Długa dyskusja zakończyła się podjęciem decyzji. Strefa płatnego parkowania w Lublinie będzie większa

Na dzisiejszej sesji Rady Miasta radni po długiej i nerwowej niekiedy dyskusji, podjęli decyzję o rozszerzeniu granic strefy płatnego parkowania. Dobra informacja jest taka, że nie od razu. Zmiany wejdą w życie dopiero od 1 czerwca 2021 r.

Blisko dwie godziny lubelscy radni dyskutowali na temat propozycji ratusza, związanej z rozszerzeniem granic strefy płatnego parkowania. Wysuwano zarówno argumenty, które wskazywały zasadność wprowadzenia opłat za parkowanie przy kolejnych ulicach, nie brakowało jednak głosów mówiących, że to kolejne sięganie do kieszeni mieszkańców. Sporo czasu rozmawiano na temat ujętego na terenie nowej podstrefy parkingu przy targowisku Bazar. Głos w tej sprawie postanowił zabrać nawet prezes spółki Bazar, która dzierżawi ten teren. Dopiero wyjaśnienia ze strony zastępcy prezydenta Lublina Artura Szymczyka, że za parkowanie płacić trzeba będzie jedynie przy ulicach a nie na parkingu, zakończyła dyskusję. Ostatecznie większość radnych zadecydowała o poszerzeniu strefy.

Projekt uchwały, nad której przyjęciem głosowali radni, przewiduje stworzenie kolejnej, czwartej już podstrefy. Oznaczona ona zostanie literą D. Jej obszar mają ograniczać ulice: Tysiąclecia (od Unii Lubelskiej do Lubartowskiej), Solidarności (od Lubartowskiej do Prusa), Prusa, Jaczewskiego, Obywatelska, Unicka, Podzamcze, Lwowska (od Podzamcze do ronda imienia Romana Dmowskiego), oraz rzeka Bystrzyca (od Piłsudskiego do Unii Lubelskiej), Unii Lubelskiej (od mostu na rzece Bystrzycy do Zygmuntowskich), Zygmuntowskie, Piłsudskiego (od Zygmuntowskich do mostu na rzece Bystrzycy). Jednak same ulice: Prusa, Unicka, Podzamcze, Lwowska oraz al. Tysiąclecia i Solidarności w strefę nie zostaną włączone.

Jak czytamy w uzasadnieniu wprowadzenia tego typu zmian, na obszarze tym obserwowane jest wysokie zapotrzebowanie na miejsca postojowe szczególnie w rejonie szpitali i dworca autobusowego. Jednocześnie występuje tam deficyt miejsc postojowych. Wprowadzenie opłat za postój ma zapewnić zwiększenie rotacji parkujących pojazdów. Ponadto proponowane rozwiązanie posłuży promowaniu alternatywnych form transportu, w tym transportu zbiorowego, co odzwierciedla przyjętą politykę transportową Miasta. Jeżeli chodzi o opłaty, to zaproponowano, aby były one na takim samym poziomie, jak w podstrefie C.

Oznacza to, że kierowcy musieliby płacić 2 zł za pierwszą godzinę parkowania, 2,40 zł za drugą, 2,80 zł za trzecią oraz po 2 zł za każdą kolejną. Parkowanie przez całą dobę to koszt 15 zł. W przypadku abonamentów, za miesięczny należałoby zapłacić 150 zł, za półroczny 750 zł, a koszt rocznego parkowania określono na kwotę 1300 zł. Jeżeli chodzi o osoby, które mieszkają na tym terenie, dla nich roczny abonament kosztowałby 150 zł. Projekt przewiduje, że wprowadzenie opłat za parkowanie na w podstrefie D ma zostać wprowadzone od 1 czerwca 2021 r.

(fot. lublin112)

50 komentarzy

  1. Zamiast ułatwiać, utrudniają. Była aplikacja do mobilnego parkowania, znaleźli lepszą. Było dwie strefy, są trzy będą cztery. Wykupisz Bilet w strefie „C” Zaparkujesz w „B” i za 20-30 groszy masz 100zł mandatu. Płać i płacz. Podatki, opłaty z biletów, a parkingów nie ma. Budujemy „Parkuj i jedz” Tylko kto z tego korzysta? Czas przejazdu osobówka przez skrajne punkty lublina to max 20 minut, a MPK? 1h? ile osób będzie z tego korzystało? Na skale kraju stoi to puste. Także podwyżki, mandaty, większe strefy a jak nie było gdzie zaparkować miejscami tak nie ma nadal.

