Niedziela, 19 maja 202419/05/2024
690 680 960
690 680 960

Chciała sprzedać klatkę dla psa, odezwał się oszust. Dobrze, że zadzwonił pracownik banku

Mieszkanka powiatu biłgorajskiego chciała sprzedaż przez Internet klatkę dla psa. Po krótkiej korespondencji z potencjalnym kupcem, weszła w otrzymany link, wypełniła go oczekując na realizację sprzedaży. Na szczęście zadzwonił do niej pracownik banku.

Do policjantów z Biłgoraja zgłosiła się 51-letnia mieszkanka powiatu biłgorajskiego, która poinformowała o próbie oszustwa podczas sprzedaży internetowej. Kobieta wspólnie z córką pod koniec lipca tego roku zamieściła na portalu internetowym ogłoszenie o sprzedaży klatki dla psa za kwotę 250 złotych.

Niedługo po tym, odezwała się osoba zainteresowana kupnem. Kobieta otrzymała link od firmy kurierskiej, w który kliknęła i wypełniła wymagany formularz. Następnie SMS-em potwierdziła warunki umowy.

Na szczęście otrzymała telefon z infolinii swojego banku z zapytaniem o autoryzację przelewu na kwotę ponad 1400 złotych. Zaskoczona 51-latka z pomocą pracownika banku natychmiast zablokowała płatność i dzięki temu nie straciła swoich pieniędzy.

Pamiętajmy o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online

• zanim dokonasz płatności online, upewnij się, że korzystasz z zaufanego serwisu;
• regularnie sprawdzaj swoje konto bankowe i historię transakcji, aby upewnić się, że nie ma na nim nieautoryzowanych transakcji;
• nie stosuj jednego hasła (tego samego) do wszystkich aplikacji, portali, stron w sieci, które tego wymagają;
• sprawdź, czy strona www na której jesteś jest prawdziwa np. czy adres witryny nie zawiera błędów, literówek lub znaków specjalnych;
• nie klikaj w podejrzane linki, które miałyby umożliwić płatności;
• uważnie czytaj powiadomienia z aplikacji Twojego banku, zwłaszcza gdy dotyczą autoryzacji płatności.

Jeden komentarz

  1. Uwaga uwaga link nie był od
    Formy kurierskiej

Dodaj komentarz