Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Kolejne utrudnienia w ruchu na wjeździe do Lubartowa. Pojazdy będą przepuszczane wahadłowo

Przez tydzień kierowcy wjeżdżający do Lubartowa od strony Lublina muszą spodziewać się dodatkowych utrudnień w ruchu. Związane są one z prowadzoną od końca kwietnia przebudową ul. Lubelskiej.

W czwartek rozpoczął się kolejny etap przebudowy ul. Lubelskiej w Lubartowie. Wykonawca rozpoczął bowiem układanie asfaltu. W związku z tym wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu. Przez tydzień, gdyż do przyszłego czwartku 16 lipca, na poszczególnych odcinkach ulicy będzie obowiązywał ruch wahadłowy.

Prace związane z przebudową ul. Lubelskiej rozpoczęły się pod koniec kwietnia. Prowadzone są one na odcinku od ronda na skrzyżowaniu z ulicami Kolejową i Piaskową do ronda w Łucce, gdzie swój początek ma obwodnica Lubartowa. Władze miasta podkreślają, że jest to jedna z największych i najważniejszych inwestycji drogowych w Lubartowie w ostatnim czasie. Chodzi nie tylko o względy komunikacyjne, lecz również znacząco poprawi się bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak też niechronionych uczestników ruchu drogowego.

Projekt przebudowy przewiduje, że ulica będzie miała jezdnię o szerokości 10 m, która zostanie podzielona na 3 pasy ruchu, z czego środkowy służył będzie do skrętów w lewo. Żeby jednak kierowcy nie wykorzystywali go do wyprzedzania i jazdy ze zbyt dużą prędkością, ma on być podzielony wysepkami na krótsze odcinki. Pojawi się również więcej przejść dla pieszych, które mają być przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Chodzi o obniżone krawężniki i żółte płytki z wypustkami, każde z nich ma też posiadać na środku jezdni azyl.

Wartość inwestycji opiewa na ponad 4,3 mln zł. Projekt realizowany jest w ramach projektu Mobilny LOF. Wykonawcą jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów. Władze miasta chcą, aby prace zakończyły się do 30 września 2020 roku.

(fot. UM Lubartów)

8 komentarzy

  1. Pomysł z d…
    Ogłoszony jest przetarg na S19 jak wybudują to nie będzie to droga wylotowa do Lublina tylko boczny wyjazd a droga do wjazdu na s19 będzie wąska norą bo po co – ul. Nowodworska.
    Więcej przejść no faktycznie bardzo potrzebne zwłaszcza co 100 metrow tym bardziej, że wyjeżdżając oprócz stacji pali nic nie ma po prawej stronie ale co tam może ktoś kiedyś będzie chciał się przejść na łąkę akurat będzie przejście może jeszcze światła i leżących policjantów bo stojących często tam widać.

    • Czuć, że jedynie samochodem sie przemieszczasz i masz wąski sposób rozumowania. W ruchu drogowym na równych prawach uczestniczą również rowerzyści i piesi i gwarantuje ci że oni potrzebują pdp i przejezdów dla rowerów. Ty jedynie martwisz się że będzie problem pojechać jak po autostradzie i bedzie trzeba jechać spokojniej niż dotychczas. Na uspokojeniu ruchu samochodowego zalezy innym uczestnikom ruchu drogowego tym nie chronionym, bo tylko mniejsza prędkość samochodów zapewni im większe bezpieczeństwo.

      • widziałeś tą ulicę i i jej okolice? wyjeżdżając z Lubartowa po prawej stronie od ul koźmińskiego do ronda nic nie ma same pola oprócz stacji paliw zaraz przy koźmińskiego i zakładu pogrzebowego i firmy przy rondzie pomiędzy są jedynie pola/łąki, ścieżka rowerowa i chodnik jest zlokalizowany po lewej stronie przy działkach budowlanych i nie ma najmniejszego sensu robić tam przejść dla pieszych chyba że spragnionym żeby zatankowali na stacji

        • Moze własnie dlatego że po stronie stacji paliw, zakładu pogrzebowego i firmy nie ma chodnika, pieszy musi poruszac się po lewej stronie i przejść przez ulicę dokładnie w tych trzech miejscach . W tej sytuacji pieszy nie może przejść przy stacji paliw jesli idzie do firmy przy rondzie musi przejść przez jezdnię przy tej firmie. Brakuje chodnika po tej stronie i to jest pewnie powodem tylu przejśc dla pieszych. Jeszcze jest tam przystanek to z pewnoscią musi być pdp bo osiedle domków po lewej stronie.

          • proponuje zgodnie z twoim myśleniem robić przejście dla pieszych do każdego zakładu sklepu, domu, lokalu itd najlepiej zróbmy same deptaki wtedy będziesz szczęśliwy i nie będzie, że gdzieś nie da się dojść

  2. Olo ma całkowitą rację i od gazu mówię że jestem też pieszym i rowerzysta .ten remont to zmarnowane pieniądze bo nigdy nie czułem w tym miejscu żadnego zagrożenia ,była droga asfaltowa obok dla pieszych i rowerow i nigdy nie miałem problemu żeby z niej korzystać ani nie czułem żadnego zagrożenia .w Lubartowie jest klika inmych miejsc gdzie remont byłby bardziej niezbędny a za te kilka baniek stonowanych na ten zbędny remont należało zrobić remont np ul łąkowej czy piaskowej gdzie droga przypomina tor przeszkód

  3. Trzeba się cieszyć że drogi są remontowane i ich jakość jest coraz lepsza. Jest okres wakacyjny więc drogowcy chcą wykorzystać to że ruch jest znacznie mniejszy. Na wszystkie drogi kiedyś przyjdzie czas i pora. Sam kiedyś pracowałem w roli takiego pracownika i wiem że praca nie jest łatwa i lekka.

  4. Nie chcę być złym prorokiem ale nawierzchnia asfaltowa w stanie dobrym może będzie z rok. Remont lub przebudowa jak zwał bez wymiany podbudowy tylko frezowanie starego asfaltu? Piękne chodniki, krawężniki itp… ile wytrzyma nawierzchnia? Jaki jest czas gwarancji na wykonanie… nie trzeba być inżynierem drogownictwa żeby mieć wątpliwości, a za chwilę zamkną przejazd kolejowy na łączniku obwodnicy który będzie remontowany i cały ruch przez stację będzie skierowany? To by był dopiero test nowej drogi… Może ktoś z zarządzających przebudową by skomentował stan podbudowy pod nowym asfaltem bo z tego co pamìętam to stara nawierzchnia była w stanie wątpliwym łata na łacie i wydaje się że nie przez złą jakość asfaltu.

Z kraju