Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Uwierzył „konsultantowi” w informację o włamaniu na konto. To był duży błąd

Mieszkaniec powiatu tomaszowskiego stracił niemal 20 tys. złotych. Mężczyzna uwierzył w historię o zagrożonych na koncie pieniądzach, którą przekazał mu „konsultant” banku.

Do policjantów z Tomaszowa Lubelskiego zgłosił się 46-letni mieszkaniec powiatu, który poinformował, że padł ofiarą oszustwa w wyniku którego stracił blisko 20 000 złotych.

Do mężczyzny zadzwonił „konsultant” banku w celu potwierdzenia złożenia wniosku kredytowego. Z uwagi na to, że mężczyzna nie ubiegał się o żaden kredyt, rozmówca sugerował, że najprawdopodobniej doszło do włamania na jego konto bankowe. Oszust dopytywał, w jakich bankach mężczyzna ma złożone konta i że sam poinformuje te placówki o próbie oszustwa i wyłudzenia danych 46-latka, po czym się rozłączył.

Po chwili z mężczyzną skontaktowała się osoba podszywająca się pod pracownik banku, która twierdziła, że otrzymała informację o próbie włamania na konto 46-latka. W celu „ochrony pieniędzy” zasugerowała, że konieczne jest założenie nowego konta i przelanie tam wszystkich pieniędzy. Mężczyzna postępował zgodnie z zaleceniami.

Po dokonaniu przelewu na prawie 20 000 złotych na nowe konto założone przez konsultanta, mężczyzna zapytał, jak może zweryfikować prawidłowość transakcji i osobę z która rozmawia. Kobieta zabroniła mężczyźnie rozłączania się, twierdząc, że jest to sprzeczne z procedurami banku. 46-latek dzwonił jednak z innego telefonu na prawdziwą infolinię banku, gdzie dowiedział się, że padł ofiara oszustwa. Sprawą oszustwa zajmują się tomaszowscy policjanci.

(fot. pixabay.com)

17 komentarzy

  1. Identyczna sytuacja jest na YT na kanale Poszukiwacze Okazji – tam rozmowa jest nagrana w całości, można odsłuchać w jaki sposób się to odbywa. Nie podam linku, co by Was nie straszyć 😀

Z kraju