Chińskie autobusy chcą podbić polski rynek. Na początek pojazd testowany jest w Kraśniku (zdjęcia)
18:56 16-11-2023 | Autor: redakcja

W środę w Centrum Przesiadkowym „Przystanek Kraśnik” odbyła się prezentacja autobusu elektrycznego King Long Smartcity PEV9. Pojazd ten jest nowością na polskim rynku, który zamierza wprowadzić firma EV Motors z Lublina. Jednak, aby to uczynić, musi nim zainteresować przewoźników. Stąd też ruszają testy w różnych miastach, z których Kraśnik jest pierwszym, po którego ulicach autobus będzie kursował. Za ok. dwa tygodnie pojazd ma trafić do Puław, następnie na liście są Oświęcim i Zakopane.
Jak podkreślali przedstawiciele producenta, autobus jest zaawansowany technicznie, a po naładowaniu baterii do pełna ma pokonać dystans około 300 kilometrów. Oprócz wydajności wskazywano również na kwestie bezpieczeństwa i liczne elementy poprawiające komfort pasażerów oraz kierowcy. Mowa tu o kamerę 360 stopni, liczne porty USB czy bardzo wydajną klimatyzację. Nie bez znaczenia ma być również przystępna cena.
King Long produkuje autobusy miejskie od 6 do 12 metrów długości oraz autobusy międzymiastowe i turystyczne. Kolejny z nich, tym razem 6-metrowy, również ma trafić do Kraśnika na testy. Jak wyjaśnia burmistrz Kraśnika Wojciech Wilk, miasto zostało wybrane do inauguracyjnych testów min. z uwagi na fakt, że jest liderem w ilości przetestowanych autobusów elektrycznych. Od 2019 roku w Kraśniku odbyło się już 15 takich testów i prezentacji.
Wiadomo jednak, że przynajmniej na razie chińskie autobusy nie będą kursowały po Kraśniku na stałe. Wszystko dlatego, że miasto niedawno zakupiło 4 elektryczne autobusy o długości 10,5 metra. Pojazdy marki MAN zostaną dostarczone na początku przyszłego roku.

fot. UM Kraśnik

fot. UM Kraśnik

fot. UM Kraśnik

fot. UM Kraśnik

fot. UM Kraśnik

fot. UM Kraśnik
Do pierwszych śniegów i mrozów.
W Gdańsku już jeździły elektryki, zasięg 2x mniejszy niż deklarowany. Przy większym obciążeniu, zapomnijcie o klimatyzacji czy ogrzewaniu w elektrykach.
Może Dziad Jakubowicki się skusi, żeby P0zyskać nowe eksP0naty do zajezdni?
A czytałeś kto jest odpowiedzialny za te artykuły – niezadowoleni kierowcy, a dlaczego? Bo nie stracą dodatek za oszczędność na paliwie, który jest min. w Lublinie. Każdy wie, że samochodu czy autobusu elektrycznego nie ciora się od 100 do 0, tylko się planuje przerwy na doładowanie, jak ktoś nie umie eksploatować autobusów elektrycznych czy aut to jego problem. Elektryki w Jaworznie, Warszawie czy innych miastach europy funkcjonują już od dobry kilku lat i nie ma z nimi problemów, trzeba je umieć eksploatować i nie łykać sensacji jak młody pelikan.
Chcę poznać twoją opinię za kilka lat jak obecnie nowiutkie elektryki będą miały po te kilka lat. A’propos, jak tam Ursusik?
Elektryki w Warszawie pokazały swoją sprawność ostatniej zimy. Zamieniono je na spalinowe. A zima nie była jakaś mroźna
Załóż gacie.
jasiu, tak napisać każdy łupi może.
Spróbuj coś rzeczowo,merytorycznie…
chiński autobus w Kraśniki ??
przecież on może mieć WiFi w środku 😀
I pewnie ma.
Elektryczny autobus +sieć 5G w Kraśniku, to nie może się dobrze skończyć
skuteczne jak chińskie prezerwatywy
A co, spadywowuja z twojego przyjaciela ???
widać ich niezawodność na przykładzie populacji Chin
Przecież w wielu miastach polski już jeżdżą elektryki od kilku lat, również zimą. Dlaczego w Kraśniku miało by być inaczej?
Ponieważ może tam potrafią czytać instrukcje co do faktycznego zasięgu i rzeczywistych kosztów tej pseudoekologii. Za cenę jednego elektryka kupisz 2 nowoczesne spalinowe autobusy a i eksploatacja będzie tańsza.
Można zrobic testy Autobusów, wiadomo ze decyzja Bedzie z Góry, Tylko niech Ten co Bedzie Kierowcom Planowac Zadania ,Weżmie pod Uwagę że To Są Ludzie , Panie Planisto z MPK KraŚnik
akurat w małym mieście jak Kraśnik autobus elektryczny może się sprawdzić. Wystarczy ładowarka przy Racławickiej i w siedzibie MPK. Jeździ cicho, nie kopci. Czy ma też sens finansowy tego nie wiem.
A czy ma WiFi?
A co, twoich rodziców nie stać, na własne ?