Dęblin postanowił obniżyć stawki podatku o połowę. Miasto chce stać się hubem transportowym i logistycznym
19:24 11-12-2024 | Autor: redakcja
Podatek od środków transportowych zaliczany jest do podatków lokalnych. To oznacza, że trafia on do kasy gmin, a jego stawki są ustalone przez radnych w drodze uchwały. Dlatego też jego wysokość jest inna w zależności od gminy. A kwoty potrafią się znacząco różnić. I tak w przypadku standardowego zestawu w postaci ciągnika siodłowego i naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej równej 40 ton, właściciele pojazdu zapłacą od 3 883 zł w Olsztynie do aż 12 421 zł w Krakowie.
Te miasta, które postanowiły zaoferować niską stawkę wskazują, że na tym korzystają, gdyż firmy przewozowe rejestrują na ich terenie swoje pojazdy. A jest o co walczyć, gdyż nasz kraj posiada dominującą pozycję w europejskim transporcie drogowym, odpowiadając za jedną piątą wszystkich przewozów. Flota ciężarówek obsługujących przewozy międzynarodowe na koniec ubiegłego roku liczyła 304 943 sztuki i z każdym rokiem rośnie.
Teraz o wpływy z branży transportowej postanowił zawalczyć Dęblin. Decyzją Radnych Rady Miasta, stawki podatku od środków transportowych zostały obniżone o połowę. Władze miasta określiły ruch radnych mianem przełomowego wskazując, iż pozwoli to zarówno na wsparcie lokalnej przedsiębiorczości, jednak przyciągnie też nowych inwestorów.
– Wprowadzamy stabilne i przewidywalne zasady opodatkowania, które realnie wesprą sektor transportowy w naszym mieście. To nie tylko ulga dla obecnych przedsiębiorców, ale także jasny sygnał dla firm spoza naszego regionu, że Dęblin jest miejscem przyjaznym dla biznesu – komentuje nową uchwałę burmistrz Dęblina Roman Bytniewski.
Zmiany zaczną obowiązywać od 1 stycznia i obejmują zarówno obniżenie wszystkich stawek podatku o 50 proc. w stosunku do poziomu z obecnego roku, jak też ujednolicenie zasad dla wszystkich posiadaczy opodatkowanych pojazdów. Zaznaczono, iż pozwoli to, aby Dęblin stał się hubem transportowym i logistycznym.
No i pięknie, oby inne miasta brały przykład
Bo ten podatek drogowy to wymysł zachodu żeby u nas koszty zwiększać. Zlikwidować go to dopiero będą sąsiedzi skakali!
O tak obniżyli podatki z ponad 50 mln długiem
bo liczą, że duże firmy transportowe „przeniosą” się do dęblina, wystarczy wirtualne biuro, które będzie ich obsługiwać, adres do doręczeń również można ustawić na „rzeczywistą” siedzibę firmy. Bardzo dobre posunięcie, prosty trik, który może przynieść dużo kasy do budżetu miasta