Droga Męczenników Majdanka w poniedziałek rano stanęła w korku. Od czytelnika otrzymaliśmy nagranie całej sytuacji, jak pisze, wszystkiemu winne są buspasy.
ty ty to ta walka ze tgz sm0giem – to to miasto inspiracji wymyśliło
jerbie
Brawo, brawo, brawissimo. Robal na chatę wożony jest obwodnicą i s.a na pospólstwo.
Sznowny
Szanowny czytelnik niech stoi w korku. W końcu sam go tworzy…
Fax Romana
Buspasy są ok, o ile jezdnia ma 3-4 pasy ruchu. Przy dwóch pasach, likwidowanie jednego to nieporozumienie. Chyba że oprócz autobusów i taksówek wprowadzi się tam możliwość poruszania przez elektryki i hybrydy, wtedy z czasem taki podział zacznie mieć sens (ale na to też trochę jeszcze za wcześnie).
Franio
Z jakiej racji „najmniej roszczeniowi” powinni mieć więcej pasów niż pozostali? W centrum i na „magistralach autobusowych” powinien być: 1 dla autobusów, 1 dla rowerów oraz 1 ogólny.
Bury
Zbyt hojnie! Nie rozpędzaj się! 2 dla aftobusów, 2 dla cyklistów, woźniców i kajakarzy, 1 dla większości użytkowników ruchu – taki z mijankami.
Franio
Nie widziałem jeszcze w Lublinie jezdni z 4 pasami ruchu (poza dodatkowymi pasami przed skrzyżowaniami).
Dróg z 3 pasami jest tylko kilka i także powinny być na nich buspasy. Drogi 2+2 np: Kraśnicka, Racławickie, być może: JP2, Filaretów, niektóre na Czechowie także powinny mieć buspasy, bo to one stanowią główne trasy autobusów i często są zakorkowane.
A Ty stój sobie w korku (siedząc sam w 5-osobowym samochodzie) i narzekaj na korki. A gdy już dojedziesz, to ponarzekaj na brak miejsc parkingowych. A gdy już znajdziesz miejsce to narzekaj, że dlaczego tak drogo.
Pabloo(oryginał)
Franku, Franku Franku….otóż w niektórych (cywilizowanych) krajach jest 3+ na buspasach i rozwiązuje to sprawę przepełnienia autami. W razie czego są kamery monitorujące na skrzyżowaniach i widać , czy z buspasa skręcasz i kto siedzi w aucie sam.
Fax Romana
> siedząc sam w 5-osobowym samochodzie
Uwielbiam ten argument. Zawsze jak rano wsadzę 4 osoby do samochodu, zawiozę żonę do pracy, dzieci do szkoły, dziecko do przedszkola i jadę do pracy, siedzę sobie „sam w 5-osobowym samochodzie” i pewnie psioczą na mnie takie Franie zza szyby autobusu…
pchełka
W całym mieście zróbmy BUSPASY?? To wtedy wszyszcy zaczną jeździć MPK ??
Alek
Niekoniecznie od razu musisz wsiadać do mpk, można rowerem, pieszo, taksówką, pankiem. I nie masz balastu w postaci samochodu którego nie masz gdzie zostawić bo wszystkie miejsca parkingowe zajęte. Wprawdzie przyjechałeś na czas, ale zanim zaparkujesz to i tak się spóźnisz, a po pracy w nagrodę możliwy mandacik za nieprawidłowe parkowanie. A ja wolność wolność czuję jadąc rowerem czy chodząc. Samochód na dalsze wyjazdy tylko mam i tak coraz więcej osób robi. Problem w tym że LUB nas zalewa samochodami i młodzież- studenciaki z województwa całego .
Gość
I bardzo dobrze, i stójcie sobie. A kto jedzie komunikqcją będzie szybciej
QWERTY
„A kto jedzie komunikqcją będzie szybciej”
A założysz się? 🙂
Wiesz, co to jest obywatelskie nieposłuszeństwo?
Słyszałeś o punkcie krytycznym?
Dowiesz się o jednym i drugim już w ten piątek – 1 listopada.
