Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Niesprawne hamulce w naczepie i zakaz dalszej jazdy (zdjęcia)

Niesprawne hamulce w naczepie to kolejny przykład skrajnej nieodpowiedzialności przewoźnika i kierowcy. Funkcjonariusze ITD wydali zakaz dalszego poruszania się naczepy.

W miniony wtorek inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie w miejscowości Woroniec w powiecie bialskim zatrzymali do kontroli pojazd należący do białoruskiego przewoźnika. Pojazdem wykonywano przewóz ładunku z Czech do Rosji, a masa całkowita zestawu wynosiła blisko 40 ton.

Jak się okazało podczas sprawdzania stanu technicznego pojazdu, na trzeciej osi naczepy lewa tarcza hamulcowa pokryta była rdzą. Taka sytuacja wskazuje, że układ hamulcowy jest niesprawny.

– Klocek hamulcowy prawidłowo współpracujący z tarczą, podczas swej pracy, również oczyszczałby tarczę z zalegających na niej zanieczyszczeń m.in. rdzy. Dla potwierdzenia diagnozy uniesiono koło i wykonano próbę hamowania. Wynik tej próby był jednoznaczny – koło pomimo zwiększania ciśnienia w układzie hamulcowym nadal się obracało. Usterkę zakwalifikowano jako usterkę niebezpieczną i wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone nałożeniem kary pieniężnej w kwocie 2000 złotych. Zatrzymano także dowód rejestracyjny naczepy i zakazano dalszej jazdy do czasu usunięcia usterki – wyjaśnia Paweł Gruszka Naczelnik Wydziału Inspekcji Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie.

Niesprawne hamulce w naczepie i zakaz dalszej jazdy (zdjęcia)

Niesprawne hamulce w naczepie i zakaz dalszej jazdy (zdjęcia)

(fot. ITD)

8 komentarzy

  1. Te szpilki to chyba migomatem dokleil

  2. Tak zupełnie nie czepiając się nikogo, to w pneumatycznym układzie hamulcowym do uruchomienia hamulca ciśnienie musi być zmniejszone, a nie zwiększone wg mojej wiedzy.

  3. To trochę przesada – postepowanie administracyjne za brak hamowania na jednyn kole!?
    Nie zawsze i codziennie da się kontrolować stan tarczy. Nie stworzył bezpośredniego zagrożenia dla życia i zdrowia, mógł działać w dobrej wierze. Nie było to świadome działanie tj jazda z przekroczeniem czasu pracy, znacznie przeładowanym pojazdem.
    Kilka lat temu w identycznej sytuacji kierowca dostał mandat i zakaz dalszej jazdy. Usterkę naprawił na miejscu (odczepił naczepę i pojechał kupić części i narzędzia). Ale dziś jeszcze laweciarz musi zarobić!

  4. nu dawaj pajechali

    • i bardzo dobrze jak naszych przewozniko wtepia z granica to nie rozumiem dlaczego my mamy nie sciagac kasy od obcych przewoznikow u nas….

Z kraju