Włączenie CARGOTORU do PLK S.A. usprawni transport towarów drogą żelazną na Ukrainę (zdjęcia)
13:13 12-06-2024 | Autor: redakcja

Przejęcie spółki CARGOTOR sp. z o.o. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. usprawni procesy inwestycyjne, ujednolici standardy zarządzania infrastrukturą kolejową oraz polepszy przewóz towarów na wschód. PKP CARGO S.A. i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały list intencyjny, który wskazuje kierunek przyszłej współpracy i kontynuuje proces przejęcia jednostki zarządzającej między innymi Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze przez narodowego zarządcę infrastruktury.
– Ujednolicenie zarządzania infrastrukturą w zakresie tak istotnym dla transportu kolejowego i tranzytu towarów na linii wschód – zachód, jak Małaszewicze, ma szczególne znaczenie. Połączenie potencjału obu spółek wpisuje się w nasz cel strategiczny, czyli budowanie synergii i efektywności zarówno spółek kolejowych, jak i całej kolei w Polsce – powiedział Alan Beroud, prezes zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A.
– Przewiduję, że przejęcie 100% udziałów CARGOTOR sp. z o.o. przez PLK S.A. wywoła efekt synergii i w konsekwencji efekt działań inwestycyjnych i w przyszłości realizowanych celów biznesowych będzie o wiele lepszy – powiedział Piotr Wyborski, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
– Realizację wspólnego przedsięwzięcia oceniam jako celową i wartościową. Z perspektywy naszej Spółki dokonanie transakcji będzie stanowić istotny element w trwającym w Grupie PKP CARGO procesie doskonalenia struktury organizacyjnej grupy kapitałowej – powiedział p.o. prezesa zarządu PKP CARGO S.A. dr Marcin Wojewódka.
CARGOTOR sp. z o.o. jest strategicznym zarządcą infrastruktury na obszarze RP. Spółka zarządza Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze, na który składa się około 180 km torów ze stacjami: Chotyłów, Małaszewicze, Kobylany, Bór oraz rejonami Zaborze, Wólka, Podsędków i Raniewo. CARGOTOR zarządza 33 punktami ekspedycyjnymi o łącznej długości 24 km torów.

fot. PKP PLK
„Włączenie CARGOTORU do PLK S.A. usprawni transport towarów drogą żelazną na Ukrainę.”
Ale kit. Kierunek będzie odwrotny.
Widać po tych z lewej co to za „biznesmeny”. Rozkradanie Polski przyspieszy w 100%
Czyli zboże dalej będzie jechało z Ukrainy szerokimi torami.
jak chłopi będą dalej kupować to i będzie jechać
ale spasione knury. Wiadomo jaki będzie kierunek towarów.
Ciekawe.
Redaktor powinien zapoznać się z lokalizacją Małaszewicze.
Do czego ta uwaga?
W jaki sposób usprawni transport towarów drogą żelazną na Ukrainę, jeśli te tory nie łączą się z koleją ukraińską?
Prosimy zapoznać się z tematyką, o której szanowny Czytelnik dyskutuje…
Poważnie? Nawet nie sprawdziłeś o co chodzi, jak jeżdżą obecnie pociąg i kogoś pouczasz? Że też redkacja ma cierpliwość dyskutować z kimś takim !!!
Faktycznie nie wiem jak jeżdżą pociągi.
No nie wiesz, poczytaj trochę o ruchu kolejowym, który trafia do Małaszewicz i skąd on jest, a potem zabieraj się za komentowanie, ale mądre komentowanie, nie głupie.
Na Ukrainę czy z Ukrainy??