Ania
Jeżeli jakaś partia zaproponuje likwidację buspasów w lublinie ma moje poparcie w wyborach.
Franio
Dlaczego dążysz do jeszcze większego korkowania miasta? Mało Ci korków?
Sznowny
Wypowiedz typowej kobiety. Zero myślenia. Sama tworzysz korek w którym stoisz-wiec stój. Nie ma obowiazku jechania samochodem.
ABC
Nie mam też obowiązku jechania MPK. Jednak to z moich podatków remontuje się drogi, by potem je wspaniałomyślnie oddać dla „wybrańców”…
STULEJARZ
jak nie będzie buspasa nie będzie korka proste, tak jak kiedyś nie było na tysiąclecie. a przy Jana Pawła ten prawostręt tylko dla autobusów to już wogle komedia
pietrek
Autobusem czy trolejbusem dojadę w kilkanaście minut na cmentarz na Wszystkich Świętych a samochodem lepiej jak godzinę. Jaki wniosek ?
alo
Jak masz 1 świeczkę i jednego goździka do przewozu to może i racja.
Franio
Wierząc w to co ludzie wypisują w internetach to ludzie w osobówkach nie robią nic innego niż codzienne rozwożenie dzieci z rodzin wielodzietnych po przedszkolach lub przewóz mebli albo materiałów budowlanych.
Żeby ocenić co lub ile osób jest przewożonych osobówkami – wystarczy spojrzeć. Statystyki mówią o 1,20 osoby na 1 samochód osobowy.
270.000 samochodów na 340.000 mieszkańców Lublina. Faktycznie. Problem jest te kilka km buspasów w tym mieście.
Olgierd Jedlina
Nie było buspasów i komunikacja miejska nie stała w korkach. Trzeba usprawnić działanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach, a nie wciskać ludziom kit o inteligentnym sterowaniu. Trzeba uaktywnić pętle indukcyjne niech w końcu spełniają swoją funkcję.
czytelnik3
A jak z każdej pętli indukcyjnej, na każdym skrzyżowaniu w mieście, do centrali jest wysyłany sygnał, że stoi nad nią pojazd to co ten system miałby usprawnić?
Lynio
No to trzeba się przesiąść na komunikację miejską, tylko że dalej utknął w korku i tyle z szybkiej jazdy tą komunikacją.
ty ty to ta walka ze tgz sm0giem – to to miasto inspiracji wymyśliło
Brawo, brawo, brawissimo. Robal na chatę wożony jest obwodnicą i s.a na pospólstwo.
Szanowny czytelnik niech stoi w korku. W końcu sam go tworzy…
Buspasy są ok, o ile jezdnia ma 3-4 pasy ruchu. Przy dwóch pasach, likwidowanie jednego to nieporozumienie. Chyba że oprócz autobusów i taksówek wprowadzi się tam możliwość poruszania przez elektryki i hybrydy, wtedy z czasem taki podział zacznie mieć sens (ale na to też trochę jeszcze za wcześnie).
Z jakiej racji „najmniej roszczeniowi” powinni mieć więcej pasów niż pozostali? W centrum i na „magistralach autobusowych” powinien być: 1 dla autobusów, 1 dla rowerów oraz 1 ogólny.
Zbyt hojnie! Nie rozpędzaj się! 2 dla aftobusów, 2 dla cyklistów, woźniców i kajakarzy, 1 dla większości użytkowników ruchu – taki z mijankami.
Nie widziałem jeszcze w Lublinie jezdni z 4 pasami ruchu (poza dodatkowymi pasami przed skrzyżowaniami).
Dróg z 3 pasami jest tylko kilka i także powinny być na nich buspasy. Drogi 2+2 np: Kraśnicka, Racławickie, być może: JP2, Filaretów, niektóre na Czechowie także powinny mieć buspasy, bo to one stanowią główne trasy autobusów i często są zakorkowane.
A Ty stój sobie w korku (siedząc sam w 5-osobowym samochodzie) i narzekaj na korki. A gdy już dojedziesz, to ponarzekaj na brak miejsc parkingowych. A gdy już znajdziesz miejsce to narzekaj, że dlaczego tak drogo.
