Sobota, 15 lutego 202515/02/2025
690 680 960
690 680 960

Tak wyglądała rozmowa z oszustem. Poszkodowana straciła 1400 złotych

28-letnia mieszkanka Parczewa padła ofiarą oszustwa internetowego, tracąc 1400 złotych. Kobieta, odpowiadając na wiadomość od rzekomego znajomego, udostępniła kod BLIK, który wykorzystał oszust.

Parczewscy policjanci przyjęli zgłoszenie dotyczące oszustwa internetowego, w wyniku którego 28-letnia mieszkanka straciła 1400 złotych. Kobieta, chcąc pomóc znajomemu w opłacie za paczkę, udostępniła kod BLIK, co wykorzystał oszust podszywający się pod jej znajomego.

Zgłaszająca relacjonowała, że za pomocą komunikatora społecznościowego otrzymała wiadomość od rzekomego znajomego z prośbą o szybką pożyczkę na opłacenie przesyłki. W dobrej wierze wygenerowała dwa kody BLIK o wartości 800 i 600 złotych, a następnie zaakceptowała transakcje w aplikacji mobilnej na swoim telefonie.

Po przekazaniu pieniędzy kobieta udała się z dzieckiem na trening, gdzie ku swojemu zaskoczeniu spotkała znajomego, któremu rzekomo udzieliła pożyczki. W rozmowie z nim dowiedziała się, że padła ofiarą oszustwa, gdyż konto mężczyzny w mediach społecznościowych zostało przejęte przez nieznanego sprawcę.

Oboje natychmiast zgłosili sprawę na policję. Jak ustalili funkcjonariusze, oszust wykorzystał przejęte konto, aby rozesłać wiadomości z prośbą o pożyczkę do kontaktów z listy znajomych poszkodowanego. Na szczęście nikt poza 28-latką nie odpowiedział na te wiadomości. Policja przyjęła zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa oraz wniosek o ściganie sprawcy.

 

Apel o rozwagę w sieci

Sytuacja ta po raz kolejny przypomina, jak ważne jest zachowanie ostrożności w kontaktach internetowych. Policja apeluje o weryfikację otrzymywanych wiadomości tekstowych poprzez bezpośredni kontakt z osobą, która rzekomo prosi o pomoc. Stosujmy zasadę ograniczonego zaufania i upewnijmy się, że nie jesteśmy celem oszustwa, zanim przekażemy jakiekolwiek środki pieniężne.

Tak wyglądała rozmowa z oszustem. Poszkodowana straciła 1400 złotych

6 komentarzy

  1. wystarczyło zadzwonić i zapytac ale to za mundre dla wiejskiego pustostanu

  2. Pewnie po studiach prawniczych była

  3. co to za idiotyczne powitanie „hej”

  4. Uposledzenie wśród Polaków jest duże na wsi podwójne

  5. Ocena: 0

    Jeśli pieniądze tracą młodzi (bardziej zaznajomieni z nowymi technologiami), to wcale ich nie żałuję. Debilizm wśród społeczeństwa rośnie w postępie logarytmicznym.

Dodaj komentarz

Z kraju

Biznes i handel

Polityka i społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia