Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Będą światła na skrzyżowaniu ul. Diamentowej z ul. Krochmalną. Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu podpowiada jak nie zepsuć projektu

W tym roku na skrzyżowaniu ul. Diamentowej z ul. Krochmalną pojawi się sygnalizacja świetlna. Lubelskie Towarzystwo Zrównoważonego Transportu podpowiada jak nie zepsuć tego projektu.

– Będąc na finiszu „kampanii” o sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu Krochmalna – Diamentowa, chcielibyśmy dodać od siebie jeszcze kilka słów. Decyzja o budowie świateł to nie wszystko. Najważniejsze jest, aby dobrze je wykonać. Źle zaprojektowany system zwiększy bowiem korki – informuje Piotr Łuciuk z Lubelskiego Towarzystwa Zrównoważonego Transportu.

Pan Piotr wyjaśnia, że kluczem jest stworzenie tzw. „zielonej fali” do skrętu w lewo. Podobne rozwiązanie funkcjonuje np. na rondzie Honorowych Krwiodawców czy rondzie Dmowskiego. Światło zielone do zjazdu ze skrzyżowania zapalałoby się równocześnie, bądź po krótkiej chwili po świetle dla wjeżdżających na skrzyżowanie. Dzięki temu kierowcy mogliby wykonać skręt w lewo, w ramach jednej „fali” bez zatrzymywania się.

Kolejnym ważnym elementem jest włączenie skrzyżowania do przyszłego systemu inteligentnego sterowania ruchem (ITS). Pozwoli on na synchronizację świateł przede wszystkim z tymi na ulicy Jana Pawła II (skrzyżowanie z Nadbystrzycką oraz dalsze, z Filaretów).

– Kolejną kwestią jest przystanek Klub Jeździecki 02. W chwili obecnej dla kierowców autobusów linii 28 i 45 stoją przed nie lada wyzwaniem, ponieważ muszą zmienić w jednym momencie 3 pasy na ruchliwej jezdni. Co więcej, z racji na istniejące oznakowanie poziome, ciężkim jest wykonanie tego manewru zgodnie z przepisami prawa. Naszym zdaniem powinna powstać tutaj śluza dla komunikacji miejskiej – podobne rozwiązanie funkcjonuje już na ulicy Piłsudskiego w kierunku Lipowej vis a vis MPWiK – dodaje Piotr Łuciuk.

Warto rozważyć też, postulowane przez Radę Dzielnicy Za Cukrownią, przywrócenie drugiego pasa do skrętu w lewo dla jadących od strony dworca PKP. Pas ten został zlikwidowany w czasie ostatniej przebudowy skrzyżowania.

Koszt budowy sygnalizacji wyceniono na 800 tys. złotych. Wstępnie sygnalizacja miała powstać w ramach budżetu obywatelskiego, jednak pieniądze na ten cel przeznaczy miasto. Do propozycji budowy w tym miejscu świateł przychyla się lubelska Policja. Skrzyżowanie ul. Diamentowej z ul. Krochmalną to jedno z najniebezpieczniejszych skrzyżowań w mieście. W ubiegłym roku doszło tutaj do kilkudziesięciu kolizji i kilku poważnych wypadków/

2015-01-09 07:20:27
(fot. lublin112.pl)

16 komentarzy

  1. Gratulacje!!!!!!!!!!!! Teraz, zamiast przy skrzyżowaniu z ul. Wrotkowską korki będą w stronę al. Jana Pawła II zaczynać się przy ul. Diamentowa, a znając życie już od ul. Zemborzyckiej…

Z kraju