Sobota, 11 maja 202411/05/2024
690 680 960
690 680 960

Sygnał od Czytelnika. Samochody stoją w korku na Drodze Męczenników Majdanka. „Wszystko przez buspas” (wideo)

Droga Męczenników Majdanka w poniedziałek rano stanęła w korku. Od czytelnika otrzymaliśmy nagranie całej sytuacji, jak pisze, wszystkiemu winne są buspasy.

130 komentarzy

  1. ty ty to ta walka ze tgz sm0giem – to to miasto inspiracji wymyśliło

  2. Brawo, brawo, brawissimo. Robal na chatę wożony jest obwodnicą i s.a na pospólstwo.

  3. Szanowny czytelnik niech stoi w korku. W końcu sam go tworzy…

  4. Buspasy są ok, o ile jezdnia ma 3-4 pasy ruchu. Przy dwóch pasach, likwidowanie jednego to nieporozumienie. Chyba że oprócz autobusów i taksówek wprowadzi się tam możliwość poruszania przez elektryki i hybrydy, wtedy z czasem taki podział zacznie mieć sens (ale na to też trochę jeszcze za wcześnie).

    • Z jakiej racji „najmniej roszczeniowi” powinni mieć więcej pasów niż pozostali? W centrum i na „magistralach autobusowych” powinien być: 1 dla autobusów, 1 dla rowerów oraz 1 ogólny.

      • Zbyt hojnie! Nie rozpędzaj się! 2 dla aftobusów, 2 dla cyklistów, woźniców i kajakarzy, 1 dla większości użytkowników ruchu – taki z mijankami.

    • Nie widziałem jeszcze w Lublinie jezdni z 4 pasami ruchu (poza dodatkowymi pasami przed skrzyżowaniami).
      Dróg z 3 pasami jest tylko kilka i także powinny być na nich buspasy. Drogi 2+2 np: Kraśnicka, Racławickie, być może: JP2, Filaretów, niektóre na Czechowie także powinny mieć buspasy, bo to one stanowią główne trasy autobusów i często są zakorkowane.
      A Ty stój sobie w korku (siedząc sam w 5-osobowym samochodzie) i narzekaj na korki. A gdy już dojedziesz, to ponarzekaj na brak miejsc parkingowych. A gdy już znajdziesz miejsce to narzekaj, że dlaczego tak drogo.

      • Franku, Franku Franku….otóż w niektórych (cywilizowanych) krajach jest 3+ na buspasach i rozwiązuje to sprawę przepełnienia autami. W razie czego są kamery monitorujące na skrzyżowaniach i widać , czy z buspasa skręcasz i kto siedzi w aucie sam.

      • > siedząc sam w 5-osobowym samochodzie

        Uwielbiam ten argument. Zawsze jak rano wsadzę 4 osoby do samochodu, zawiozę żonę do pracy, dzieci do szkoły, dziecko do przedszkola i jadę do pracy, siedzę sobie „sam w 5-osobowym samochodzie” i pewnie psioczą na mnie takie Franie zza szyby autobusu…

  5. W całym mieście zróbmy BUSPASY?? To wtedy wszyszcy zaczną jeździć MPK ??

    • Niekoniecznie od razu musisz wsiadać do mpk, można rowerem, pieszo, taksówką, pankiem. I nie masz balastu w postaci samochodu którego nie masz gdzie zostawić bo wszystkie miejsca parkingowe zajęte. Wprawdzie przyjechałeś na czas, ale zanim zaparkujesz to i tak się spóźnisz, a po pracy w nagrodę możliwy mandacik za nieprawidłowe parkowanie. A ja wolność wolność czuję jadąc rowerem czy chodząc. Samochód na dalsze wyjazdy tylko mam i tak coraz więcej osób robi. Problem w tym że LUB nas zalewa samochodami i młodzież- studenciaki z województwa całego .

  6. I bardzo dobrze, i stójcie sobie. A kto jedzie komunikqcją będzie szybciej

    • „A kto jedzie komunikqcją będzie szybciej”
      A założysz się? 🙂
      Wiesz, co to jest obywatelskie nieposłuszeństwo?
      Słyszałeś o punkcie krytycznym?
      Dowiesz się o jednym i drugim już w ten piątek – 1 listopada.

  7. Jeżeli jakaś partia zaproponuje likwidację buspasów w lublinie ma moje poparcie w wyborach.

    • Dlaczego dążysz do jeszcze większego korkowania miasta? Mało Ci korków?

    • Wypowiedz typowej kobiety. Zero myślenia. Sama tworzysz korek w którym stoisz-wiec stój. Nie ma obowiazku jechania samochodem.

      • Nie mam też obowiązku jechania MPK. Jednak to z moich podatków remontuje się drogi, by potem je wspaniałomyślnie oddać dla „wybrańców”…

      • jak nie będzie buspasa nie będzie korka proste, tak jak kiedyś nie było na tysiąclecie. a przy Jana Pawła ten prawostręt tylko dla autobusów to już wogle komedia

  8. Autobusem czy trolejbusem dojadę w kilkanaście minut na cmentarz na Wszystkich Świętych a samochodem lepiej jak godzinę. Jaki wniosek ?

    • Jak masz 1 świeczkę i jednego goździka do przewozu to może i racja.

      • Wierząc w to co ludzie wypisują w internetach to ludzie w osobówkach nie robią nic innego niż codzienne rozwożenie dzieci z rodzin wielodzietnych po przedszkolach lub przewóz mebli albo materiałów budowlanych.
        Żeby ocenić co lub ile osób jest przewożonych osobówkami – wystarczy spojrzeć. Statystyki mówią o 1,20 osoby na 1 samochód osobowy.
        270.000 samochodów na 340.000 mieszkańców Lublina. Faktycznie. Problem jest te kilka km buspasów w tym mieście.

  9. Nie było buspasów i komunikacja miejska nie stała w korkach. Trzeba usprawnić działanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach, a nie wciskać ludziom kit o inteligentnym sterowaniu. Trzeba uaktywnić pętle indukcyjne niech w końcu spełniają swoją funkcję.

    • A jak z każdej pętli indukcyjnej, na każdym skrzyżowaniu w mieście, do centrali jest wysyłany sygnał, że stoi nad nią pojazd to co ten system miałby usprawnić?

  10. No to trzeba się przesiąść na komunikację miejską, tylko że dalej utknął w korku i tyle z szybkiej jazdy tą komunikacją.