Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Długa dyskusja zakończyła się podjęciem decyzji. Strefa płatnego parkowania w Lublinie będzie większa

Na dzisiejszej sesji Rady Miasta radni po długiej i nerwowej niekiedy dyskusji, podjęli decyzję o rozszerzeniu granic strefy płatnego parkowania. Dobra informacja jest taka, że nie od razu. Zmiany wejdą w życie dopiero od 1 czerwca 2021 r.

50 komentarzy

  1. Domagamy się powrotu płatności mobilnej przez aplikację SkyCash. Dlaczego w tej kwestii jest monopol jednej aplikacji (kiepskiej i wątpliwe bezpiecznej).

    • Dokładnie. Startowałeś płatność, po powrocie stop i człowiek płacił uczciwie za czas. Ale nasze urzędasy postanowiły dać monopol firmie, która wymaga podpięcia karty. Lublin został jedynym dużym miastem gdzie najpopularniejsza aplikacja nie dział. Brak jakiegokolwiek wytłumaczenia.
      A niby urzędnicy mają reprezentować społeczeństwo. Sitwa i własny interes.

    • bo płaciłeś za tyle ile stałeś. A teraz choć zejdzie ci 45 minut kupujesz na 1h żeby mieć zapas zęby nie trafić na kanara. Spóźnisz się 2 minuty a on już za szybę wkłada. świstek. Było kupić 10 minut więcej.

    • I jeszcze nowe parkometry. Koszt ich wymiany pewnie kolosalny, wczesniej bilet nie dłużej niż minute z drukowaniem, teraz trzeba sie oklikać i ostać przy tym.

  2. … parkowanie musi być płatne bo inaczej porzucone wraki zastawią resztę wolnych miejsc

  3. Ależ łaskawość… ” Jednak same ulice: Prusa, Unicka, Podzamcze, Lwowska oraz al. Tysiąclecia i Solidarności w strefę nie zostaną włączone.”
    Niby gdzie na tych ulicach można zaparkować?

  4. Myślał aż wyłysiał

    A potem sie pier…..e mieszkańcom potworka LOVE z którego wyczeszą prowizję ja w MIŚ-u. Parkometry postawić pod ratuszem ! Co ? Bidoki ?

  5. Jedyna słuszna decyzja. Jak dla mnie to w całym Lublinie mogła by być strefa płatnego parkowania. Trochę tego szrotu ubyłoby z ulic, chodników, dróg pożarowych z dnia na dzień – nie płacisz, odholować, a nie tak, że złomy stoją latami i zajmują miejsce, bo nie da się znaleźć właściciela itp.
    Jeżeli ktoś rzeczywiście potrzebuje samochodu (czy nawet kilku) to opłaty miesięczne rzędu 100-200 złotych (czyli porównywalne z trzymaniem samochodu na parkingu prywatnym) nie powinny być na tyle duże, żeby Pana Kierowcy nie było na nie stać. Ci którzy parkują na parkingach płatnych, czy w swoich prywatnych miejscach postojowych/garażu też płacą i to nawet więcej, więc taka opłata dla parkujących na ulicy (czyli terenie miasta), sprawiałaby, że opłaty za parkowanie byłyby bardziej sprawiedliwe.

    • Co powiesz Franiu o prywatnym parkowaniu po pracy i miejskich abonamentach w pracy? Za jeden samochód, dwie opłaty?

    • Franiu, świat nie jest „sprawiedliwy”. Poza tym co dla jednych jest sprawiedliwe, dla innych nie.
      Ok, niech sobie będą strefy płatnego parkowania, ale w tych strefach miejsca parkingowe niech będą przystosowane do parkowania, a nie wydzielony kawałek chodnika, gdzie niejednokrotnie dla pieszych nie zostawia się 1,5 m szerokości (tyle powinno być!), gdzie trzeba wjeżdżać po krawężnikach i niszczyć felgi. Niech to będą zatoki parkingowe ulokowane wzdłuż ulic.

  6. Największe szpitale i strefa żebyś jadąc do lekarza parkował w oddali i brał taksówkę by podjechać pod szpital!

  7. Dlaczego zmieniono sposób parkowania z poprzecznego na równoległy? Na początku ul. Skłodowskiej, teraz na Langiewicza 5? Miejsca do parkowania poprzecznego dosyć, teraz gdy parkują wzdłuż, myślę, że 1/3 samochodów mniej się zmieści. Jakie jest tego uzasadnienie?

Z kraju