    • Najważniejszy jest LUBLIN !! nie człowiek.

      • jak tu się dziwić, że ludzie z Lublina uciekają.
        W okolicach szpitala ludzie parkują na kilka dni bo przyjeżdzają z daleka, więc i tak te samochody będą tam stały.
        Po za tym i tak stoją te same samochody w strefach bo ludzie pracują, mają dzieci i nie mają czasu na bujanie się autobusem po 2h dziennie. A jak przyjezdni to co mają zrobić? Jakoś na każdym wjeżdzie do LBN nie ma parkingu przesiadkowego, i gorsza kategoria ludzi ma płacić więcej.

        • Lublin był zadłużany od lat 90tych (najbardziej za Pruszkowskiego PiS ale to mało istotne…) i jak waliłem prawdą miedzy oczy że lublin tanecznym krokiem idzie ku przepaści finansowej (stadiony, parki fontanny, CSK, biurowce dla urzedasów itp „inwestycje”…) to był hejt… aahahah
          teraz mo..dy w kubeł… przyzwyczajać się bo to dopiero początek…

    • Prezydent ma ludzi w d...e

      W nieodkażanych pozamykanych autobusach MPK jest bardzo duże prawdopodobieństwo zakażenia się COVIO-19!!. W czasach pandemii takie uchwały to brak empatii u lubelskich radnych .

      • ciekawe ilu z nich korzysta z mpk…..

        • „pandemia” to eksterminacja głupców…

          • i słabych… i to nie jest przypadek…!
            co osłabia układ odporności: stres, strach, siedzenie w domu (brak ruchu), gu…niane jedzenie, niedotlenienie (maseczki…), brak podstawowej opieki medycznej (zamknięte przychodnie…) itp…
            Genialne… w imię ratowania ludzi przed niechybną śmiercią na covid pozbędziemy się głupców którzy wierzą w pandemię i stosują się do „zaleceń”… oczywiście będą też ofiary postronne ale trudno…

            • Hitler tez pozbywał się słabych ogniw likwidował osobniki chore i słabe żeby stworzyć super rase już jedna Niemra w europarlamencie powiedziała że trzeba nas zagłodzić

      • A kiedy oni mieli empatię? Ptzejdz się kiedyś na jakąś sesję – to istna gowno burza pod publiczkę, spróbuj ktoregoś o coś poprosić – z marszu zadeklaruje pomoc, wykaże zainteresowanie a potem nawet telefonu od ciebie nie odbierze. Funkcja radnego jest przez te chore na ambicję wrzody traktowana jako trampolina do polityki wyższego rzędu. Tu nie chodzi o żadną pomoc ludziom a o zdobycie znajomości i zawiązanie układów. Kto miał z nimi do czynienia ten wie o czym mówię. Za Lenina już ludziom raz puściły nerwy i konczyli z takimi kulą w łeb na bruku, a historia często lubi się powtarzać.

  2. I jeszcze więcej instytucji w centrum miasta takich jak Urzędy, Sądy i Szpitale

    • Dusić frajerów ! Niech płacą. A co? Nie mają pieniędzy? Zobaczcie ile nowych samochodów musimy rejestrować. Stać ich. Popieram tą decyzję.

  3. A najdalej za 2 lata bedzie strefa „Z” granicząca z obwodnica Lublina i Zemborzycami na południu. Parkując pod blokiem będziesz zobowiązany do płacenia haraczu. I tu szansa dla carsharingów.

