Sobota, 04 maja 202404/05/2024
690 680 960
690 680 960

Krzesła biurowe idealne dla pracowników

Czy wiesz, że niewygodne, źle dobrane krzesło oraz nieprawidłowa postawa podczas siedzenia mogą negatywnie odbić się na zdrowiu Twoich pracowników, obniżyć koncentrację i ogólną jakość pracy? Długotrwała praca w pozycji siedzącej zwłaszcza na nieergonomicznym krześle biurowym powoduje ból pleców oraz przyczynia się do występowania poważnych schorzeń kręgosłupa.

Pracodawcy zobowiązani są do zapewnienia pracownikom wyposażenia, umożliwiającego bezpieczną i ergonomiczną pracę. Jednak z czym wiąże się pojęcie ergonomii? Jakie modele krzeseł biurowych będą optymalne dla zdrowia i komfortu pracowników.

Ergonomiczne krzesła biurowe, czyli jakie?

Ergonomiczne meble, w tym także krzesła biurowe, są projektowane z uwzględnieniem anatomii i fizjologii człowieka. Celem jest stworzenie produktów, które zapewniają wygodę, wsparcie i zdrową postawę podczas długotrwałego użytkowania. Dzięki temu ergonomiczne krzesła dostosowują się do ciała użytkownika, minimalizując ryzyko dolegliwości związanych z niewłaściwą postawą i siedzeniem. 

Ergonomiczne krzesła biurowe gwarantują komfort podczas siedzenia oraz pełną swobodę ruchów. Zapewniają użytkownikowi wygodną i niewymuszoną pozycję, wpierając zdrową postawę podczas pracy. Krzesło biurowe cechuje anatomicznie wyprofilowane siedzisko i oparcie, stabilna podstawa z co najmniej pięcioma punktami podparcia, regulowane podłokietniki czy możliwość obrotu fotela wokół osi pionowej w zakresie 360°. Jednak to co cechuje najlepsze krzesła biurowe, to jak największa możliwość regulacji parametrów, pozwalających na indywidualne dopasowanie do wzrostu i postury użytkownika. 

Jeśli planujesz zakup krzeseł biurowych polecanych przez fizjoterapeutów, sprawdź ofertę firmy Sigma na stronie: https://sigma.pl/krzesla-i-fotele-biurowe/

Jakie najważniejsze funkcje posiada przyjazne zdrowiu krzesło biurowe?

  1. Regulacja wysokości siedziska – odpowiednie ustawienie wysokości siedziska w zakresie od 40 do 50 cm od podłogi pozwala dostosować wysokość krzesła do wzrostu użytkownika oraz umożliwia zachowanie prawidłowej pozycji ciała w stosunku do biurka.
  2. Regulacja głębokości siedziska – pozwala dopasować głębokość siedziska do anatomii ciała, w taki sposób, by uda były podparte na całej długości, a plecy przylegały do oparcia krzesła. Regulacja odbywa się w płaszczyźnie poziomej, w zakresie przód-tył.
  3. Regulacja odchylenia oparcia – pozwala odchylić oparcie do tyłu w zakresie 30 stopni, co umożliwia odpoczynek plecom.  
  4. Podparcie lędźwiowepowinno zapewniać wygodny spoczynek plecom, a przy tym utrzymać naturalną krzywiznę kręgosłupa. Występują modele krzeseł z pełną regulacją podparcia lędźwiowego na wysokość i głębokość, a także bez niej.
  5. Podłokietniki z opcją regulacji – zapewniają prawidłowe podparcie dla przedramion i łokci, zmniejszając napięcie mięśniowe. Niektóre modele krzeseł posiadają regulację podłokietników nawet w 4 płaszczyznach (wysokość, szerokość, długość i kąt podparcia)
  6. Regulowany zagłówek – zdecydowanie zwiększa komfort siedzenia, pozwalając odpocząć kręgosłupowi szyjnemu podczas wielogodzinnej pracy. Odciąża kręgi szyjne i eliminuje ból karku. 

Aranżacja biura i jakość mebli odgrywają także rolę wizerunkową. Designerskie i estetyczne meble biurowe pozytywnie wpływają na wizerunek firmy jako profesjonalnej, prosperującej i dbającej o potrzeby pracowników. Trwałe i solidne krzesła to długoterminowa inwestycja, zarówno w zdrowie zespołu, jak i w meble, które będą służyły przez lata.

Krzesła biurowe idealne dla pracowników