MPK Lublin kupuje kolejne autobusy hybrydowe. Zastąpią najstarsze i wysłużone pojazdy
15:13 16-06-2025 | Autor: redakcja

MPK Lublin po raz kolejny w ostatnim czasie podjęło działania ku odmłodzeniu floty swoich pojazdy. Ponownie postawiono na autobusy hybrydowe typu plug-in, co oznacza, że są one wyposażone w dwa silniki: spalinowy oraz elektryczny. W ubiegłym miesiącu spółka otrzymała na ten cel unijne dofinansowanie w kwocie 24,6 mln zł.
Ogłoszony właśnie przetarg obejmuje zakup 9 autobusów o długości 18 metrów, a więc przegubowych. Do tego dochodzą także dwie ładowarki mobilne. Pojazdy mają być klimatyzowane, niskopodłogowe, wyposażone w automaty do sprzedaży biletów oraz bramki do zliczania pasażerów i głosową zapowiedź przystanków, monitoring, tzw. ciepłe guziki, porty USB oraz rozwiązania znacznie ułatwiające przewóz roweru.
Nowe autobusy pomieszczą w sumie 120 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne na ich zakup przeznaczyło 35,6 mln zł. Jakie to będą pojazdy dowiemy się w połowie lipca, gdyż do tego czasu spółka oczekuje na oferty.
Będą do kolejne tego typu autobusy w Lublinie. W marcu MPK rozstrzygnęło bowiem przetarg na zakup 20 przegubowych autobusów hybrydowych. W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta, od firmy Solaris Bus & Coach. I to właśnie pojazdy tej marki mają zostać dostarczone. W umowie zapisano, że producent ma na to 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Nowe pojazdy pojazdy zastąpią najstarsze i najbardziej wysłużone autobusy. Mowa o 12-metrowych Solarisach oraz Jelczach M121I4. Mają one po 17 i 18 lat.
Do wszystkich narzekających i podważających zakup autobusów pragnę zaznaczyć że tabor komunikacyjny oprócz swojego głównego przeznaczenia pełni także robe zabezpieczenia logistycznego w czasie klęsk lub wojny. Zobaczcie ze jak zawali się budynek podstawiany jest autobus jako tymczasowe schronienie. Nie wspomnę już że w czasie rojny to autobusy miałyby ułatwić ewakuację. Więc teraz malkonteci nie h dobie wyobraża taka ewakuację trolejbusem:)
W mieście z trakcją trolejbusową kupuje się autobusy na baterie i spalinowe? Jestem faktycznie głupi, bo nie potrafię tego zrozumieć.
„Franio” nie jesteś głupi tylko jesteś ograniczony umysłowo.
Głupi zauważyłby wiele miejsc w Śródmieściu bez trakcji trolejbusowej.
Zauważyłby wiele dojazdów bez wspomnianej trakcji do różnych osiedli.
Zrozumiałby, że nie inwestuje się tylko w jeden rodzaj transportu.
Może kiedyś opiekunka zabierze cię na wycieczkę do miast, w których jeżdżą tramwaje.
I wyobraź sobie, że nie tylko tramwaje.
A są nawet miasta, w których są tory tramwajowe, trakcje trolejbusowe i autobusy hybrydowe.
Bo jak wspomniałem nie inwestuje się tylko w jeden rodzaj transportu.
Pojedziesz trolejbusem do Świdnika, Jabłonnej, Turki albo Kawki?
Życzę powodzenia.
Jechałem trolejbusem na lotnisko. Odpowiedni zasób baterii i trolejbus robi wszystkie trasy. W Pradze trolejbus funkcjonuje jak autobus elektryczny Na krótkim odcinku trakcji się ładuje i obrabia całe miasto bez drutów.
Najpierw to zatrudnijcie odpowiednią liczbę kierowców, a potem myślcie o taborze.
Chciałem dodać, za odpowiednie wynagrodzenie, więc nie minusujcie mnie drodzy kierowcy. Pozdrawiam!
Większość ruchu komunikacji miejskiej odbywa się w mieście. Więc nie twórz obrazu na wyjątkach dotyczących kilku-kilkunastu % wszystkich linii.
Akurat zastąpią!! Dobry kit! Dalej jeżdżą stare rumole bez klimy i z malymi okienkami i dalej będą jeździły. Zresztą nawet jak klima jest to nie włączona albo cieplutki nawiew przy 30 stopniach na dworze
Nie myśl gościu bo to nie na twoją głowę.
Co to jest ładowarka mobilna?
A gdzie te autobusy będą parkować? Toż parking tego nie utrzyma. Ciasno na placu.