Poniedziałek, 22 kwietnia 202422/04/2024
690 680 960
690 680 960

Dostała informację, że ma zaktualizować dane na koncie Netflix. Straciła sporo pieniędzy

Mieszkanka Międzyrzeca Podlaskiego otrzymała wiadomość z informacją o zaktualizowaniu danych do płatności na koncie Netflix. Kobieta weszła w link, który przekierował ją na stronę łudząco podobną do strony Netflix i wypełniła wszystkie informacje w kwestionariuszu. Finalnie straciła niemal 23 tysiące złotych.

Do komisariatu w Międzyrzecu Podlaskim zgłosiła się 43-letnia mieszkanka miasta, która została oszukana. Pokrzywdzona oświadczyła, że posiada konto na platformie Netflix, wiec gdy otrzymała maila z informacją o konieczności zaktualizowania informacji o płatności nie zdziwiła się tym faktem.

Wiadomość zawierała link przekierowujący na stronę łudząco podobną do oryginalnej, gdzie konieczne było podanie danych karty płatniczej wraz z kodem CVV. Po tym kobieta otrzymała wiadomość o dodaniu jej karty do systemu płatności internetowej. Nie otrzymała jednak żadnego SMS-a z koniecznością autoryzowania transakcji.

Dopiero następnego dnia zorientowała się, że na jej koncie powiązanym z kartą pojawiło się szereg zagranicznych transakcji na łączną kwotę niemal 23 tysięcy złotych. Wówczas zablokowała kartę informując o oszustwie mundurowych.

?Przeczytaj: Wyłudzanie informacji i podejrzane wiadomości e-mail lub SMS rzekomo wysłane z serwisu Netflix. Zachowaj ostrożność!

(fot. pixabay.com\ilustracyjne)

16 komentarzy

  1. Odi Profanum Vulgus

    „Pokrzywdzona oświadczyła, że posiada konto na platformie Netflix, wiec gdy otrzymała maila z informacją o konieczności zaktualizowania informacji o płatności nie zdziwiła się tym faktem”

    Niech zgadnę – konto na wp albo o2? Likwidować wszelkie skrzynki e-mail na polskich serwerach. To raj dla oszustów i naciągaczy, bo filtr antyspamowy praktycznie tam nie istnieje, więc skrzynka przyjmuje najgorszy nawet scammerski syf. Też dostawałem takie maile rzekomo od Netflixa, kiedy miałem skrzynkę na o2.

  2. Ja pomiedzy 6 a 15 lutego mialem kilka prob wyludzenia na Netflixa. Pierwsza miala miejsce tuż przed datą rozliczenia miesięcznego. Dwie proby zglosilem do Netflixa mailem na konto dedykowane do zgloszeń takich ataków. Żadnego odzewu. A wystarczyloby zeby netflix wyswietlil krotki komunikat prewencyjny albo zamailowal i ta Pani nie stracilaby kasy. Konto mam na gmail wiec serwer pocztowy bez znaczenia jest.

Z kraju