Środa, 21 lutego 202421/02/2024
690 680 960
690 680 960

Ważna informacja! Oszuści dzwonią do mieszkańców powiatu puławskiego

Puławscy policjanci przekazali ważną informację dotyczącą oszustów. Od dzisiejszego poranka przestępcy dzwonią do mieszkańców powiatu puławskiego i próbują wyłudzić pieniądze.

Przed południem puławska Policja wydała ważny komunikat związany z dzisiejszymi próbami oszustwa na terenie powiatu puławskiego. Chodzi o telefony, które otrzymają mieszkańcy od przestępców, próbujących wyłudzić pieniądze. W trakcie rozmów oszuści nakłaniają swoich rozmówców do wzięcia pożyczki.

– Otrzymaliśmy zgłoszenie, że dzisiaj do mieszkanki powiatu puławskiego zadzwonili oszuści, którzy chcieli żeby przekazała im pieniądze zgromadzone na swoim koncie twierdząc, że są one zagrożone, bo ktoś chce wziąć na jej nazwisko pożyczkę. Najpierw dzwoniła rzekoma pracownica banku, a następnie do rozmowy włączył się fałszywy podinspektor policji. To oszuści. Nie przekazujcie Państwo żadnych pieniędzy ani wartościowych przedmiotów – apeluje puławska Policja.

Przekażcie tę informację jak największej liczbie osób, tak aby oszustom nie udało się wyłudzić środków pieniężnych.

Nie daj się oszukać

Oszust, który podszywa się lub podaje za pracownika banku, może stosować różne metody manipulacji i socjotechniczne techniki, aby osiągnąć swoje cele. Oto kilka sposobów, w jakie taki oszust może działać:

  1. Fałszywe poświadczenia tożsamości: Oszust może posługiwać się fałszywymi dokumentami lub identyfikatorami, które wyglądają jak legitymacja bankowa lub inny oficjalny dokument, aby przekonać swoje ofiary, że jest pracownikiem banku.
  2. Telefon lub e-mail podszywający się pod bank: Oszust może dzwonić lub wysyłać e-maile podszywając się pod rzekomy bank, używając podobnej nazwy lub adresu e-mail, aby wprowadzić w błąd ofiary.
  3. Spoofing numeru telefonu: Oszust może użyć techniki spoofingu, aby wyświetlić na telefonie ofiary numer telefonu banku lub innego zaufanego źródła, aby zdobyć zaufanie i wprowadzić w błąd.
  4. Social engineering: Oszust może wykorzystywać techniki manipulacji psychologicznej, takie jak udawanie empatii, straszenie, manipulowanie lękiem lub wykorzystywanie informacji uzyskanych w mediach społecznościowych, aby zyskać zaufanie ofiary.
  5. Przekonanie do udostępnienia poufnych informacji: Osoba podszywająca się za pracownika banku może prosić ofiarę o podanie poufnych informacji, takich jak hasła, numery kont bankowych, dane osobowe itp.
  6. Propozycje oszczędnościowe lub inwestycyjne: Oszust może zaproponować ofierze fikcyjne korzyści finansowe, które wymagają udostępnienia środków lub danych osobowych.
  7. Fałszywe informacje o problemach z kontem: Oszust może powiedzieć, że na koncie ofiary wystąpił problem i potrzebne są dodatkowe informacje lub wpłaty w celu rozwiązania sytuacji.

Ważne jest, aby zawsze być ostrożnym w kontaktach z nieznajomymi osób, zwłaszcza w kwestiach finansowych. Pamiętaj, że żaden pracownik banku nie poprosi cię o podanie hasła ani innych poufnych informacji przez telefon, e-mail lub w inny podejrzany sposób. Jeśli otrzymasz nieoczekiwane połączenie, e-mail lub wiadomość, w których jesteś proszony o podanie poufnych informacji, lepiej skontaktuj się bezpośrednio z bankiem, używając oficjalnych danych kontaktowych, aby potwierdzić prawdziwość prośby. Poinformuj również policję o próbie oszustwa.

4 komentarze

  1. Dziadek Józek (75 wiosen) ze "slamsowa"

    Jak już ktoś ma parcie na pozbycie się nadmiaru gotówki, chętnie podam numer swojego konta bankowego. 😆

  2. No tak jak kroją starych naiwniakow to news dnia a gdy banda oprychow sypie rolnikom szkło w lany zbóż to cisza tu straty mogą być gigantyczne

  3. „… żaden pracownik banku nie poprosi cię o podanie hasła ani innych poufnych informacji przez telefon.”
    To akurat nieprawda, bo niektóre banki chcą uwierzytelnienia rozmówcy w postaci poufnych danych, jak np. nazwisko rodowe matki. Oczywiście nigdy przez telefon nie podaję takich danych, ale kiedyś wysłałam pytanie do swojego banku, dlaczego prosi o takie dane i … nie otrzymałam żadnej odpowiedzi. A czekałam na potwierdzenie, że bankowy telemarketer nie żąda takich danych. Wniosek z tego, że jednak mają takie procedury.

  4. Do kontroli w sprawie wycieku danych osobowych wszyscy pracownicy banków, firm telekomunikacyjnych i urzędów w Puławach. Złodzieje wiedzą do kogo dzwonić.

Dodaj komentarz

Z kraju

Polityka i społeczeństwo