Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Jak wybrać odpowiednie oprogramowanie CRM?

Popularność oprogramowania CRM sprawia, że jego dostawcy oferują wiele rozwiązań. W jakie funkcjonalności powinien być wyposażony program dla biura nieruchomości? Czy korzystanie z CRM musi wiązać się z dużymi wydatkami?

Jak działa system CRM?

Oprogramowanie CRM (Customer Relationship Management) jest niezwykle popularne wśród firm, ponieważ usprawnia ono codzienny kontakt z klientami. Jeżeli prowadzisz biuro nieruchomości, to z pewnością wiesz, że gromadzenie informacji przekazywanych przez potencjalnych nabywców jest kluczowe podczas tworzenia dla nich spersonalizowanych propozycji. Systemy CRM to zarówno baza danych, w której możesz zapisać preferencje klienta, jak i narzędzie do generowania ofert.

Chcesz nabyć program dla biur nieruchomości? Zobacz, w jakie funkcje są wyposażone najlepsze narzędzia CRM.

Łatwe zarządzanie ofertami – oszczędzaj czas

Jednym z kluczowych obowiązków agentów nieruchomości jest przygotowywanie atrakcyjnych ofert nieruchomości wystawionych na sprzedaż. Dobre oprogramowanie CRM usprawnia ten proces – pozwala szybko stworzyć ofertę. Jednocześnie jej publikacją na największych portalach ogłoszeniowych może zająć się dostawca systemu.

Sprawna publikacja to nie wszystko – oprogramowanie CRM może też monitorować skuteczność poszczególnych ogłoszeń. To informacje cenne choćby podczas planowania budżetu na promocję ofert.

Informacje o klientach w jednym miejscu

Oprogramowanie CRM dla biur nieruchomości pozwala gromadzić informacje o klientach. O jakich danych mowa? Kluczowe są:

  • numer telefonu i dane osobowe klienta,
  • informacje otrzymane od klienta – mogą one dotyczyć np. preferowanej lokalizacji czy metrażu nieruchomości,
  • pytania, jakie zadał klient.

System CRM może być przy tym zintegrowany z pocztą e-mail. Takie rozwiązanie pozwala uniezależnić się od programów pocztowych – wszystkie informacje o kliencie (wraz z korespondencją) zostają zgromadzone w jednym miejscu.

Warto, aby system CRM pozwalał też na ustawienie przypomnień o kontakcie z klientem. Podtrzymanie kontaktu ma korzystny wpływ na budowę długofalowej relacji z nabywcą lub sprzedawcą nieruchomości.

Dostęp do informacji również poza biurem

Agenci nieruchomości pracują nie tylko w biurze, ale również poza nim – w zakres ich obowiązków wchodzi prezentacja nieruchomości. Jeżeli szukasz oprogramowania dla biura nieruchomości, upewnij się, że wybrany system jest dostosowany do urządzeń mobilnych. Dzięki temu każdy zatrudniony przez Ciebie agent będzie miał dostęp do informacji również w terenie.

Jeżeli oprogramowanie CRM będzie dostępne w chmurze, to w firmie będzie też można wdrożyć hybrydowy model pracy – w ustalone dni pracownicy będą mogli wykonywać pracę poza siedzibą.

Raportowanie i monitorowanie statystyk

Prowadząc biuro nieruchomości, z pewnością wiesz, że informacje np. o efektywności poszczególnych portali ogłoszeniowych czy dane sprzedażowe przydają się w trakcie planowania działań marketingowych. Właśnie dlatego dobry CRM powinien uwzględniać rozwiązania z tego obszaru.

W zależności od wybranego oprogramowania możesz pozyskiwać dane z różnych źródeł, np. mediów społecznościowych czy wykorzystywanych aplikacji.