Czwartek, 22 maja 202522/05/2025
690 680 960
690 680 960

Włączenie CARGOTORU do PLK S.A. usprawni transport towarów drogą żelazną na Ukrainę (zdjęcia)

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i PKP CARGO S.A. kontynuują działania, aby spółka CARGOTOR Sp. z o. o., odpowiedzialna między innymi za zarządzanie Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze, do końca tego roku była częścią narodowego zarządcy infrastruktury. Włączenie CARGOTORU do PLK S.A. usprawni transport towarów drogą żelazną na Ukrainę.

Przejęcie spółki CARGOTOR sp. z o.o. przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. usprawni procesy inwestycyjne, ujednolici standardy zarządzania infrastrukturą kolejową oraz polepszy przewóz towarów na wschód. PKP CARGO S.A. i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały list intencyjny, który wskazuje kierunek przyszłej współpracy i kontynuuje proces przejęcia jednostki zarządzającej między innymi Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze przez narodowego zarządcę infrastruktury.

– Ujednolicenie zarządzania infrastrukturą w zakresie tak istotnym dla transportu kolejowego i tranzytu towarów na linii wschód – zachód, jak Małaszewicze, ma szczególne znaczenie. Połączenie potencjału obu spółek wpisuje się w nasz cel strategiczny, czyli budowanie synergii i efektywności zarówno spółek kolejowych, jak i całej kolei w Polsce – powiedział Alan Beroud, prezes zarządu Polskich Kolei Państwowych S.A.

– Przewiduję, że przejęcie 100% udziałów CARGOTOR sp. z o.o. przez PLK S.A. wywoła efekt synergii i w konsekwencji efekt działań inwestycyjnych i w przyszłości realizowanych celów biznesowych będzie o wiele lepszy – powiedział Piotr Wyborski, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

– Realizację wspólnego przedsięwzięcia oceniam jako celową i wartościową. Z perspektywy naszej Spółki dokonanie transakcji będzie stanowić istotny element w trwającym w Grupie PKP CARGO procesie doskonalenia struktury organizacyjnej grupy kapitałowej – powiedział p.o. prezesa zarządu PKP CARGO S.A. dr Marcin Wojewódka.

CARGOTOR sp. z o.o. jest strategicznym zarządcą infrastruktury na obszarze RP. Spółka zarządza Rejonem Przeładunkowym Małaszewicze, na który składa się około 180 km torów ze stacjami: Chotyłów, Małaszewicze, Kobylany, Bór oraz rejonami Zaborze, Wólka, Podsędków i Raniewo. CARGOTOR zarządza 33 punktami ekspedycyjnymi o łącznej długości 24 km torów.

Włączenie CARGOTORU do PLK S.A. usprawni transport towarów drogą żelazną na Ukrainę (zdjęcia)

fot. PKP PLK

(Źródło: PKP PLK)

13 komentarzy

  1. „Włączenie CARGOTORU do PLK S.A. usprawni transport towarów drogą żelazną na Ukrainę.”

    Ale kit. Kierunek będzie odwrotny.

  2. Ocena: 0

    Widać po tych z lewej co to za „biznesmeny”. Rozkradanie Polski przyspieszy w 100%

  3. Ocena: 0

    Czyli zboże dalej będzie jechało z Ukrainy szerokimi torami.

  4. ale spasione knury. Wiadomo jaki będzie kierunek towarów.

  5. Ocena: 0

    Ciekawe.
    Redaktor powinien zapoznać się z lokalizacją Małaszewicze.

    • Ocena: 0

      Do czego ta uwaga?

      • Ocena: 0

        W jaki sposób usprawni transport towarów drogą żelazną na Ukrainę, jeśli te tory nie łączą się z koleją ukraińską?

        • Ocena: 0

          Prosimy zapoznać się z tematyką, o której szanowny Czytelnik dyskutuje…

        • Ocena: 0

          Poważnie? Nawet nie sprawdziłeś o co chodzi, jak jeżdżą obecnie pociąg i kogoś pouczasz? Że też redkacja ma cierpliwość dyskutować z kimś takim !!!

          • Ocena: 0

            Faktycznie nie wiem jak jeżdżą pociągi.

            • Ocena: 0

              No nie wiesz, poczytaj trochę o ruchu kolejowym, który trafia do Małaszewicz i skąd on jest, a potem zabieraj się za komentowanie, ale mądre komentowanie, nie głupie.

  6. Na Ukrainę czy z Ukrainy??

Dodaj komentarz

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Polityka

Społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia