Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Myślała, że zadzwonił do niej pracownik banku. Straciła blisko 50 tys. złotych

51-latka wierząc, że prowadzi rozmowę z pracownikiem banku, została poinformowana, że jej środki finansowe są w niebezpieczeństwie. Zgodnie z instrukcjami oszusta, zdecydowała się na zaciągnięcie pożyczki o wartości prawie 50 000 złotych, po czym przelała tę kwotę na wskazane konto bankowe.

Mieszkanka gminy Kamionka zgłosiła w lubartowskiej komendzie, że padła ofiarą oszustwa na kwotę blisko 50 tysięcy złotych. Według jej relacji, oszust skontaktował się z nią na jej prywatny numer telefonu informując, że jej środki na koncie bankowym są zagrożone, ponieważ ktoś złożył w jej imieniu wniosek o pożyczkę.

Oszust poinformował ją również, że cała operacja jest ściśle poufna i że w nią zaangażowani są policjanci. Nakazał kobiecie udać się do swojego banku i zaciągnąć pożyczkę na kwotę blisko 50 tysięcy złotych, a następnie wpłacić te środki na wskazany przez oszusta wpłatomat. 51-latka przeprowadziła łącznie 13 transakcji, co łącznie stanowiło stratę prawie 50 tysięcy złotych.

Oszust utrzymywał stały kontakt telefoniczny z poszkodowaną przez niemal cały ten okres i wydawał jej instrukcje dotyczące kolejnych kroków. Następnego dnia ponownie zadzwonił, twierdząc, że konieczne jest zaksięgowanie środków, aby kobieta odzyskała pełną kwotę. Niestety, obietnice te okazały się fałszywe. Kontakt z oszustem został zerwany, a 51-latka straciła oszczędności.

Policjanci przypominają, że ani policjant, ani prokurator, ani pracownik banku nigdy nie dzwoni i nie prosi o przekazanie pieniędzy. Jeśli nie jesteśmy pewni, z kim rozmawiamy, najlepiej jest rozłączyć się i samodzielnie skontaktować się z odpowiednią instytucją.

Oto kilka porad, jak nie dać się oszukać:

?Zachowaj ostrożność – jeśli otrzymasz telefon lub wiadomość e-mail, w której proszą cię o ujawnienie poufnych informacji, niezwłocznie zweryfikuj tożsamość osoby lub instytucji dzwoniącej.

?Nie ujawniaj swoich poufnych informacji – nie podawaj swojego hasła, numeru karty kredytowej, numeru konta bankowego lub innych poufnych informacji przez telefon lub e-mail.

?Zweryfikuj numer telefonu – jeśli dzwoni do ciebie osoba, która podaje się za pracownika banku lub inną instytucję, a numer telefonu wydaje ci się podejrzany, skontaktuj się bezpośrednio z instytucją, aby potwierdzić, czy pochodzi ona od rzeczywistego pracownika.

?Nie przekazuj pieniędzy na rachunki, których źródła nie są pewne – zawsze upewnij się, że rachunek, na który przekazujesz pieniądze, należy do rzeczywistej osoby lub instytucji, a nie do oszusta.

?Używaj zabezpieczeń technologicznych – niektóre banki i instytucje finansowe oferują dodatkowe zabezpieczenia technologiczne, takie jak hasła jednorazowe, które mogą pomóc zidentyfikować oszustwa.

?Raportuj oszustwa – jeśli podejrzewasz, że padłeś ofiarą oszustwa, niezwłocznie skontaktuj się z instytucją, której dotyczyła próba oszustwa i zawiadom organy ścigania.

Pamiętaj, że oszuści stale wymyślają nowe metody oszustw, więc zachowanie ostrożności i uważności jest kluczowe w celu uniknięcia oszustw.

15 komentarzy

  1. I pomyśleć że ona gdzieś pracuje

    • Wątpię.
      Sądzę, że to jedna z tych, co ślepo popierają Jarosława. Żyje z socjalu bo pracować się nie opłaca.

Dodaj komentarz

Z kraju