Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Obwodnica Lublina: GDDKiA rozważa wprowadzenie zakazu wyprzedzania dla ciężarówek

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozważa wprowadzenie zakazu wyprzedzania dla ciężarówek na niektórych drogach ekspresowych. Wśród nich jest obwodnica Lublina.

39 komentarzy

  1. A ja po wakacyjnych wyjazdach nad morze (a1 i A2) gorąco popieram ten pomysł. Nie licząc idiotów grubo przekraczających obowiązujące na autostradach ograniczenia prędkości to właśnie kierowcy TIRów wyprzedzający się wzajemnie byli dla mnie i wielu innych kierowców największym problemem i zagrożeniem. Szczytem wszystkiego były przypadki zajeżdżania drogi jadącym płynnie osobówkom by jeden TIR przez blisko 5 minut wyprzedzał 2-3 inne jadące zderzak w zderzak. Po tegorocznym urlopie już wiem, że za rok w trasę ruszam uzbrojony w rejestrator jazdy i nie zamierzam filmów nim nagranych zatrzymywać tylko dla siebie. Chętnie nagrania udostępnię odpowiednim służbom. Takich idiotów stwarzających zagrożenie należy tępić, karać, zwalczać – jednym słowem wyrywać drogowe chwasty. Niech się wyprzedzają tam, gdzie są trzy pasy, albo nie stwarzają takiego zagrożenia. Przy dużym, wakacyjnym natężeniu ruchu nie mogą tworzyć na drogach zagrożenia.

  2. Tiry na tory!

  3. „może kogoś denerwować, lecz nie jest to takie częste”

    Denerwować, dobre sobie, niech powie to rodzinom osób które zginęły przez wyprzedzające się TIRy

  4. do MAUZERA .kasztanie osłem to jesteś Ty , a wiesz dlaczego bo na 99% nie potrafiłbyś ruszyć takim zestawem a możesz sobie statystyki z udziałem dużych i średnich pojazdów,a pseudo driverów w osobówkach

  5. Owszem.ale tylko pod warunkiem, że karani mandatami za utrudnianie ruchu będą slamazary jadace poniżej 80 km/h.. Wtedy wprowadzajcie zakaz. Oczywiscie jesli będą to „tylko” 2 pasy w jednym kierunku. Żeby nie było. Jeżdżę busem po UE. Pozdrawiam wszystkich kamionistow.

    • Popieram – jak ktoś czuje się niepewnie jadąc droga o prędkości dopuszczalnej 120 km/h to niech jedzie drogami lokalnymi.

  6. Jeżdzę obwodnica i eską codziennie, rano w stronę Kurowa, popołudniu wracam do Lublina wjeżdżając węzłem Rudnik i moim zdaniem ten zakaz jest jak najbardziej potrzebny. Wyprzedzające sie nawzajem tiry stwarzają potężne zagrożenie. Tak naprawde jestem świadkiem takich sytuacji każdego dnia i jesli kierowcy Tirów uważają ze kierowcy osobówek nie potrafią jeździć, to ja sie pytam, kto im dał kwity na zawodowego. Wiadomo, nie nalezy generslizowac, ale naprawde jest to częsty widok. Co ciekawe, nikt tak szybko nie puszcza osobówek niz kierowcy ukraińscy, taka moja codzienna obserwacja.

  7. Bo to wszystko wina bezmózgich władz, które planują ekspresówki i autostrady tylko z dwoma pasami zamiast z trzema. I mam tu na myśli wszystkie władze, z różnych ugrupowań i szczebli bo ekspresówek nie wybudowano nagle. Jakby były trzy pasy to nie byłoby problemu. A koszt takiej drogi wcale nie jest o 1/3 większy. Tylu kryminalistów wylegiwuje się za pieniądze podatników a wystarczy ich zatrudnić przy budowie dróg, w kamieniołomach przy produkcji kruszywa czy przy robieniu podbudowy.

  8. A może zrobić jak w Niemczech w określonych godzinach i na określonych odcinkach a nie na wszystkich drogach z kolei kierowca osobówki widzący taki znak zwolni ze 170 do 130 (żeby nie wpaść za łukiem w tył ciężarówki) bo przecież znaki powinni wszyscy czytać

  9. Jeszcze powstawiajcie takie zakazy na trasie Lublin-Piaski, szczególnie przed górką za węzłem Świdnik i przed górką za wiaduktem w Wierzchowiskach – tam dopiero kierowcy ciężarówek dają popisy głupoty, wyprzedzając pod górę, ledwo się przesuwając do przodu.

  10. Bzdura totalna!!! Sam jeżdżę bardzo często obwodnicą z Lublina do Kurowa samochodem ciężarowym.Dla mojego pojazdu optymalna prędkość to 75km/h. I nie widzę żadnego sensownego powodu,dlaczego ktoś kto jedzie 90 ma się wlec za mną

Z kraju