Franku, Franku Franku….otóż w niektórych (cywilizowanych) krajach jest 3+ na buspasach i rozwiązuje to sprawę przepełnienia autami. W razie czego są kamery monitorujące na skrzyżowaniach i widać , czy z buspasa skręcasz i kto siedzi w aucie sam.
> siedząc sam w 5-osobowym samochodzie
Uwielbiam ten argument. Zawsze jak rano wsadzę 4 osoby do samochodu, zawiozę żonę do pracy, dzieci do szkoły, dziecko do przedszkola i jadę do pracy, siedzę sobie „sam w 5-osobowym samochodzie” i pewnie psioczą na mnie takie Franie zza szyby autobusu…
W całym mieście zróbmy BUSPASY?? To wtedy wszyszcy zaczną jeździć MPK ??
Niekoniecznie od razu musisz wsiadać do mpk, można rowerem, pieszo, taksówką, pankiem. I nie masz balastu w postaci samochodu którego nie masz gdzie zostawić bo wszystkie miejsca parkingowe zajęte. Wprawdzie przyjechałeś na czas, ale zanim zaparkujesz to i tak się spóźnisz, a po pracy w nagrodę możliwy mandacik za nieprawidłowe parkowanie. A ja wolność wolność czuję jadąc rowerem czy chodząc. Samochód na dalsze wyjazdy tylko mam i tak coraz więcej osób robi. Problem w tym że LUB nas zalewa samochodami i młodzież- studenciaki z województwa całego .
I bardzo dobrze, i stójcie sobie. A kto jedzie komunikqcją będzie szybciej
„A kto jedzie komunikqcją będzie szybciej”
A założysz się? 🙂
Wiesz, co to jest obywatelskie nieposłuszeństwo?
Słyszałeś o punkcie krytycznym?
Dowiesz się o jednym i drugim już w ten piątek – 1 listopada.
Jeżeli jakaś partia zaproponuje likwidację buspasów w lublinie ma moje poparcie w wyborach.
Dlaczego dążysz do jeszcze większego korkowania miasta? Mało Ci korków?
Wypowiedz typowej kobiety. Zero myślenia. Sama tworzysz korek w którym stoisz-wiec stój. Nie ma obowiazku jechania samochodem.
Nie mam też obowiązku jechania MPK. Jednak to z moich podatków remontuje się drogi, by potem je wspaniałomyślnie oddać dla „wybrańców”…
jak nie będzie buspasa nie będzie korka proste, tak jak kiedyś nie było na tysiąclecie. a przy Jana Pawła ten prawostręt tylko dla autobusów to już wogle komedia
Autobusem czy trolejbusem dojadę w kilkanaście minut na cmentarz na Wszystkich Świętych a samochodem lepiej jak godzinę. Jaki wniosek ?
Jak masz 1 świeczkę i jednego goździka do przewozu to może i racja.
Wierząc w to co ludzie wypisują w internetach to ludzie w osobówkach nie robią nic innego niż codzienne rozwożenie dzieci z rodzin wielodzietnych po przedszkolach lub przewóz mebli albo materiałów budowlanych.
Żeby ocenić co lub ile osób jest przewożonych osobówkami – wystarczy spojrzeć. Statystyki mówią o 1,20 osoby na 1 samochód osobowy.
270.000 samochodów na 340.000 mieszkańców Lublina. Faktycznie. Problem jest te kilka km buspasów w tym mieście.
Nie było buspasów i komunikacja miejska nie stała w korkach. Trzeba usprawnić działanie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach, a nie wciskać ludziom kit o inteligentnym sterowaniu. Trzeba uaktywnić pętle indukcyjne niech w końcu spełniają swoją funkcję.
A jak z każdej pętli indukcyjnej, na każdym skrzyżowaniu w mieście, do centrali jest wysyłany sygnał, że stoi nad nią pojazd to co ten system miałby usprawnić?
No to trzeba się przesiąść na komunikację miejską, tylko że dalej utknął w korku i tyle z szybkiej jazdy tą komunikacją.