    • Niedługo za obwodnice przyjdzie nam płacić, choć zbudowana za nasze pieniądze! Ile płacimy podatków? ile czysto zostaje Ci z wypłaty? Dostajesz wypłatę ucinają, płacisz w sklepie kolejne podatki, akcyzy, podatki drogowe w paliwie. Autostrady płatne choć budowane za nasze pieniądze. to samo z infrastrukturą miejską, budżet skąd się bierze? A no z podatków , z podatków parkingi, a za parkingi znów musimy zapłacić

  4. A ul. Probostwo? Ciekawie czy tam gdzie teraz Straż miejska zakłada blokady, nagle płatne miejsca parkingowe bedą mozliwe

  5. Nie zapomnijcie poinformować osoby bezrobotne mieszkające w płatnej strefie parkowania o tym że nie będą mogły ubiegać się o abonament dla mieszkańca bo nie płacą podatków i rym samym nie składają PIT-ów w lubelskich urzędach skarbowych.

    • Szanowny panie, proszę przestać prowadzić dezinformację osoba bezrobotna mieszkająca w płatnej strefie parkowania będzie mogła parkować auto po opłaceniu normalnej miesięcznej opłaty parkingowej 220zł miesięcznie czyli 2640zł rocznie.Proszę nie kłamać.

  6. Żeby wszyscy radni zeszli na COVID-19!!

  7. Łysy szuka kasy ale zaraza i tak wszystkich w końcu załatwi i będzie jeszcze marzył zęby spotkać człowieka .

  8. Długa dyskusja jak włosy obecnie panującego.

  9. Koronawirus lubi takie decyzje.

  10. Gdyby były parkingi na obrzeżach miasta i dobra komunikacja miejska to dużo dojeżdzających parkowało by tu auta . Po co szukać miejsca w mieście tracić czas . Ale prezydent podnosi ceny biletów na mpk i dyskryminuje obywateli bo niby podatki płacą gdzieś indziej . śwoich tesz nie oszczędza kolejne strefy parkowania hi hi hi hi hi hi hi hi każdy powód dobry by kasa się zgadzała w RATUSZU .P.ŻUK

  11. No i dobrze. Firma będąca właścicielem parkometrów – zarobi. Miasto za dzierżawę – zarobi. Ten co wziął w kieszeń – zarobił. Proste? Wszyscy szczęśliwi. Przesiadka na MPK = miasto zarobi. A ty człecze – PŁAĆ !!!

    • przecież inspirator tych pomysłów to wybitny ekonomista, którego w uwielbieniu wybraliście na wodzusia. Jak chłopy jarka

  12. Płatny parking pod szpitalami. To genialne. Bo tam ludzie sobie stawiają samochody dla przyjemności. Mało im obciążeń z powodu samej choroby siebie lub bliskich. I tak muszą zaparkować bo nie mają wyjścia. Ale banda się na tym dorobi.

  13. Do czego są barany? Do strzyżenia! Ha ha ha…
    Żeby żyło się lepiej!

  14. Dojić trzeba bo dług straszny.

  15. Współczuję ludziom ze wsi Lublin.

  16. Niedługo mają podwyższać czynsz.

  17. To taka zachęta żeby jeździć MPK.

  18. Maszynka do robienia pieniędzy.

  19. A może by tak wybudować duży parking wielopoziomowy?

    • I pozwoli tam parkować za darmo. Albo lepiej niech ktoś (może masz pomysł kto) jeszcze do tego parkowania dopłaca.
      Budowa parkingu wielopoziomowego to dobry pomysł. Pod warunkiem, że kierowcy będą chcieli na nim parkować. Zdarza się też tak, że na takim parkingu są dostępne wolne miejsca, ale za to wokół parkingu wszystkie trawniki, chodniki, drogi rowerowe, PdP są pozastawiane nieprawidłowo parkującymi pojazdami.
      Zatem razem w parze z budową takich parkingów powinno iść skuteczne pilnowanie prawidłowości parkowania w okolicy.

  20. Ciekawy jestem na jakiej podstawie wydaje się bezpłatne upoważnienia do parkowania na terenie miasta.Przykład: Lipowa w okolicy dawnego komisariatu ,gdzie znak mówi o pojazdach wydziału zarządzania kryzysowego,a nie prywatnych.Również w innych miejscach spotyka się sporo samochodów z upoważnieniami wystawianymi przez zarząd dróg.Też chciałbym parkować za darmo,ale jako mieszkaniec muszę słono bulić za innych.

  21. Domagamy się powrotu płatności mobilnej przez aplikację SkyCash. Dlaczego w tej kwestii jest monopol jednej aplikacji (kiepskiej i wątpliwe bezpiecznej).

