Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Podpisano porozumienie dotyczące przebudowy linii kolejowej do Włodawy. „To przełomowe wydarzenie dla regionu”

Linia kolejowa z Chełma do Włodawy ma zostać przebudowana, dodatkowo zostanie przedłużona do centrum Włodawy. Uruchomione zostanie na niej również całoroczne połączenie pomiędzy tymi miastami.

W czwartek we Włodawie odbyło się podpisanie listu intencyjnego oraz porozumienia o współpracy w sprawie modernizacji linii kolejowej nr 81 Chełm – Włodawa wraz z jej przedłużeniem do centrum Włodawy. W wydarzeniu wzięli udział wicepremier minister Aktywów Państwowych Jacek Sasin, Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski a także burmistrz Włodawy, prezydent Chełma, Starości Włodawski i Chełmski, oraz Wójtowie gmin Włodawa, Wola Uhruska, Ruda Huta i Chełm.

Jak wyjaśniał Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski, Lubelszczyzna zasługuje na to, aby być normalnym regionem gospodarczym, który korzysta z tego, że rozwija się, że powstają nowe zakłady pracy, nowe przedsiębiorstwa, a ludziom żyje się lepiej niż dotychczas. Dodał, że wschód Polski jest taką samą częścią kraju jak regiony bardziej rozwinięte. Dlatego też potrzeba nam autostrad, dróg szybkiego ruchu i nowoczesnych linii kolejowych. Jeżeli chodzi o linie kolejowe, to z programu kolej plus w naszym regionie, oprócz przedłużenia linii kolejowej z Chełma do Włodawy, powstanie fragment linii do Zamościa, nowa linia do Janowa Lubelskiego i Biłgoraja oraz przebudowana zostanie linia do Lubartowa i Parczewa. Marszałek dodał, że są to niewielkie kroki, lecz milowe do rozwoju gospodarczego województwa lubelskiego.

Burmistrz Włodawy Wiesław Muszyński wyjaśniał, że rewitalizacja tej linii kolejowej jest przełomowym wydarzeniem. Inwestycja ta ma być niezwykle ważna i znacząca dla rozwoju gospodarczego gmin i miast, oraz rozwoju turystyki. Z kolei Jacek Sasin tłumaczył, że część Polski, która do tej pory była na uboczu zainteresowania rządzących, zyskuje swoją szansę na szybki rozwój. Dzięki modernizacji i reaktywacji linii kolejowej do Włodawy mieszkańcy zyskają dostęp do wygodnego środka transportu, a region będzie mógł skorzystać na ruchu turystycznym. Dodał też, że misją Rządu, we współpracy z Prezydentem Andrzejem Dudą, jest walka z wykluczeniem. Zarówno inwestycyjnym jak i transportowym. Regiony dotychczas pomijane w planowaniu strategicznych inwestycji teraz mają korzystać z dedykowanych programów i nadrabiać lata zastoju. Dobre zmiany mają mają zaś sprzyjać wzrostowi dobrobytu w każdym zakątku kraju.

Linia kolejowa nr 81 Chełm – Włodawa położona ma długość ok. 45 km, obecnie jej stacja końcowa znajduje się kilka km od centrum Włodawy. Wykorzystywana jest głównie sezonowo, w wakacje kursuje nią szynobus z Chełma. Ze względu na zły stan torowiska, pociągi mogą się tym szlakiem poruszać z prędkością ok. 40-60 km/h, przez co podróż z Chełma do Włodawy trwa nawet do 1,5 godziny. Po przebudowie maksymalna prędkość będzie wynosiła do 120 km/h. Wartość inwestycji ma wynosić około 230 mln zł, z czego 15 proc. ma pochodzić ze środków samorządów.

(fot. Ministerstwo Aktywów Państwowych)

10 komentarzy

  1. List intencyjny o niczym nie przesądza.

  2. Trza dać tam Czosnkowskiego on sprzeda J.Białe Helmutowi. Przy przy okazji sprzeda trakcję, wodociągi, ulice i co tam jeszcze pozostało

    • Miet vel helmut, tam cza Ciebie dać, taki bystry jesteś, żebyś bielety sprawdzał. Trakcję też ogarniesz, ale pod butami jak będziesz biegł za puciungiem. Nie spinaj się tak bo Ci łuła pęknie w tym wudnymciungu… a wtedy nie pozostanie Ci nic…

    • menel z Okuninki

      idiota rodem z kaczystanu

  3. tylko po-psl nawet listów, dających szanse nie podpisywali bo to mało atrakcyjna dla nich Polska

  4. o ho ho no to się może za 1o lat doczekają:) heheh sadząc po czasie w jakim pkp robi poszczególne inwestycje;) np. janowska, diamentowa . itp itd;)

  5. żal kaczę ściska ludziska

    Ilu tu troli pisowskich. A przychodzą wybory to jakoś Holaczuka już nikt nie chce. Co za dobry był nie? XD

  6. Ciekawy jestem czy chociaż jeden człowiek na Lubelszczyźnie uwierzy w te zapowiedzi, bo ja na to nie dam się nabrać. Nagle przed wyborami zachciało im się budować linie kolejowe tam gdzie jej nigdy nie było i nie będzie.

Z kraju