690 680 960

Miasto przebuduje skrzyżowanie al. Witosa z ul. Doświadczalną

Miasto podpisało umowę na przebudowę skrzyżowania al. Witosa z ul. Doświadczalną. Wykonawcą prac jest spółka Strabag, a ich wartość to blisko 11,6 mln zł. Z nowych rozwiązań drogowych kierowcy skorzystają za rok.

– Rozpoczynamy kolejną ważną inwestycję w dzielnicy Felin. Podpisana właśnie umowa dotyczy przebudowy zbiegu al. Witosa z ul. Doświadczalną. Ponadto, już trwają prace projektowe nad nową sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu ulic: Franczaka „Lalka”, Skalskiego i Jagiellończyka. Po zrealizowaniu obu zadań znacznie poprawi się bezpieczeństwo i płynność ruchu w tej części miasta – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Obecnie na skrzyżowaniu al. Witosa i ul. Doświadczalnej nie ma wydzielonych pasów do skrętu, tego rodzaju relacje odbywają się z pasa do jazdy na wprost. Dlatego najważniejszą zmianą będzie budowa dodatkowych pasów do skrętu w lewo i prawo z al. Witosa w ul. Doświadczalną, dodatkowego pasa do skrętu z ul. Doświadczalnej w al. Witosa oraz przebudowa sygnalizacji świetlnej. Poprawi to znacząco bezpieczeństwo, poprzez zmniejszenie potencjalnych punków kolizji – skręt w lewo będzie się odbywał w bezpieczny sposób. Zmiany zakładają również dostosowanie długości pasów do obecnego natężenia ruchu, co pozwoli na to, by kumulacja pojazdów odbywała się na właściwych pasach ruchu.

Co więcej, przewidziano budowę brakującego odcinka ścieżki rowerowej od ul. Jagiełły do ul. Vetterów wraz z przejazdem rowerowym przez skrzyżowanie, co poprawi bezpieczeństwo rowerzystów. Powstanie także oświetlenie uliczne oraz chodniki. W ramach inwestycji drogowcy przebudują również zatoki autobusowe. Całość dopełni nowa infrastruktura do obsługi komunikacji miejskiej – wiaty przystankowe, biletomat i punkt dynamicznej informacji pasażerskiej.

Inwestycję przewidziano w formule zaprojektuj i wybuduj. W pierwszej kolejności powstanie dokumentacja projektowa, a następnie rozpoczną się prace drogowe. Wykonawca będzie miał łącznie rok na realizację zadania. Nowa infrastruktura powinna być gotowa do końca października 2023 r.

Prace na skrzyżowaniu to dodatkowe elementy projektu unijnego pn. „Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej w Lublinie”.

(fot. źródło UM Lublin)

16 komentarzy

  1. Jedyny sens przebudowy to rondo i likwidacja świateł.. no ale nikomu nie chodzi aby ruch był płynny.

  2. 11 baniek za dorobienie pasów do skrętu i wiaty przystankowej? Ktoś ma chyba nierówno pod sufitem. Jest w Lublinie wiele innych miejsc, gdzie można wydać z większym pożytkiem te pieniądze. No i jeszcze jedno, nie rozumiem jak kolejna sygnalizacja ma się przełożyć na płynność ruchu. Jak tylko zacznie działać, na Franczaka korki będą masakryczne.

  3. W ubiegłym roku w Białej Podlaskiej skasowali większość świateł na rzecz rond i wszystko chodzi płynnie razem z obwodnicą, która jest w ciągu drogi krajowej nr 2 i nikt nie narzeka. Brak sygnalizacji to oszczędność energii.

Kursy walut

  • USD 4.3252zł -0.24%
  • GBP 5.3505zł -0.34%
  • EUR 4.7076zł -0.35%
  • CHF 4.6961zł -0.38%

Polub nas