    • Dokładnie. Startowałeś płatność, po powrocie stop i człowiek płacił uczciwie za czas. Ale nasze urzędasy postanowiły dać monopol firmie, która wymaga podpięcia karty. Lublin został jedynym dużym miastem gdzie najpopularniejsza aplikacja nie dział. Brak jakiegokolwiek wytłumaczenia.
      A niby urzędnicy mają reprezentować społeczeństwo. Sitwa i własny interes.

    • bo płaciłeś za tyle ile stałeś. A teraz choć zejdzie ci 45 minut kupujesz na 1h żeby mieć zapas zęby nie trafić na kanara. Spóźnisz się 2 minuty a on już za szybę wkłada. świstek. Było kupić 10 minut więcej.

    • I jeszcze nowe parkometry. Koszt ich wymiany pewnie kolosalny, wczesniej bilet nie dłużej niż minute z drukowaniem, teraz trzeba sie oklikać i ostać przy tym.

  22. … parkowanie musi być płatne bo inaczej porzucone wraki zastawią resztę wolnych miejsc

  23. Ależ łaskawość… ” Jednak same ulice: Prusa, Unicka, Podzamcze, Lwowska oraz al. Tysiąclecia i Solidarności w strefę nie zostaną włączone.”
    Niby gdzie na tych ulicach można zaparkować?

  24. Myślał aż wyłysiał

    A potem sie pier…..e mieszkańcom potworka LOVE z którego wyczeszą prowizję ja w MIŚ-u. Parkometry postawić pod ratuszem ! Co ? Bidoki ?

  25. Jedyna słuszna decyzja. Jak dla mnie to w całym Lublinie mogła by być strefa płatnego parkowania. Trochę tego szrotu ubyłoby z ulic, chodników, dróg pożarowych z dnia na dzień – nie płacisz, odholować, a nie tak, że złomy stoją latami i zajmują miejsce, bo nie da się znaleźć właściciela itp.
    Jeżeli ktoś rzeczywiście potrzebuje samochodu (czy nawet kilku) to opłaty miesięczne rzędu 100-200 złotych (czyli porównywalne z trzymaniem samochodu na parkingu prywatnym) nie powinny być na tyle duże, żeby Pana Kierowcy nie było na nie stać. Ci którzy parkują na parkingach płatnych, czy w swoich prywatnych miejscach postojowych/garażu też płacą i to nawet więcej, więc taka opłata dla parkujących na ulicy (czyli terenie miasta), sprawiałaby, że opłaty za parkowanie byłyby bardziej sprawiedliwe.

    • Co powiesz Franiu o prywatnym parkowaniu po pracy i miejskich abonamentach w pracy? Za jeden samochód, dwie opłaty?

    • Franiu, świat nie jest „sprawiedliwy”. Poza tym co dla jednych jest sprawiedliwe, dla innych nie.
      Ok, niech sobie będą strefy płatnego parkowania, ale w tych strefach miejsca parkingowe niech będą przystosowane do parkowania, a nie wydzielony kawałek chodnika, gdzie niejednokrotnie dla pieszych nie zostawia się 1,5 m szerokości (tyle powinno być!), gdzie trzeba wjeżdżać po krawężnikach i niszczyć felgi. Niech to będą zatoki parkingowe ulokowane wzdłuż ulic.

  26. Największe szpitale i strefa żebyś jadąc do lekarza parkował w oddali i brał taksówkę by podjechać pod szpital!

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.8665zł -0.18%
    • GBP 5.0608zł -0.31%
    • EUR 4.5772zł -0.23%
    • CHF 4.2732zł 0.04%

    Polub nas

    Materiały wideo

    Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
    Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
    99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
    W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
    W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

    Co? Gdzie? Kiedy?

    Spektakl słowno – muzyczny „Nasz papież” w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim
    Targi marki Festool w Lublinie. Przedstawią rozwiązania dla branży stolarskiej i budowlanej
    Nabór do drużyny cheerleaderek – Perełki Tytanów
    „Obieraczki kapuściane” w Muzeum Wsi Lubelskiej
    Uroczyste obchody 81 rocznicy masowego mordu w Szczuczkach