatego też wraz z początkiem kwietnia część sygnalizacji świetlnych została przełączona w tryb awaryjny, czyli pulsującego żółtego światła. Wnioskowali o to kierowcy wskazując, że ruch na ulicach zmniejszył się przynajmniej o połowę. Tymczasem na wielu skrzyżowaniach uruchamiało się czerwone światło, pomimo że z bocznych ulic nie wyjeżdżają żadne pojazdy, lub są to pojedyncze auta.

Obecnie pojazdów na ulicach z dnia na dzień zaczęło przybywać. Dlatego miasto postanowiło wznowić działania wyłączonych sygnalizacji. W pierwszej kolejności światła uruchomiono na skrzyżowaniach ulic: Lubomelska/Czechowska, Orkana/Zwycięska, Orkana/Poznańska/wyjazd z Tesco, Lipowa/Ofiar Katynia, Metalurgiczna/Grygowej, Unii Lubelskiej/wjazd do galerii handlowej Vivo, Droga Męczenników Majdanka/Wrońska, Droga Męczenników Majdanka/Startowa, Fabryczna/Kościelna a także Lubomelska/Wieniawska/Tramecourta. W kolejnych dniach uruchomione zostaną sygnalizacje świetlne na kolejnych skrzyżowaniach: al. Unii Lubelskiej/ul. Fabryczna, Droga Męczenników Majdanka/ ul. H. Ordonówny, Nałęczowska/zjazdy w al.Mazowieckiego, Krochmalna/Diamentowa a także na przejściach dla pieszych przy ul. Muzycznej i Choiny.

Cały czas utrzymany zostanie tryb automatycznego wzbudzania w sygnalizacjach na przejściach dla pieszych. Tego typu działanie detektorów z jednej strony ma zapewnić zwiększenie bezpieczeństwa pieszych eliminując lub ograniczając konieczność bezpośredniego kontaktu z przyciskami, z drugiej strony zaś, jak zapewniają miejscy urzędnicy, nie powoduje drastycznego pogorszenia sytuacji w ruchu drogowym dla pojazdów. Jedynie w trzech miejscach zdecydowano się na przywrócenie działania przycisków do wywoływania zielonego światła. Dotyczy to przejść dla pieszych na ul. Muzycznej, Choiny i na al. Warszawskiej przy ul. Tulipanowej.

(fot. lublin112)

11 komentarzy

  1. Spokojnie po wyborach zamkną wszystko z powrotem z jednego powodu : BO MOGĄ.

  2. No i ponownie wrócą korki !! Nie, nie dlatego że na ulicach przybyło aut. Tylko dlatego, że włączono na powrót sygnalizację która: a) powoduje korki i drastycznie zimniejsza płynność ruchu b) odmóżdża „kierowców” którzy po jej wyłączeniu nie są w stanie ogarnąć kto na danym skrzyżowaniu ma pierwszeństwo i co oznaczają stojące przed tym skrzyżowaniem znaki.

    • Dokładnie

    • Nie wiem czy wiesz ale uczestnikami ruchu drogowego są kierowcy i piesi i rowerzysci…i wszyscy maja swoje prawa i obowiazki. Nie ma powodu aby kosztem np pieszych traktować w sposób szczególny kierowców. Niestety to mam miejsce ale czas z tym kończyć. Nie widze problemu ze światłami jadąc samochodem przez Lublin, ale ilekroć idę pieszo lub jadę rowerem to nie rozumiem ze muszę włączyć sobie światło zielone co oznacza że ZAWSZE muszę CZEKAĆ, a chcę tak jak inni uczestnicy mieć szansę na to że dochodząc do pdp lub dojeżdzając do przejazdu dla rowerów „trafi mi sie zielone”.

  3. przecież koledzy inspiratora muszą z czegoś żyć. Trzeba nowe programy dla świateł wprowadzić , a to panie drogie rzeczy

    • Widzisz kolego, a ja wiedzę problem jadąc samochodem i to duży problem. Bo po prostu te światła generują korki i większe zanieczyszczenie środowiska (pojazdy stoją w miejscu zamiast sie przemieścić z A do B). A co do roweru i chodzenia to naprawdę trafiłeś jak kulą w płot. Kiedyś trenowałem przez dobrych kilka lat kolarstwo górskie, a teraz nadal często jeżdżę na rowerze który pozostał moim hobby. Jeśli chodzi o spacerowanie to też pokonuję w ten sposób naprawdę duże odległości i jakoś nie przeszkadza i to że muszę nacisnąć przycisk i poczekać na zielone. No i jakoś nigdy nie widziałem korka utworzonego z rowerów czy ludzi czekających na zielone, a z samochodów i owszem i to codziennie.

  4. może prokurator się tym wreszcie zajmie

  5. Kiedy wyłączą światła w nocy na wiadukcie na al. Warszawskiej nad al. solidarności?

    • Mam nadzieję że NIGDY. Tam dozwolona prędkośc to 50, a dalej w kierunku ronda 40. Niektórych tylko swiatła zmusza do hamowania i niech tak zostanie.

Z kraju