Kolejne zamknięcia sklepów Intermarche. „Mocno związaliśmy się z polskim rynkiem i wraz z nim chcemy się rozwijać”

Przedstawiciele sieci sklepów Intermarche odnieśli się do zamykania kolejnych marketów w naszym regionie. Zapewniają, że jest to jednen z możliwych scenariuszy zakończenia procesu naprawczego jaki wspólnie z właścicielem jest wdrażany w przypadku stwierdzenia nierentowności danego sklepu.

Sieć sklepów Intermarche odniosła się do naszych informacji dotyczących zamknięcia kolejnych sklepów w naszym regionie. W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o wyprzedawaniu całego znajdującego się na półkach towaru w sklepie przy ul. Artyleryjskiej w Białej Podlaskiej. Pracownicy nie ukrywali, że jest to związane z planowaną likwidacją działającego od lipca 2013 roku marketu. Wcześniej podobna sytuacja spotkała sklep w galerii handlowej Skende przy al. Spółdzielczości Pracy w Lublinie. W tym przypadku zaczęło się już w sierpniu, kiedy to wiele półek, a nawet całych regałów stało pustych. W listopadzie zaś spółka Giovana, prowadząca lubelski sklep, została postawiona w stan likwidacji.

Pomimo tego przedstawiciele centrali Intermarché tłumaczyli nam, że sklep niezmiennie prowadzi działalność handlową i jest dostępny dla klientów. Nie wyjaśniali jednak jednak nic na temat braków w zaopatrzeniu, czy też dalszego funkcjonowania obiektu. Podkreślali jedynie, że Grupa Muszkieterów wspólnie ze swoimi franczyzobiorcami, właścicielami poszczególnych sklepów, prowadzi stałą analizę efektywności biznesowej wszystkich przedsiębiorstw działających pod jej szyldami. Dodano, że po wnikliwych badaniach podejmowane są wspólne decyzje dotyczące ewentualnych modyfikacji działalności, czy zwiększające atrakcyjność oferty dla klientów.

W przesłanym nam teraz oświadczeniu Grupa Muszkieterów zapewnia, że poprzez ponad 20-letnie doświadczenie bardzo mocno związała się z polskim rynkiem i wraz z nim chce się dalej rozwijać. Zarząd Grupy dostrzega zaś potencjał wzrostu i podejmuje wszelkie kroki, zarówno inwestycyjne, jak i te związane ze zmianami organizacyjnymi, aby niezmiennie odgrywać na nim kluczową rolę. Potwierdzeniem zaangażowania Grupy na polskim rynku handlu detalicznego mają zaś być jej rosnące obroty, które w 2018 roku wyniosły blisko 7,5 mld zł, a już po trzech kwartałach tego roku 5,7 mld zł. Dodatkowo podawany jest wyraźny wzrost obrotów w sklepach porównywalnych, które na koniec listopada zyskały prawie +5 proc. Sieć podkreśla również, że zdecydowana większość sklepów Intermarché rokrocznie wypracowuje zyski.

– Nie sposób jednak analizować sytuacji Grupy w oderwaniu od koniunktury gospodarczej i wyzwań, z jakimi mierzy się cała branża. Znaczące konsekwencje przyniosły rosnąca konkurencja, częściowy zakaz handlu w niedziele oraz wzrost cen energii. Niektórym większym sklepom, takim jak te prowadzone pod szyldami Intermarché, w szczególnych przypadkach trudniej generować zyski niż w poprzednich latach. Dodatkowo, na ich kondycję i rentowność istotny wpływ ma również sytuacja na rynku lokalnym i rosnąca konkurencja. Między innymi te czynniki sprawiły, że już od ponad roku priorytetem dla Grupy Muszkieterów pozostaje wnikliwa analiza rynku i dostosowanie się do jego dynamiki. Jednym z możliwych wyników tego procesu są zamknięcia niektórych placówek czy re-otwarcia niektórych z nich w nowych lokalizacjach. Na drugim biegunie leżą oczywiście nowe otwarcia w miastach, w których dotychczas Grupa Muszkieterów nie była obecna. Te działania pozwalają Grupie stopniowo wzmacniać model biznesowy, o czym świadczą dobre wyniki otwartych w ostatnim roku sklepów pod szyldem Intermarché – wyjaśnia Agata Piekarz-Urbaś z Grupy Muszkieterów.

Sieć zapewnia również, że grono właścicieli sklepów zrzeszonych pod szyldami Grupy Muszkieterów stale rośnie i liczy obecnie około 300 niezależnych polskich przedsiębiorców. Niektórzy z nich, prowadzą po kilka sklepów, jak jeden z przedsiębiorców, który na przestrzeni ostatniego roku przeniósł wszystkie cztery, prowadzone dotąd pod innym szyldem sklepy, do Grupy Muszkieterów. Niezależnie od przynależności, wszyscy franczyzobiorcy podejmują własne decyzje biznesowe. Decyzje o zamknięciach poszczególnych marketów są jednym z możliwych scenariuszy zakończenia procesu naprawczego jaki wspólnie z właścicielem jest wdrażany w przypadku stwierdzenia nierentowności danego sklepu. Plany naprawcze są indywidualnie dopasowywane do jego sytuacji. Wewnętrzny organ Grupy – Komisja Finansowa, w której skład wchodzą także inni przedsiębiorcy, wraz z właścicielem danego sklepu analizuje dokładnie sytuację, tak, aby wypracować najlepsze możliwe rozwiązanie.

W naszym regionie markety sieci Intermarche znajdują się jeszcze w Rykach, Dęblinie, Bełżycach, Zamościu oraz w Tomaszowie Lubelskim.

(fot. nadesłane)

Zobacz również

5 komentarzy

  1. Z tego elokwentnego wywodu rzeczniczki „Muszkieterów”, daje się wysnuć wniosek, że jedni franczyzobiorcy plajtują, ale..zawsze daje się znaleźć na ich miejsce kolejnych w nowych lokalizacjach :)) Może by tak zorganizować spotkanie pierwszych z drugimi? :))

  2. Skutek zakazu handlu w niedzielę. Teraz PiS wszystkim da pracę.

  3. Nawet nie wiedziałem że taki sklep był w Lublinie.

  4. ale po co o tym się rozpisywać – w sytuacji w której sklepy wyrastają jak grzyby po deszczu, na osiedlu potrafi stać kilka obok siebie, plajty są nieuniknione. pytanie dlaczego władze miasta pozwalają na tak intensywny przyrost dużych sklepów, przecież prędzej czy później te blaszaki albo zaczną straszyć, albo opanują je jakże eleganckie „chińczyki” tudzież ciuchlandy.

  5. głosujcie na PIS

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 4.1801zł 0.2%
    • GBP 5.1434zł -0.01%
    • EUR 4.5362zł 0.04%
    • CHF 4.2987zł 0.24%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      #zostańwdomu z Muzeum Wsi Lubelskiej | Oferta kulturalna Muzeum w sieci
      #zostańwdomu i weź udział w warsztatach kultury online
      Pilecki.Raport
      Zaproszenie na Festiwal Teatralny „Zwierciadła”
      CITY TRAIL: czas na ostateczne rozstrzygnięcia
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.