Czwartek, 10 lipca 202510/07/2025
690 680 960
690 680 960

MPK Lublin kupuje kolejne autobusy hybrydowe. Zastąpią najstarsze i wysłużone pojazdy

Jeszcze nie zostało zrealizowane poprzednie zamówienie, a lubelskie MPK kupuje kolejne autobusy. Tak jak poprzednio będą to pojazdy przegubowe posiadające napęd hybrydowy.

MPK Lublin po raz kolejny w ostatnim czasie podjęło działania ku odmłodzeniu floty swoich pojazdy. Ponownie postawiono na autobusy hybrydowe typu plug-in, co oznacza, że są one wyposażone w dwa silniki: spalinowy oraz elektryczny. W ubiegłym miesiącu spółka otrzymała na ten cel unijne dofinansowanie w kwocie 24,6 mln zł.

Ogłoszony właśnie przetarg obejmuje zakup 9 autobusów o długości 18 metrów, a więc przegubowych. Do tego dochodzą także dwie ładowarki mobilne. Pojazdy mają być klimatyzowane, niskopodłogowe, wyposażone w automaty do sprzedaży biletów oraz bramki do zliczania pasażerów i głosową zapowiedź przystanków, monitoring, tzw. ciepłe guziki, porty USB oraz rozwiązania znacznie ułatwiające przewóz roweru.

Nowe autobusy pomieszczą w sumie 120 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne na ich zakup przeznaczyło 35,6 mln zł. Jakie to będą pojazdy dowiemy się w połowie lipca, gdyż do tego czasu spółka oczekuje na oferty.

Będą do kolejne tego typu autobusy w Lublinie. W marcu MPK rozstrzygnęło bowiem przetarg na zakup 20 przegubowych autobusów hybrydowych. W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta, od firmy Solaris Bus & Coach. I to właśnie pojazdy tej marki mają zostać dostarczone. W umowie zapisano, że producent ma na to 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Nowe pojazdy pojazdy zastąpią najstarsze i najbardziej wysłużone autobusy. Mowa o 12-metrowych Solarisach oraz Jelczach M121I4. Mają one po 17 i 18 lat.

12 komentarzy

  1. Ocena: 2

    Do wszystkich narzekających i podważających zakup autobusów pragnę zaznaczyć że tabor komunikacyjny oprócz swojego głównego przeznaczenia pełni także robe zabezpieczenia logistycznego w czasie klęsk lub wojny. Zobaczcie ze jak zawali się budynek podstawiany jest autobus jako tymczasowe schronienie. Nie wspomnę już że w czasie rojny to autobusy miałyby ułatwić ewakuację. Więc teraz malkonteci nie h dobie wyobraża taka ewakuację trolejbusem:)

  2. W mieście z trakcją trolejbusową kupuje się autobusy na baterie i spalinowe? Jestem faktycznie głupi, bo nie potrafię tego zrozumieć.

    • „Franio” nie jesteś głupi tylko jesteś ograniczony umysłowo.
      Głupi zauważyłby wiele miejsc w Śródmieściu bez trakcji trolejbusowej.
      Zauważyłby wiele dojazdów bez wspomnianej trakcji do różnych osiedli.
      Zrozumiałby, że nie inwestuje się tylko w jeden rodzaj transportu.
      Może kiedyś opiekunka zabierze cię na wycieczkę do miast, w których jeżdżą tramwaje.
      I wyobraź sobie, że nie tylko tramwaje.
      A są nawet miasta, w których są tory tramwajowe, trakcje trolejbusowe i autobusy hybrydowe.
      Bo jak wspomniałem nie inwestuje się tylko w jeden rodzaj transportu.

    • Ocena: 12

      Pojedziesz trolejbusem do Świdnika, Jabłonnej, Turki albo Kawki?
      Życzę powodzenia.

      • Ocena: 3

        Jechałem trolejbusem na lotnisko. Odpowiedni zasób baterii i trolejbus robi wszystkie trasy. W Pradze trolejbus funkcjonuje jak autobus elektryczny Na krótkim odcinku trakcji się ładuje i obrabia całe miasto bez drutów.

      • Najpierw to zatrudnijcie odpowiednią liczbę kierowców, a potem myślcie o taborze.

        • Chciałem dodać, za odpowiednie wynagrodzenie, więc nie minusujcie mnie drodzy kierowcy. Pozdrawiam!

      • Ocena: -9

        Większość ruchu komunikacji miejskiej odbywa się w mieście. Więc nie twórz obrazu na wyjątkach dotyczących kilku-kilkunastu % wszystkich linii.

  3. Akurat zastąpią!! Dobry kit! Dalej jeżdżą stare rumole bez klimy i z malymi okienkami i dalej będą jeździły. Zresztą nawet jak klima jest to nie włączona albo cieplutki nawiew przy 30 stopniach na dworze

  4. Ocena: -2

    Nie myśl gościu bo to nie na twoją głowę.

  5. Co to jest ładowarka mobilna?

  6. A gdzie te autobusy będą parkować? Toż parking tego nie utrzyma. Ciasno na placu.

Dodaj komentarz

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Sport

Polityka

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia