Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Przekazała sporo oszczędności na rachunek oszustów. Myślała, że rozmawia z pracownikami banku

Mieszkanka powiatu opolskiego w wyniku działania oszustów straciła prawie 50 tys. złotych. 46-latka myślała, że rozmawia z pracownikami banku. Przestępcy nakłonili kobietę, by przekazała swoje oszczędności zgromadzone na rachunku bankowym na wskazany przez oszustów rachunek bankowy, który miał zabezpieczyć pieniądze kobiety przed kradzieżą.

46-letnia kobieta odebrała telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik banku. Mężczyzna poinformował kobietę o tym, że ktoś na jej dane wziął kredyt na 25 tysięcy złotych i teraz będą starali się odzyskać te pieniądze. W tym celu z 46-latką skontaktuje się pracownik techniczny banku.

– Po chwili do 46-latki zadzwoniła kobieta podająca się za pracownika bezpieczeństwa banku. Oszustka oświadczyła, że wspólnie z Policją pracują nad wstrzymaniem zaciągniętego kredytu podając jednocześnie, że z 46-latką skontaktuje się policjant dowodzący akcją w sprawie oszustw bankowych. Oszuści na zmianę rozmawiając z 46-latką, nakłonili kobietę, by zgromadzone na rachunku bankowym środki pieniężne przelała na wskazane przez oszustów konto, które miałoby zabezpieczyć oszczędności kobiety przed kradzieżą – relacjonuje komisarz Sabina Piłat-Kozieł z opolskiej Policji.

Oszuści wskazali, że kobieta ma zrobić przelew ekspresowy, bo inaczej jej oszczędności zostaną skradzione.

– Przerażona 46-latka działając pod presją czasu i będąc w stałym kontakcie z oszustami dokonała przelewu prawie 50 tysięcy złotych na wskazane przez oszustów konto wierząc, że w ten sposób chroni zgromadzone przez siebie oszczędności – dodaje komisarz Sabina Piłat-Kozieł.

Gdy „pracownica banku” ponownie próbowała namówić 46-latkę na wykonanie kolejnego przelewu, kobieta zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa i zgłosiła sprawę na Policje. Śledztwo w tej sprawie prowadzą opolscy policjanci.

Nie daj się oszukać fałszywym pracownikom banku

Oszustwa metodą „na pracownika banku” to próby wyłudzenia informacji lub dostępu do konta bankowego, przez oszusta podającego się za pracownika w banku. Oto kilka zasad bezpieczeństwa, które warto pamiętać, aby nie dać się oszukać w takiej sytuacji:\

Weryfikuj tożsamość: Zawsze dokładnie weryfikuj tożsamość osoby dzwoniącej lub kontaktującej się z Tobą w imieniu banku. Możesz poprosić o numer identyfikacyjny pracownika, nazwisko, stanowisko i numer kontaktowy do oddziału banku. Następnie samodzielnie zadzwoń do banku, korzystając z oficjalnego numeru telefonu podanego na oficjalnej stronie internetowej banku, aby potwierdzić tożsamość osoby.

Nie udzielaj informacji osobistych: Nie udzielaj nikomu swojego hasła do banku, numeru karty kredytowej, kodu CVV ani innych poufnych danych przez telefon lub email. Bank nigdy nie prosi o takie informacje w niezabezpieczonych wiadomościach.

Ostrzeżenia o poufności: Upewnij się, że jesteś świadomy ostrzeżeń banku dotyczących zachowania poufności. Banki zazwyczaj nie proszą o przekazywanie poufnych danych przez telefon lub email.

Nie daj się speszyć: Oszuści często próbują działać pod presją czasu lub strachu. Nie poddawaj się presji i nie podejmuj pochopnych decyzji. Skonsultuj się z osobą zaufaną lub bezpośrednio z bankiem.

Zachowaj ostrożność w przypadku ofert „zbyt dobrych, aby były prawdziwe”: Oszuści często wykorzystują atrakcyjne oferty lub „promocje” jako pretekst do uzyskania dostępu do Twoich danych. Zawsze sprawdzaj wiarygodność takich ofert i skonsultuj się z bankiem, zanim podejmiesz jakiekolwiek działania.

Zachowuj zdrowy rozsądek: Jeśli coś wydaje Ci się podejrzane lub niezwykłe, to prawdopodobnie jest to próba oszustwa. Nie wahaj się kwestionować i zadawać dodatkowych pytań.

Raportuj podejrzane działania: Jeśli otrzymasz podejrzany telefon lub email, niezwłocznie skontaktuj się z bankiem i zgłoś podejrzenie oszustwa. Banki zazwyczaj mają specjalne numery telefonów lub adresy email do zgłaszania takich przypadków.

Pamiętaj, że Twoja ostrożność i świadomość są kluczowe w zapobieganiu próbom oszustwa metodą „na pracownika banku”. Oszuści często wykorzystują manipulację psychologiczną, aby zdobyć dostęp do Twoich danych, dlatego warto być czujnym i niezależnym w podejmowaniu decyzji dotyczących finansów.

16 komentarzy

  1. jołopstwo powiatowe w akcji jak codzień

  2. ##### niemieckich sługusów

    i tacy właśnie głosowali na chyżego rója pod namową „wstajesz i łżesz”:

  3. A takich Chinach ostrzeżenia o oszustwach wiszą w każdym budynku użyteczności publicznej.U nas decydenci jakoś nie mogą zdecydować się na podobne posunięcie.Ciekawe dlaczego?

  4. Znowu zagrożone oszczędności i bezpieczne konto🤣🤣🤣🤣🤣

Dodaj komentarz

Z kraju